pondělí 7. srpna 2017

Theatrum Aeternitatis Florae

Včerejší výlet do kláštera v Kladrubech u Stříbra měl poetický cíl, výstavu trojice mladých autorů, kteří jsou na české designové a umělecké scéně momentálně velmi "hot". Svoje síly spojilo moje milované Dechem, květinoví mágové Květinové lahůdkářství a Michal Bačák, ilustrátor a první oceněný výtvarník ve zbrusu nové kategorii Ilustrátor roku v cenách Czech Grand Design. (Přiznávám, že mi do letošních cen CGD zůstal zcela neznámý, o to víc teď Michala "žeru".)

V Latinské škole v areálu kláštera tak můžete díky výstavě Theatrum Aeternitatis Florae očichat a prohlédnout si čtyři různé rostliny, které svými podivuhodnými vlastnostmi dokážou přežít v podmínkách, které jsou určené spíše pro smrt, než pro květ. Každé, ze čtyř rostlin, je přidělen jeden základní element, každá má svou barvu skla a velkoformátovou ilustraci. 

Výstava je krásná, ale maličká (a zdarma), tak si do výletu naplánujte i něco dalšího, ať už návštěvu kláštera nebo blízkého okolí, které za to rozhodně stojí. Jo, a hlavně nejezděte jako my do hřebčína Kladruby, to je uplně na druhou stranu od Prahy...




Mám až dětinskou radost z toho, že Michal Bačák taky tečkuje...












8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To jo, genius loci tomu taky hodně pomohl...

      Vymazat
  2. Krásné... úplně to na mě dýchlo ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát ty vůně jsou poměrně dost intenzivní, tak snad to dýchlo jenom tak jemně :).

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Zrovna na Tebe jsem si tam vzpomněla, že bys byla určitě nadšená. :)

      Vymazat
  4. O výstavě jsem četla někdy minulý týden, díky za zprostředkování zážitku. Mám sice dovolenou, ale od nás ze severu je to přece jen na jednodenní výlet docela daleko. Ale ten Santini by mě moc lákal a k tomu Bačák! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono i z Prahy už to je docela z ruky. Ale spojili jsme to s Plzní, tak to bylo fajn. Santini snad někdy příště, prohlídku kláštera jsme nestihli, uvnitř by to bylo určitě parádní.

      Vymazat