pondělí 10. dubna 2017

Olejová lázeň

Kosmetika! Něco nového?

Tak trochu... (I když, starýho psa novým kouskům... znáte to.)

Během loňského podzimního nečasu jsem postupně přešla na oleje nejen na noc, ale i přes den. A takhle jsem pokračovala i po dobu relativně teplé španělské zimy. Původní obava, že budu celý den vypadat, jako bych jedla hodně velký řízek, byla zbytečná. Mám tak suchý gezicht, že se oleje vždycky poměrně rychle vstřebají, a ještě jsem po příjezdu dostala pochvalu od svojí kosmetičky za to, že nejsem jak treska.

Co mě u olejů hodně nebaví je, že vydrží tak dlouho. Měsíc je fajn, dva... no dobře, taky to ještě vydržím, ale čtvrt, půl roku? To si jako vážně půl roku nemůžu koupit nic nového? Ach jo.



A to jsem ještě těsně před odjezdem domů navštívila jednu z valencijských herboristerií a koupila si nechutně velké balení čistého oleje z šípkové růže. Tak to mám tak do důchodu...

Herboristería, to jsou úžasný krámky, které mi u nás chybí. V "bylinkárnách" ve Španělsku prodávají jenom přírodní produkty a často i zdravou stravu. Zatím jsem vždycky v každém městě viděla minimálně jeden takový obchod. Ne, že bychom v Praze takové obchody neměli, ale většinou jsou zaměřené na svojí značku. Naopak v herboristeriích ve Španělsku prodávají všechny značky najednou.

Čistý olej z šípkové růže je skvělý, akorát barví polštáře. (Dá se to ale vyprat.) Olej výborně vyživuje a zklidňuje, mám ho moc ráda. Škoda jenom, že sám od sebe nijak nevoní.




Co je další, pro mne už nepostradatelnou položkou v koupelně, je růžová voda. Micelárku jsem už definitivně odbourala, včetně jakési psychické závislosti na ní, že jako jedině ona mi dokonale vyčistí ksichtík. Ukázalo se ale, že se bez ní celkem v pohodě obejdu. Čištění zajišťuje večer ve sprše už milionkrát zmiňovaný čisticí krém od Hauschky. A růžová voda dodá hydrataci. Ráno i večer. Už jsem jich vyzkoušela spoustu a jako číslo jedna bych pasovala tu od Khadi. Už mi došla i růžová voda ze Španěl, je na čase nastartovat na Khadi nějakou objednávku.



Novou věcí, ke které mě přivedla milovnice přírodní kosmetiky Lenka, je enzymatický peeling v pudru od německé přírodní značky Kneipp. U nás jsem jej nikde nenašla, tak jsme si ho pořídily s Lenkou přes Amazon. Používám ho jen jednou týdně, pro jistotu. Tím, že pění, tak trochu vysušuje, ale když se po něm vyčistím ještě čistícím krémem od H., tak je to v pohodě. Enzymatický peeling viditelně vypíná a projasňuje, takže nejspíš funguje. Jenom je potřeba počítat s tím vysušením a hned se něčím potom natřít, aby pleť nestrádala.





Co považuju za vyhozené peníze, je oční krém známé přírodní kosmetiky Kiehl's. Je to Amerika, takže to lidi milujou, ale upřímně, tenhle krémík, co vypadá spíš jako obyčejné, i když dobře našlehané, bambucké máslo, mě o své kvalitě nepřesvědčil. Pravda, aspoň mi po něm nerudnou oči, můžu být vlastně ráda, ale za ty prachy, co tahle kosmetika stojí, to je trochu málo.
Navíc jsem si ještě koupila v Malaze tuhle Kiehl's kaktusovou hydratační vodu a obsahovala poměrně vysoké množství alkoholu. Jako levný konzervant? Nevím. Každopádně si myslím, že to v takovém množství do hydratační vody nepatří. Obzvlášť, když se značka tváří tak přírodně.





Sérum! Tohle budete milovat. Není sice přírodní, česká značka For Life & Madaga (jejich stránky vypadají hrozně, to mi hlava nebere, ty protažený fotky, no nic...) je zaměřená na velmi kvalitní profesionální kosmetiku a údajně jsou jejich recepty nápadně podobné receptům nejdražších kosmetických značek světa, včetně La Mer. Já bych za tou vůní šla světa kraj. Antistresové sérum se zeleným čajem doporučuju všema deseti.





