pondělí 17. dubna 2017

Čerstvé dojmy - divadlo a jídlo III

Tradiční rubrika o kultuře a papání v Praze se vrací zpět. Něco málo jsem za ten měsíc, co jsme zase v Praze, stačila oběhnout a tak se můžu podělit o zkušenost.

Nebudu to natahovat a rovnou můžu doporučit novou kavárno/bistro/cukrárnu IF Café  Ivety Fabešové na Tyláku, případně kousek vedle v Belgické. Nevím, jak moc je zaměstnancům příjemná prosklená část kuchyně/přípravny, já jsem se trochu styděla je pozorovat při práci, protože mě samotnou by to asi šíleně znervozňovalo, ale je fakt, že mě bavilo sem tam hodit očkem, co zrovna cukrářky dělají. Měla jsem úžasný salát s kozím sýrem, kdy kozí sýr nepředstavovalo pět děka ztraceného kousku sýra někde mezi listy salátu, ale pořádný kus sýra, ze kterého jsem se opravdu najedla. I ovocný fresh byl moc dobrý, i když jsem primárně šla do IF Café na dukátové buchtičky, ale nezadařilo se, byly už vyprodané. No, a Ivetiny zákusky z IF Café už jsou v Praze vyhlášené.


Zdroj www.ifcafe.cz


Druhým podnikem, kam bych při návštěvě Prahy určitě zašla, tím spíš, že se nachází kousíček od Hlavního nádraží, je nový podnik Karpíškovic impéria, Kantýna. Jsou zaměření na maso a vznikli záhy po té, co se zavřel legendární Čestr. Minulý rok získal významné gastro ocenění, ale dopadlo to tak, že budova, která patří městu, se momentálně rekonstruuje a Čestr musel skončit. Podle rozhovoru, který jsem nedávno četla na internetu, hledali přes rok vhodné místo pro přesunutí téhle skvělé restaurace, ale nenašli ho.
Kantýna je... kantýna. Ovšem v naprosto honosných prostorách, které vám přirostou k srdci, sotva tam vejdete a podíváte se na podlahu. Nebo na dveře. Nebo na strop. Případně na kmitající personál, který vypadá, že má svojí práci fakt rád. Dejte si nějaké masíčko, v přední části si ho můžete u řezníka dokonce vybrat a nechat upravit, a jako zákusek nevynechejte vynikající kynuté buchty. Jak od babičky!

Jo, a hodně moc mě baví kantýnská grafika. Ta kůstka poskládaná do různých vzorů a v prostoru restaurace maximálně využitá, je geniální. Celkem ani nemusím hádat, kdo vizuál dělal, je to jasný. (Studio Najbrt, samozřejmě.)


Zdroj Kantýna ig.

A divadlo? Divadlo zase humorné. Byli jsme na Velké zebře, které má divadlo Palace v repertoáru už 12 let. Z počátku jsem z toho byla trochu rozpačitá, ale pak se to rozjelo. Herci si to moc užívali, a já se musím podívat ještě na nějakou další hru s K. Hrachovcovou, abych zjistila, jestli je v Zebře tak skvělá právě pro tu roli zdánlivě prostomyslné Sidonie, a nebo jestli tak hraje vždycky.


Zdroj www.mkstrebic.cz

2 komentáře:

  1. Skvělé tipy. Vždy po Praze bloumáme, kam zapadneme, když je nevlídno, tak to se hodí :-)

    OdpovědětVymazat