pondělí 6. srpna 2018

Jak se hubne po čtyřicítce?

Blbě.

Že se všechno tak nějak zpomaluje, a už nestačí týden nevečeřet a je to zase pořádku, jsem si všimla tak dva roky zpátky. A začalo mi to dělat starosti, protože strašně ráda jím a piju a jsem veskrze požitkář. Na druhou stranu nepatřím k těm šťastlivcům, co dokážou mávnout rukou a říct, že v jejich věku už nějaký to kilo navíc neřeší, jsem přesný opak, dost mi záleží na tom, jak vypadám a vždycky to tak bylo. Prostě to tak mám a je to nejspíš proto, že mám hrozně ráda pohyb a každý kilo navíc mi v tom pohybu pak překáží.

K tomu všemu máme po přeslici takové rodinné zlato.

A tím je náš zadek.

Když se podíváte na ženy našeho rodu, bude vám to naprosto jasné, kam naše kila navíc kráčí ("Quo vadis, kila má?" "Do zadku, do zadku, princezno..."). Na jednu stranu je to výhoda, mohlo by být mnohem hůř, na druhou stranu ale dochází logicky k tomu, že se vám od štíhlého pasu dolů (od střední mám kolem pasu prakticky furt stejně) zhoršuje lymfatický oběh a zadržujete vodu. A když to necháte dojít příliš daleko, pak je ta cesta zpět dost náročná.

A tím si právě procházím. Už měsíc a půl jsem pod kontrolou výživové poradkyně, už měsíc a půl mám řízenou dietu na míru a ačkoliv si všichni, kdo mě osobně znají, klepou na čelo, já vím svý a vím, že dělám správně. Bohužel, vzhledem k mojí netrpělivosti jsem si prošla už i mocnou krizí, kdy jsem měla chuť se vším praštit, protože se měsíc naprosto nic nedělo, chápejte, měsíc, to je strašně dlouhá doba, má to odsejpat, dít se něco hned... jedem, jedem, jedem! Ech, Střelec v ohni, prostě.

Takže, jestli si něčím takovým procházíte a je vám kolem čtyřiceti, nevzdávejte to, dejte svému tělu čas, ono to zvládne, ale je už prostě kapku pomalejší, než bývalo.
Já jsem ke všemu objevila báječné cvičení H.E.A.T., což je hodinová chůze do rytmu hudby, řízená lektorkou, a můžu vám říct, že jsem nikdy z žádného cvičení neodcházela tak durch mokrá, jako pokaždé odcházím z tělocvičny po heatu (ten češtin!). A teď si všichni ti uplně přirození a přírodní pohodáři, co mají ve všem tak strašně jasno, klepou na čelo podruhý a říkají si, že to se radši projdou v lese. Ano, jděte. A já jdu do tělocvičny, protože v lese já se nikdy takhle nerozjedu.

Ale varuju předem, H.E.A.T. je pro lidi, co milujou pohyb. Garantuju vám tryskání endorfinů i ušima a báječnou náladu. Pohyb miluju, potřebuju ho k životu jako vodu, takže jsem fakt spoko. Ke všemu jsem začala jíst víc bílkovin, protože musím, a minimum sacharidů, protože nesmim, čímž jsem si zajistila opravdu téměř nekonečný příval energie, pokud se tedy zrovna nevztekám, že mi to hubnutí, potažmo zbavování se zadržené vody, nejde.

