pondělí 22. května 2017

Knižní tipy

V poslední době se ke mě dostalo pár zajímavě ilustrovaných knih a jeden časopis, což si jako správná výtvarnice/blogerína nechci nechat pro sebe.

V Düsseldorfu na letišti jsem narazila na holandský časopis Flow. Je krásně ilustrovaný, najdete v něm rozkošné fotografie a každé číslo má papírové dárky (jupí!). Německou verzi si moc neužiju, takže jsem zaplesala, když jsem v Bruselu, opět na letišti, našla francouzskou mutaci. Aktuální číslo má uvnitř ilustrovaný sešit, záložky nebo fotky na tvrdém papíře vhodné k zarámování. Já jsem propadla té s Bardotkou.

Výhoda toho časáku je i to, že je levnější, než milovaný australský Frankie.






Půl roku stará pohádka s hrdinkou, která vlastně neexistuje, O díře z trychtýře od Petra Stančíka a výtvarnice Toy Box, kterou jsem loni osobně poznala na kurzu komiksu a ilustrace, prošla po vydání malým skandálem, kdy autorka ilustrací ostře vystoupila proti nakladatelství Argo s tím, že grafické zpracování její práce není kvalitně udělané. Já jsem na knihu přispívala na Katalyzátoru a byla jsem hodně zvědavá, jak moc špatný je výsledek. Musím říct, že v ilustracích nevidím jediný problém, respektive, v jejich zpracování, barvách, ořezu; originální ilustrace neznám a ty v knize se mi zdají fajn. Mám práci Toy Box ráda, je dynamická, neotřelá, s jasným rukopisem.
Jediné, k čemu bych měla výhrady, je zpracování textu, nelíbí se mi ani font, ani způsob, jakým je text nasázený do ostrých bílých obdélníků.

Pokud budete knihu objednávat, přihoďte si do košíku i vynikající komiks Moje kniha Winnetou, Toy Box je kompletní autorkou.






How to be a Wildflower je rozkošná kniha americké ilustrátorky Katie Daisy a jestli je něco, po čem sáhnu, až mi bude hodně smutno, pak je to tahle květinově motivační kniha se spoustou citátů, barev a pozitivní energie.





Abych to vyvážila, Kačka, Smrť a tulipán německého výtvarníka a spisovatele Wolfa Erlbrucha je velmi krásná, minimalistická a něžně poučná kniha o umírání, na kterou mě upozornila ilustrátorka Andrea Tachezy, za což jí moc děkuju. Tahle dětská knížka je opravdu nesmírně půvabná a pokud máte aktuálně potřebu svému dítku vysvětlit téma smrti, pak by vám mohla dobře posloužit.
Zatím není dostupná v češtině, ale dá se sehnat ve slovenském jazyce.






A posledním kouskem je kniha Pionýři a roboti od dua Pavel Ryška a Jan Šrámek, která zpracovává česko-slovenskou grafickou a výtvarnou estetiku let 1950-1970. Já jsem si knihu koupila spíš ze zvědavosti, protože jsem s Pavlem nějakou dobu sdílela kancelář v Brně, a nakonec jsem byla ráda, že moje zvědavost nebyla zbytečná. Jde o brilantní sondu do zlaté éry československé ilustrace.





4 komentáře:

  1. ...Markétko, Vás by měli platit za recenze, už mám po inspiraci od Vás z blogu kosmetiku Pro Life-výborná, japonské vodovky-naprostá bomba, a teď jsem objednala
    pro vnuka Kačka,Smrť a tulipán...chlapeček si dělá velké starosti co bude, až umře...je mu teprve osm a je velice přemýšlivý, tak věřím, že najdeme odpovědi na jeho otázky
    moc děkuji a těším se na další čtení od Vás
    jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, jsem moc ráda, že se Vám můj tip hodil a doufám, že knížka pomůže aspoň trochu osvětlit nejasnosti. Přemýšlivé děti to mají trochu komplikované, dělají si starosti dopředu, znám to :).

      Vymazat
  2. ďakujem za skvelé inšpirácie

    OdpovědětVymazat