pondělí 17. července 2017

Penzion U Serváce

Karin a Václava Kvapilovi možná znáte díky Pišlíkům a jméno spisovatele Filipa Rychlebského, autora Pišlických příběhů, je vlastně pseudonymem pana Václava. A Karin s Václavem mají taky malou kozí farmu v Rychlebských horách, k farmě patří krásný penzion U Serváce (Servác je kozel), omítnutý hlínou, s rozlehlým pozemkem, zeleninovou zahradou a pasoucíma se kozama. A tam já jsem teď týden byla.

Velké štěstí.

Protože jsem zjistila, že kozy jsou nesmírně vtipná zvířata (hodiny upřeného pozorování), zelenina ze zahrádky má nejlepší chuť (snídaně v penzionu) a že rozlehlý ořešák za domem je výborný pro pozorování ptactva (pravidelně na něj lítal maličký brhlík a pod něj čížci). Anžto jsem velmi městský člověk, nedovedu si představit, že bych tam žila napořád, ale celé prázdniny bych tak klidně strávila. A s radostí.

Každé ráno půl litru kozího mléka z předešlého dne, v noci okna otevřená dokořán a čáp na protější louce.

A víte co? Nenakreslila jsem tam ani čárku. Zato jsem však dost zásadně pohnula se svojí vyšívanou bundou a tak bude nejspíš docela brzy i prezentace schopná.

Penzion doporučuji všemi deseti pro rodiny s dětmi. Jen si svoje místečko rezervujte včas, penzion je většinu času dlouho dobředu zabookovaný. Ale třeba budete mít štěstí a vejdete se do nějaké skulinky, kdo ví... V jídelně pak bude na děti čekat plná bedna krásných dřevěných hraček - Pišliků.



Pro děti Pišlici, pro dospěláky vinotéka ve sklepě a pípa s místním pivem. To je fér!

Kraj Rychlebských hor je krajem kameníků, v okolí najdete spousty krásných zatopených lomů na koupání, čistých tak, že tam žijí i raci. Jednoho jsem viděla. Poprvé v životě, zážitek jak blázen.
















6 komentářů:

  1. Těším se na tu vyšívanou bundu!

    OdpovědětVymazat
  2. Já tam chci!

    PS: Je možné, že vidím Martina na houpajdě???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Olív! Houpe se na houpačce a pozoruje kozy :D.

      Vymazat