pondělí 31. července 2017

Co se děje v Troji

Upřímně, neděje se tu skoro nic. Mám pocit, že naše čtvrť je bohem zapomenutá, a o hlavní atrakce se tu stará jenom zoo a botanická, o dobrou kavárnu nebo místo na snídani tady nezavadíte, ale přeci jen mě něco včera překvapilo.

A to už je co říct.

Před týdnem Martina vytáhl kamarád na jídlo do Food&Art zoony a v neděli jsme tam vyrazili na oběd. Moc mě to místo potěšilo, část budov, které zůstaly stát nevyužité po povodních před patnácti lety, znovu ožily a tohle já mám ráda a s radostí to podpořím.

Industriální nádech místu dávají masivní kovové konstrukce v areálu bývalého pivovaru, dojem bezprostřednosti a pohody v mých očích jednoznačně zajišťují jednoduché paletové stoly a posezení, zvenku doplněné záhony kytek. Prostě místo, kam se budu uchylovat ráda, i když to máme z domova asi dvacet minut pěšky.
Uvnitř najdete stánky s jídlem, pitím, sladkostmi, čerstvými džusy, venku si můžete polehat do hamak a i o pejsky je postaráno přísunem čerstvé vody.

Celé místo je v provozu od listopadu 2016, bohužel, mám ale pocit, že by mu měli pomoct nějakou větší propagací, protože ani my, místní, jsme o něm doteď nevěděli.

Art&Food zoona funguje o víkendech od 10-20 hod. (Škoda, že jenom do osmi, myslím, že to místo má i velký večerní potenciál.)









A když už jsem u toho jídla, hodně jsem si oblíbila nové bistro SmetanaQ na nábřeží, hned vedle FAMU. Interiér je moc hezky navržený, o svítidla se postarala BOMMA. Osobně doporučuji anglickou snídani a švestkový koláč. A taky mají nejlepší chai latté, jaký jsem zatím v Praze pila a věřte mi, vypila jsem jich už opravdu dost. V těsném závěsu je pak to z Bistra 8.



Famózní anglická snídaně a moje guilty pleasure, švestkový koláč (bohužel nebo bohudík ho nemají pokaždé).


Jak vám plynou prázdniny/dovolené/léto? Doufám, že se máte krásně. Já jsem si letos naplánovala mnohem víc akcí a výjezdů, než kdykoliv předtím. Všechny po Čechách, všechny většinou spíš krátké, ale o to intenzivnější mám dojmy a musím říct, že tento způsob léta se mi zdá naprosto vyhovující. Ještě nás s Martinem čeká týden v Krušných horách, v naprosto malebném domečku, na který se moc těším a na konci srpna pak jedu s kamarádkou na fesťák do Vroutku, což bude mazec, páč na fesťáku už jsem nebyla deset let.
Mezi tím sedím před počítačem a makám na kalendáři. Protože v září už musí být v troubě. Pardon, v tiskárně.

Mávám, zdravím a posílám pozitivní vibrace!

4 komentáře:

  1. Děkuju za tip, po dovolené vyzkoušíme, chci se zase, aspoň na skok, vrátit na místo činu ;) Letošní léto je i přes občasná vedra krásné. Tak krásné jako když jsem byla malá. Možná i krásnější. S azurovou oblohou i s mráčky. Za deště i za bouřky. A vůbec, celý letošní rok je krásný. A na kalendář se moc těším <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jinak je tu vše při starém... :D

      Vymazat
  2. Užívej prázdnin a léta! <3

    PS: SmetanaQ má taky nejlepší cibulový quiche! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že za tři týdny tam spolu znovu vyrazíme na snídošku! :)

      Vymazat