Čímž přecházím rafinovaným oslím můstem k jedné věci, kterou bych vám chtěla představit, pokud vám záleží na energii. I když tentokrát se to týká energie místa, kde žijeme, tedy domova. Moje výtvarnická kolegyně Bára z Nikolajky ilustrovala knížku Olgy Buškové Domov jako talíř, která právě sbírá na Hithitu peníze, aby mohla vyjít. Dostala jsem k pročtení rukopis, protože my výtvarnice si většinou pomáháme a já tímto holkám moc děkuju za důvěru, čtení to bylo zajímavé, ledasco by se u nás doma ještě dalo změnit, aby energie našeho domova mohla lépe dýchat. Bylo to poučné čtení. Olga, která knihu napsala, se zabývá Feng Shui, ilustrátorka Bára je pak specifická svojí měkkou linkou, rozpoznatelným letteringem a střídností barev. Pokud projekt podpoříte, pomůžete vzniknout příjemné knize, která vás provede správným zařízením bytu tak, abyste se v něm cítili co nejlépe. Poradí, dá tipy, bude vám laskavým pomocníkem a rádcem. Jestli knihu na Hithitu podpořím i já? Jistě, právě jdu na to!

https://www.hithit.com/cs/project/5106/domov-jako-talir-kniha-plna-radosti-na-domaci-pohodu




13 komentářů:

  1. To všetko, výživovú poradkyňu, aj výživové štúdio s cvičením, beh, som mala, aj tak mi to nepomohlo, teraz som pred 60-siatkou a pomohla mi nutričná ketóza, aj na moju širokospektrálnu potravinovú intoleranciu, okrem celiakie a láktózovej neznášanlivosti...však vieš, že som sa inšpirovala u teba nízkosacharidovou dietou, ale ja som prešla na nutričnú ketózu, lebo neznesiem ani škrobovú zeleninu a ovocie a zemiaky už vôbec. Lekári nevedeli a nepoznali...máme dva metabolizmy: s ketózovým-s ketózovými jadrami sa rodíme, s tuku nepriberáme a vieme využívať tukové zásoby, ale nesmú prevažovať sacharidy nad 5Og a na inzulínový-civilizačný prechádzame počas života, práve tými sacharidmi v strave, vtedy vládne inzulín a ten vždy vytvára z jedla tukové zásoby.
    Alena V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aleno, je dobře, že jste si našla ten svůj způsob, který Vám vyhovuje! O nutriční ketóze vím, ale pro mne je to skoro sci-fi, jít na 50 g sacharidů nebo dokonce míň, znamená vzdát se do budoucna spousty dobrot, které normálně vyhledávám. Teď jsem v módu, že cukry přijímám v podstatě jen z ovoce a jednou týdně smím hrst čočky nebo rýže nebo fazolí, časem se ty dávky budou přidávat do více dní v týdnu. Už teď se mi hrozně stýská po sýrech, tak aspoň, že ty tvarůžky můžu :))). Jste skvělá, přeju, ať jste spokojená a zdravá a krásná. :)

      Vymazat
    2. Mňa k tomuto ,,normálu,, dohnalo neskutočné niekoľkoročné vyčerpávajúce hnačkovanie z ovocia, zemiakov, koreňovej zeleniny-mňam celer a repa!plus laktóza a lepok a to som behávala, starala sa o stavbu, mojich autistov a spoločensky žila a teraz v ketóze je to už konečne blaho!!!
      Som vo svojej koži!
      Kilá teraz idú dole len jedlom, ale konečne mám metabolický kľud!, aj keď som cca 20kg dala predtým dole prísnou ,,zdravou,, dietou, behaním atď, ale ,,puchla,, som tým hnačkovaním znovu a znovu!Boli to roky stresu z jedla, viem, že je to zo záťaže, doma autisvet, ale jedlo ma desaťročia ničilo, stačilo mi niekde u doktora o ketóze len naznačiť..., na všetko si v živote prichádzam sama...
      papa, Myyna, vždy ti držím palce!!

