sobota 10. června 2017

Viděla jsem... LV - Trainspotting II

Hned zkraje říkám, že pro klidné a chápavé shlédnutí dvojky, je nutnost znát Trainspotting I (1996). Tenhle kultovní biják, kultovní pro mojí generaci, která se formovala v divokých devadesátých letech, a neméně kultovní soundtrack, je legenda. A Trainspotting II na ní navazuje.

Dokážu si představit, že ne všechny ten původní film zasáhl stejně, někoho třeba vůbec a někoho moc. Já jsem ten druhý případ. Mnohoho paralel a vášeň pro stejnou muziku, pro mě udělal z toho snímku záležitost, kterou jsem viděla hned několikrát. Soundtrack mám ráda taky pořád. Je nesmrtelný.

Šuplík "drama", oddíl "komedie/krimi", kolonka "drogy, Edinburghlegenda".

Dvojka je stejně ponurá a přitom i vtipná. Taky stejně syrová a z Begbieho jsem měla totožný strach, jako před dvaceti lety.

Zdá se mi, že Danny Boyle zrežíroval dvojku ostřeji. Vidět tu partičku po dvaceti letech trochu bolí, chvílemi je to jako vlastní zrcadlo. Vrásky a půlka života nejspíš za sebou...


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

2 komentáře:

  1. Viděla jsem oba filmy s odstupem jednoho týdne. Na první film jsem vzala známé, kterým v době premiéry bylo šest let :D a byli spokojeni. Druhý film už se nám tolik nelíbil. Sice jsme se zasmáli, ale třeba v mém případě to byl spíš smutný smích, takový nostalgický, protože se mi to moc nelíbilo. První díl mě tehdy hodně zasáhl, ale toto už ne. Do stejné řeky dvakrát nevstoupíš. Spíš jsem si celou dobu říkala, jaké mám štěstí, že mám slušné kamarády, solidní práci a poklidný život :D Nebyla jsem schopna to brát s takovým nadhledem jako kdysi tu "jedničku"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě to byla jednoznačně nostalgie, ale pravda je, že mi taky blesklo hlavou, jak se mám vlastně fajn :))).

      Vymazat