Přeju úspěšný pondělí a... buďme krásné!


12 komentářů:

  1. Milá Markéto, také jsem objevila kouzlo olejů. Ze začátku jsem měla strach, že budu mastná a moje mastící pleť bude v oleji "plavat", noc takového se nestalo a mám pocit, že se mi i mastí o něco míň. Zamilovala jsem si meruňkový olej, který lze použít na pleť, tělo i na vlasy. Bomba. A růžovou vodu miluji, už jen pro tu její krásnou vůni. Jen řeším, co teď s krémy, které mi zůstaly. Asi je zase adoptuje mamka :D Krásný slunečný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ty krémy, které mi zůstaly a nechtěla jsem je už dopatlávat na obličej, tak jsem je použila na tělo :))).

      Vymazat
  2. Milá Markétko, taky se zajímám o přírodní produkty. Asi před rokem jsem narazila na úžasnou paní Moniku, která bylinkami, oleji, čínskou medicínou atd "žije". Bohužel v té době bydlela na Moravě a pořádala v Praze pouze jeden kurz bylinek, který byl úžasný. Během půl roku se paní Monika přestěhovala do Prahy, kde si v březnu otevřela krámek Bylinková terapie u ul. Dittrichova 2024/5, Praha 1 (facebook Bylinková terapie). Má tam velký výběr všech možných produktů za přijatelné ceny. Pořádá kurzy bylinek, věnuje se akupunktuře a dokáže výborně poradit.
    Pokud budete mít čas, neváhejte zajít.
    Hezký den
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, moc děkuju za tip! K paní určitě zajdu! :)
      Mějte se krásně :).

      Vymazat
  3. Jé, po tomhle kneippu toužím už pár měsíců a už jsem si ho objednala od kamarádky, která je teď na pár měsíců v Berlíně a že mi ho tedy přiveze... Moc se na něj těším :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! Není špatný, jen pozor na vysušení z té pěny. Dneska mám zrovna peelingový den, tak se už těším, až ho použiju :).

      Vymazat
  4. Já teda jedu v olejích už tak ynějaký ten pátek a dělám to tak, že mám asi tři různý a střídám je podle toho, na jakou vůni mám náladu... co budu dělat až mi dojde aragan s verbenou nevím, asi se zastřelím...
    Mám smíšenou citlivou pleť a mycí gely nepoužívám právě kvůli vysušování, ale kneipp mě teda moc nevysušuje, jenom rošičku, ale dokážu si i představit, že ho smyju a dám si jen růžovou vodu a dobrý
    A ten mycí gel od Hauschky budu muset taky konečně zkusit, mám už druhé balení Faranu a ten je teda taky super a nevysušuje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není gel to od Hauschky, to je pasta :). Vypadá to jako hovínko :))).

      Vymazat
  5. ...moc děkuji za tip na madaga, objednáno téměř za 3tisíce, měli by Vám platit za recenze :-) hezký den vinšuju
    jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, no to by bylo moc hezké, kdyby mi za recenze platili :))). Doufám, že budete spokojená!
      Hezký den i Vám!

      Vymazat
  6. Markéto, díky za Váš článek s tipy! Jak to tak pročítám, tak myslím, že jsme si typem pleti dost podobné. V olejích už také nějaký rok jedu a to díky mé paní kosmetičce, která mi denní a noční krémy sama míchá z ingrediencí od ATOKU. Od nich také střídám různé regenerační obličejové oleje, které nanáším poté, co jsem si po tváři rozprášila růžovou vodu. Nejoblíbenější je zatím Ylang-ylang https://www.originalatok.cz/kosmetika-dle-pouziti/oblicejove-oleje-oleogely-a-sera/, který kombinuju s jejich hyaluronovým fluidem. Momentálně jsem naprosto nadšená z jejich Regenerační masky lecitin, kterou používám na suché partie okolo očí a nebo na noc na celý obličej namísto nočního krému. Mám po ní ráno pleť jako miminko, i když už je mi přes 40:-)Mějte se krásně, zdraví Gábina

    OdpovědětVymazat