      Vymazat
  2. Jaký má teď Myyna jídelníček?Jak se stravuje? Taky máme rodinné dědictví, to zmíněné "zlato",které zadržuje vodu.😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myynice teď pije jak studna. 3 litry čisté vody denně, většinu jídelníčku tvoří zelenina, doplňuje to bílkovinama a ze složitých cukrů může jenom jednou týdně čočku nebo fazole nebo rýži. Půl vaničky tvarohu k snídani střídá s dvěma sucharama, musí jíst každé tři hodiny (to bylo ze začátku největší peklo, zvyknout si na to) a k svačinám (2 denně) může ovoce do hrsti. K obědu a k večeři má ryby, ryby, ryby a občas (třeba jednou za 10 dní) steak. Když má čočku nebo rýži nebo fazole, tak už k tomu může jenom zeleninu.
      Takový mraky zeleniny jsem nikdy v životě nesnědla. A nesmim svůj oblíbenej mraženej hrášek a kukuřici, překvapivě. :)))

      Vymazat
  3. Do takové diety mám věkově ještě chvíli čas, ale i tak je to příjemná inspirace na instagramu. Zaujal mě ten heat, chození ráda, ale na procházkách bych se pořád zastavovala a koukala po okolí. :D Máte tip, kam na něj, kde jsou fajn lektoři a tak?
    Děkuji a ať dieta funguje, barupta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, já nemám srovnání, jezdím do Bohnic, mám to deset minut. Tam jsem vyzkoušela tři instruktory, z toho jsem si vybrala jednu, která mne baví nejvíc, hlavně protože se furt směje a mění sestavení hudby, takže nám pokaždé nehraje to samé, a té jsem zůstala věrná. :)
      Jinak, H.E.A.T. je celkem v ČR zajetý, řekla bych, že ho provozují snad v každém větším fitku.
      Jo, a s tím lesem to mám stejně, tuhle ptáček, támhle kytička a jéééé, brouček! :)))

      Vymazat
  4. Hlavně se hýbat a musí to bavit, já jsem zrovna ten typ les-kytka-brouček, pak ale i hele kopec, ten vylezu :-) Jsem po 3/4 roce -25kg, je mi 41 a říkám jde to. Ale ne chtít, ale být o tom přesvědčená. Fakt přesvědčená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je podle hrozně těžké. Přesvědčit samu sebe, že to rozhodně půjde. Jste skvělá!

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Báro, to asi neni disciplína. Ta změna stravy je nutnost a cvičení radost. Pevně věřím, že si to v hlavě a v těle srovnám a zase budu moct jíst všechno. Teď to vydržím, protože to stojí za to. Si myslim. :))))

      Vymazat
    2. Nojo, ale jíst potom zase všechno - to povede k jojo-efektu, nebo ne? Musím říct, že vám fandím, ale protože řeším stejný "problém", docela mě deptá, že jediná cesta k úspěchu je až takto striktní omezení.

      Vymazat
    3. Pokud bude metabolismus správně nastavenej, jako že na tom teď právě pracuju tím, že jím správně a jím 5-6 denně a hodně piju vodu, tak by jojo efekt neměl přijít. Já jsem měla problém s tím že jsem jedla málo bílkovin a málo pila, nikdy jsem neměla tendence večer vyjídat ledničku nebo jíst brambůrky nebo jíst často hodně sladký, takže je spíš otázka, co je to "jíst normálně". Pokud se někdo pak vrátí k tomu, že si dával svíčkovou se šesti a zapíjel to kolou, tak to pak jo, to je jojo efekt zaručen. Čímž samozřejmě neříkám, že to je Váš případ. :)))
      Spíš je to tak, že teď se naučim to jídlo správně kombinovat a pevně doufám (!), že až si k tomu v budoucnu dám jednou týdně laskonku nebo talíř špaget, tak že si pak stoupnu na váhu bez obav. Ale to ukáže čas. Dávám si půl roku. To mi akorát vychází do zimního odjezdu, tak uvidím, jak to pak bude v teplých krajích přes zimu.
      A děkuju moc za podporu! Zkuste se tím nedeptat, jenom třeba upravit jídelníček, pokud Vás trápí kila navíc, je většinou problém v těch sacharidech a tucích, které konzumujeme v příliš velkém množství a zanedbáváme pitný režim a zeleninu (půl kila denně by se mělo sníst!).

      Vymazat

Díky za všechny komentáře!