pondělí 8. dubna 2019

Papírnictví By Myyna se změní na MANKAI Paper

Možná si ještě vzpomínáte, jak jsem v lednu psala o tom, že plánuji na jaro rebranding své značky. Plány se nijak nezměnily, důvody zůstaly a vlastně se i rozšířily, čímž se upevnilo moje rozhodnutí k radikálnímu kroku.

Neděje se nic světoborného, ale pro mne to je velmi důležitá věc a obrovská změna.

Navíc změna, která přichází k třetím narozeninám e-shopu (duben) a k šestým narozeninám značky By Myyna (květen).

Jak vidíte v nadpisu, moje ilustrované papírnictví By Myyna se postupně změní na MANKAI Paper. Slovo "mankai" znamená v japonštině "rozkvetlý", "kvést", "rozkvést". Název Rozkvetlý papír jsem nakonec vymyslela já sama, i když, kdyby nebylo Lovebrandu, nikdy bych k tomu názvu nejspíš nedošla. Dvouhodinový workshop, který jsme si s společně daly na konci února (ano, tři ženy jsme tam byly), a který byl pro mne hodně zajímavý a přínosný, mě odnavigoval správným směrem a já jsem si díky němu po pár dnech "vplula do přístavu" zcela sama.

Tak tedy, představuji vám MANKAI Paper.

Celé je to šíleně náročný proces a vymyšlením názvu to nekončí. Už to vymýšlení byl proces sám o sobě. Dále jsem to musela zajistit technicky v podobě domén a nového IG účtu (protože Myyna zůstává a já vysvětlím proč) a stejně tak jsem musela zajistit novou grafiku.

Jako první bylo nutné vyřešit logotyp a identitu, respektive pro začátek vymyslet logo, určit barvy a font.

Původně jsem měla v plánu přenechat návrh loga profesionálům, protože si myslím, že loga by měli dělat lidi, kteří s tím mají zkušenosti, ale nakonec jsem se rozhodla, že do toho půjdu sama, protože slovo mankai je tak příjemné na pohled, že jsem vlastně hned od začátku měla představu, jak by mohlo logo vypadat.

Nakonec samozřejmě vypadá uplně jinak.

Od shora dolů vidíte různé varianty téhož. Úplně nahoře je plná verze loga, následuje minimalističtější, pokud bude potřeba, potom jenom iniciály, což se bude hodit třeba na malé plochy, pak jenom verze loga s maskotem včelkou a dole je oválná verze, například pro sociální sítě.

Reverzní verzi loga pro malé plochy do kulata jsem už použila na nový ig účet.


Byl to hodně dlouhý, ale přirozený vývoj (celý zrod toho loga by stačil na celý jeden článek), který vykrystalizoval v tuhle finální podobu a já jsem spokojená. Logo je maximálně variabilní, jeho jednoduché prvky fungují dohromady i každý zvlášť. V případě potřeby jdou využít jeho různé varianty. A hlavní barvou zůstává bílá a oranžová. Pro uzemnění jsem přidala šedou.
Logo je použitelné i v hodně zmenšené verzi a to je důležité.

Jako maskota jsem si zvolila včelu. K čemuž mám opět spoustu důvodů. Jednak jsou včely pro život na Zemi velmi důležité a vlastně nepostradatelné. Už Albert Einstein řekl, že až vymřou včely, lidstvo je přežije o čtyři roky. Včela je pilný tvor, a já se za pilnou považuju taky, což je možná trochu neskromný příměr, ale jsem umělec a umělci rádi přehánějí. A dále, motiv včely a včelích úlů nese fasáda jednoho z mých nejoblíbenějších domů v Teplicích. Moje včela na logu, pokud byste si ji hodně zvětšili, nemá tykadla, ale má růžky. Je to takovej trošku rarášek, ale víte to jen vy a já.

Co bude s Myynou?

Nevím, jestli vás to potěší, ale Myyna zůstává. Jednak jsem si na ní zvykla, baví mě, je to moje alter-ego a jednak mě už dávno spousta známých a přátel oslovuje "Míno". Myyna tedy zůstává jako výtvarnice, proto se mi i náramně hodí, že se firemní facebooková stránka nedá jen tak přejmenovat a fb vyžaduje, aby byl minimálně půl roku, pokud se nemýlím, součástí nového názvu na fb i název původní. Tedy MANKAI Paper By Myyna se mi celkem šikne. A asi to tak nechám i do budoucna.

Co pro vás Myyna má? Intenzivně řeším realizaci akvarelových workshopů, které na všech frontách slibuji už minimálně dva roky. A těším se na ně. (Zatím. Před prvním se leknu, co mě to napadlo a začnu být hodně nervózní. Ale budou.)

Jak mne teď najdete, pokud zapomenete nový název?

Nebojte, původní doména bymyyna.cz, bude i nadále fungovat, i když vidět bude už jen ta nová mankaipaper.cz. (Počítám, že se tak stane během tohoto týdne.) Celý proces bude ještě nějakou dobu trvat.

V příštích pár dnech se bude na e-shopu postupně všechno měnit, od domény po informace a nastavení, ale shop bude samozřejmě normálně v provozu. Produkty budou měnit logo postupně podle toho, jak se budou vyprodávat ještě verze s původním názvem. Takže u některých produktů může přeměna trvat třeba i rok, pokud jich mám teď na skladě ještě hodně.

Ještě jedna důležitá věc, papírnictví jako takové se na Instagramu přesouvá na nový účet mankaipaper. Na bymyyna účtu zůstane pouze ta umělecká kreativní část, i když to tam budu ještě nějakou chvíli tlačit dohromady (uměleckou část a produkty). Do budoucna bych to ale chtěla mít rozdělené. Buďte prosím tak hodní a přihlašte se mi na ten produktový IG, ať se tam necítím tak sama a hlavně, ať nemám pocit, že to nikoho nezajímá. Děkuju pěkně.

Bylo by ještě strašně moc o čem psát, je toho tolik, co se děje, ale i tak jste stateční, pokud jste dočetli sem. Já už jenom dodám, že mám anglické slovo v názvu proto, protože bych moc ráda prodávala i do zahraničí. A tak tomu jdu trochu naproti, a až Shoptet konečně udělá to velké kouzlo a můj e-shop bude mít možnost být nejen v češtině (zatím, pokud chcete víc jazykových mutací, můžete jet několik souběžných e-shopů najednou, což není z hlediska účetnictví a skladového hospodářství zrovna pohodlné a navíc je to drahé), pak to bude mít teprv význam, ten "paper" v názvu. Tak doufám, že se to brzy stane.

MANKAI Paper je dospělý název mého autorského papírnictví, a i když je dospělý život v mnohém dost těžký, těším se na něj, otevírá zas spoustu nových možností.

Děkuju všem, kteří mi tenhle vývoj umožňují. Svým báječným zákaznicím a zákazníkům, a všem kdo mi fandí.

Vaše Myyna