sobota 8. dubna 2017

Viděla jsem... vol. XXXVII - Rozpolcený

Jestli máte rádi chytrá psycha, tak se vám bude film Rozpolcený líbit.

Režisér filmu Šestý smysl M. N. Shyamalan (nechápu, jak mohl zároveň natočit i film Myšák Stuart Little), napsal a zrežíroval thriller o psychopatovi se silnou poruchou osobnosti.

Šuplík "thriller", oddíl "horor", kolonka "několik magorů je víc než jeden magor".

James MacAvoy (podle fotky v profilu je neuvěřitelné, jak pozitivní proměnou prošel po ostříhání dohola, je to najednou docela fešák), jehož filmografie je pěkně dlouhá, ale já neviděla jediný ze snímků, ve kterých hrál, brilantně ztvárnil psychopata trpícího schizofrenií. A budete se divit, kolik osobností jeho narušený Kevin dokázal vykouzlit, aniž by s tím nějak zvlášť mohla pohnout zkušená psycholožka v podání sympatické Betty Buckley. Pro mě byly hodně zajímavé i jakoby vědecké poznámky o mnohočetné schizofrenii, které z úst doktorky několikrát zazněly.

Je to strašidelný, trochu jsem se bála, ale neucvrnkla jsem si, takže stupeň strašidelnosti nebude dosahovat zbytečně vysokých hodnot. Rozhodně mi nebušilo srdce hrůzou, spíš mě příjemně mrazilo a já byla nalepená s očima na obrazovce, aby mi nic neuteklo.

Na konci mě pobavil detail se zubními kartáčky a vteřina s Brucem Willisem, který (jak jsme pak zjistili) odkazoval na film Vyvolený. Tak na ten se podíváme. To prostě musíme.

Přeju pěkný bububu víkend!


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

4 komentáře:

  1. Rozpolceného neznám, určitě ho zkusím (z bezpečnostních důvodů někdy za světla), ale Vyvolený se mi celkem líbil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už máme Vyvoleného připraveného :). Tak zítra mrknem!

      Vymazat
  2. Z MacAvoyovy filmotéky rozhodně doporučuji film Pokání (Atonement). Skvělé s nečekaným závěrem. A kniha, podle které je to natočeno, je také výborná.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to Pokání už bych měla dát, to je pravda :).

      Vymazat