středa 26. dubna 2017

Vodové barvy Kuretake

Minulý rok jsem slibovala, že se budu věnovat recenzím na jednotlivé akvarelové barvy, které používám. A začnu rovnou těmi nejnovějšími, které jsem objevila relativně nedávno.

Předposlední den ve Valencii (jo jo, ještě budu žít z toho Španělska dlouho) jsem nedělala nic jiného, než že jsem rozesílala do Čech objednávky jednu za druhou. Po celé zimě vyhladovělá po něčem novém, po nějaké nové hračce, jsem zabrousila i na stránky Světa pásek a objednala si u nich vodovky od Kuretake (rovnou dvoje), štětce a perka na kaligrafii.


"Hračičky" určitě potěší možnost udělat si paletu odstínů na víčko od vodovek.


Krom toho, že se s nimi dobře pracuje, tak i krásně vypadají. Prostě Japonsko.

Jako první bych ráda zmínila, že jsou to trochu jiné vodovky, než na jaké jsem zvyklá. Nejen příjemnou velikostí pánviček, ale i hutností pigmentu. Do klasického anglického a německého akvarelu správně nepatří bílá barva (jak víme, spojením běloby a akvarelu vzniká uplně jiná technika). Striktně se to v klasické akvarelové malbě stále odděluje, i když už si můžete samostatně bílou akvarelovou barvu koupit, základní sady ji v balení nemají. Tyhle japonské ji ale obsahují a je poměrně dobře krycí, což se u bílé akvarelky děje zřídka.






Barvy Kuretake jsou hustší, dobře se vzájemně míchají. Jejich výrazné pigmenty a hustota budou výborné i pro kaligrafii.



Barvy pracovaly přesně tak, jak jsem potřebovala.




Tyhle japonské vodovky se jinak ale chovají přesně tak, jak potřebuju, krásně se rozpíjí a na kvalitním papíře dělají efekty, které mám ráda. Jako první jsem je pořádně použila na obrázek čemeřice, která byla dárkem pro mojí kamarádku, takže vám můžu názorně demonstrovat výsledky práce. Papír jsem použila francouzský Sennelier, je to 100% bavlna, jemné zrno za studena lisované.




Za mě teda palec nahoru, jsem ráda, že jsem si je koupila. Poměr cena - výkon je hodně příjemný a navíc se dají na webu dokoupit i další barvy, což je super!



7 komentářů:

  1. To je krááásnéé, fakt, pokračujte pls.. Šá

    OdpovědětVymazat
  2. Mě tyhle články taky moc baví. Na papír jsem ujetá od mala. Nejlepší dárek byla vždycky knížka a něco z papírnictví - tam jsem chodila za odměnu. Radši než třeba do cukrárny. :-) Ta čemeřice je nádherná. A co to máš za mravence na sklenici? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, to je pomocnej mravenec :). Když začnu být líná, kouknu na něj a je mi jasný, že musim pokračovat :))). Ba ne, kecám. Toho jsem si tam nakreslila minulý rok, když jsem kreslila mravence pro Kufříkov. Už tam zůstal.

      Vymazat
    2. Pomocnej mravenec! (Pusu, mask.)

      Vymazat
  3. Také mě moc baví tyto články, trochu nakouknout "pod pokličku" ;) A čemeřice je moc krásná, obdivovala jsem ji na IG. Moje akvarelová mánie se začíná vymykat kontrole, chystám se vyzdobit i pracovnu v práci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen do toho! Akvarelu není nikdy dost :)))).

      Vymazat