pondělí 12. června 2017

Ticho a klid

Minulý týden jsem strávila téměř čtyři dny na samotě v Jizerských horách ve společnosti Gábiny Utukutu a Jany Pikle z pytle. Jednou takhle u vína jsme se shodly, že bychom se potřebovaly někde na pár dní zavřít a udělat si přátelský brainstorming. Vzájemně si předat zkušenosti, rady, podpořit se, nakopnout, dotáhnout nápady a úkoly, vyslechnout se.

Jen my tři.

Pak se ukázalo, že teda ještě tři kočky.

Chalupu jsme si pronajaly v Jindřichovicích pod Smrkem.

Dopoledne jsme dávaly malé výlety po kouzelném okolí a odpoledne až do půlnoci pracovaly.
Bylo to obohacující, důvěrné a strašně milé. Znám tyhle dvě ženský teprve rok, ale mám pocit, jako bychom se znaly věčnost. Mám štěstí na přítelkyně, věru, že jo.

Jindřichovice pod Smrkem jsou bohem zapomenutá víska, ale krásné secesní vily a polorozpadlá textilka napoví, že kdysi tu bývalo rušno a místní naučná stezka vám tu domněnku potvrdí. Jindřichovice byly ještě před sto lety hustě obydlené, načinčané, s bohatým kulturním životem.

Je to pryč. Ale můžete obdivovat nádherné staré stavby a vzrostlé rododendrony, které tu kdysi zdobyly kdejaký roh a zahradu. Jo a nenechte se nachytat na slovo "koupaliště". Je to ve skutečnosti sympatický opuštěný rybníček, kde se dá krásně vykoupat, ale do koupaliště s párkem a zmrzlinou to má dost daleko. I tak jsme si to užily. Protože je to tak zapadlé a zapomenuté zákoutí, že tam klidně můžete jít uprostřed dne plavat jen tak. Bez plavek. (To se stane, když si cestou z nákupu náhodou řeknete, že jdete omrknout to koupálko.)


Tak tady jsme nebydlely. Ale chodily jsme okolo a pokaždé moc obdivovaly. Chaloupka jako z anglického venkova. "Naši" chalupu jsem jaksi nevyfotila... klasika.

Stará jindřichovická trať. Vede tudy zelená turistická stezka, která končí na nádraží.


A nádraží sice nefunguje, ale vlak sem po jedné koleji ještě jezdí. To je prostě klasické severní pohraničí. Škoda ho.



Zdravě především. Mimochodem, Jana dovezla z Prahy z Břevnova tu nejlepší sekanou, jakou jsem kdy jedla. 



Bývalý kostel Sv. Jakuba. Najdete ho po cestě ke známé ovčí farmě Lukava.








Kočky, které byly 24 hodin denně připravené ukradnout vám cokoli z talíře. Třetí výtečník tu není, ale byl to malý černý kocourek Matěj. Na fotce velký krásný kocour Kryštof a dredatá Matylda.

Poslední večer a kouzlo ticha.

14 komentářů:

  1. Holkýýýý, bydlely jste U Můrinek?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, ale bydlely jsme hned vedle. A Můrinky jsme teda obdivovaly. Krásné stavení... :)

      Vymazat
    2. U Benešů? Omlůvám sa za vědavost, když ale to tam mám už řádně prošláplé http://rozlitatus.blogspot.cz/2017/01/na-zacatku-sveta-leden-2017.html?view=classic. Takže se mi až tajil při čtení dech, jak blízko...

      Ano, Můrinky se krásně vylouply :.)

      Vymazat
    3. No já upřímně nevim, jak se majitelé jmenovali, protože ubytko zařizovala Gábina a pana majitele jsme vůbec neviděly, jen si s ním telefonovaly a nikdo jiný tam nebyl. Ale bylo to hned vedle toho "anglického" domečku. :)

      Vymazat
  2. Malebné!!! A zase vidím tu slepici! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš ji u mne, drahá! Vezmeš si jí za 14 dní nebo ji mám poslat? ;)

      Vymazat
  3. vy jste se teda měly!
    mám úplně chuť všeho nechat a taky odjet někam, kde lišky dávají dobrou noc...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuju! A nebo počkej ještě měsíc a půl, a pustina nás nemine! :D A vzhledem k tomu, že nemáme ještě rezervovanou chatičku, tak tě ty lišky možná i čekaj :))).

      Vymazat
  4. Krásně jste se měly!Ticho a klid s o patro níž povykujícím vzorkem období vzdoru tiše závidím-ale přeju;)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábi, já Ti hlavně přeju, aby to období vzdoru už skončilo! :*

      Vymazat
  5. Teda holky! Tiše závidím, občas to chce, načerpat energii na ty malý draky:-). Chatka a okolí vypadají lákavě, já teda miluju Beskydy, kde si pronajímáme chatu daleko od všeho, ale Jizerky možná zvážím na příště:-).

    Měj se krásně a vesele (né jak ta kočka vpravo a fotce:D)
    Budu ráda, když zavítáš i ke mně na návštěvu na www.bygabra.cz.

    Měj se krásně ByGabra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jizerky doporučuji, severní Čechy jsou prostě nej! :)

      Vymazat