pondělí 27. března 2017

Sekla jsem s tím

Už pátý den vyháním ze svého těla nachlazení, chemickou meducínu z lékárny bych do sebe nedostala, takže to zkouším dostupnými prostředky, jako je medvědí česnek, domácí med a slivovice z východního Slovenska, a už je mi líp, hlavně po té slivovici, tak doufám, že brzy budu zase jura. Na druhou stranu jsem stihla díky domácímu vězení hodně práce. Alspoň k něčemu to je dobrý.

A taky jsem si popřemýšlela.

Občas si musím uspořádat priority a uvědomit si, že být "holka pro všechno" aneb "dělám sto věcí najednou" je pro mě třeba mentálně likvidační.
A proto jsem si řekla, že si musím dát stopku a jasně si říct, co chci vlastně dělat a co z toho mě těší nejvíc.

A podle toho si stanovit i svůj žebříček (hodnot/produktů).

Jednou z věcí, které jsem minimálně pro tenhle rok vyškrtla z repertoáru je sítotisk. Ačkoliv se dá dělat v domácích podmínkách, není to tak uplně legrace a pro mě, pro nesnesitelného puntičkáře, ty výsledky nikdy nebudou perfektní jako v případě, že bych svoje věci nechala tisknout/tiskla v dílně tomu přizpůsobené. Mezi řádky pak můžete třeba číst i to, jak mě štve, že jsem prase a téměř každé druhé tričko jsem schopná ušpinit od sítotiskové barvy, ačkoliv je všude okolo čisto jak v nemocnici, všechny barvy jsou zaklapnuté víčkem a já od nich stojím dostatečně daleko. Nehoda je prakticky vyloučená a stejně se mi to vždycky stane.

Navíc je to činnost hodně časově náročná a přitom to není můj hlavní obor. Takže se to vzájemně vylučuje. 

Jednoduchý, jak facka.

Tím chci tedy říct i to, že všechný sítotiskové věci, které mám momentálně na skladě, jsou na dlouhou dobu poslední a až se to vyprodá, tak to prostě nebude. Triček je zdánlivě ještě dost (polštářků už míň), ale sezóna krátkých rukávů se blíží (jupí) a tak doporučuji nákup včas, jestli se vám něco z mé produkce líbí. 

Čemu se naopak chci začít věnovat víc, je rozvíjení originálního autorského papírnictví. Papír mě baví, papír je kamarád. Má všestranné využití a dá se recyklovat. Proto jsem třeba nově nechala udělat dva druhy balicích papírů. Jsou krásné, pevné, zatím ve velikosti A2 (420x594 mm), ale pokud si na sebe vydělají, nemine je zvětšení na A1. Všechno postupně, v tuhle chvíli bych si přála být čínská továrna s neomezenými možnostmi (ach, to by bylo fakt báječný), ale nejsem. Takže pomalu, schod za schodem, zdolávám svoje cíle. 

A že jich je.

Hodně jsem řešila formu zasílání těch papírů. Mně by třeba nevadilo dostat papír ohnutý, protože bych ho stejně použila na zabalení a tím pádem ho zohýbala tak jako tak, ale chápu, že jsou jedinci, kterým by to vadilo, takže jsem přidala k papírům možnost zakoupení tubusu, aby jim došel v perfektním stavu.





No a nově jsou taky v prodeji jarní květinová blahopřání. Slibuju, že se příští pondělí už pokusím psát zase o něčem ze života, ale momentálně se nevěnuju ničemu jinému než e-shopu a zakázkám, takže podle toho vypadá i blog. Berte to tak, že se tu fakt věrně a poctivě odráží můj život. Nedělám ten blog na efekt. Tak se zatím mějte krásně a napište mi, jestli se vám novinky líbí a jak se perete se svými prioritami a nebo prostě napište, jak se máte, protože blogové příspěvky bez komentářů mě moc nebaví a vlastně jsem pak otrávená, že jsem asi nudná (krom toho, že jsem šílený prase). Jo jo, život bogerky je řehole.


V e-shopu tady.

V e-shopu tady.

V e-shopu tady.


31 komentářů:

  1. Novinky jsou krásné, ostatně jako vždy:)!
    Já bych se to plánování měla pomalu začít učit.Zatím jedu v jednodenních prioritách-tak třeba dnes je číslo jedna odnést daňové přiznání...až si teda vypiju kafe a přečtu článek:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi hi, Ty jsi vtipná! :D Tak přeju příjemný den i přesto, že jdeš odevzdat ten škaredý papír. ;)

      Vymazat
  2. Puso moje! Fakt ti mam psat, jak se peru se svejma prioritama?! To nechces! (Ale peru! I pradlo :)
    Jen ti chci rict, ze to, co nam o vikendu (mimojine) nalejvali do nasich (vicemene) byznysove nepolibenejch hlavinek, ty delas (jak to delas?) tak nejak intuitivne a fakt ziram s otevrenou pusou, jak dobre! A jeste delas nadherny veci! Ty woe! Fakt klooobrc dole!
    Tesim se na te! Moc Pusu! mask.

    OdpovědětVymazat
  3. Napríklad ja váš blog čítam pravidelne, sledujem na IG aj FB, ale nekomentujem. Ja na to všeobecne nie som veľmi nastavená a je asi možné, že to tak má viac ľudí. To neznamená, že blog je nudný. Pre mňa ste veľkou inšpiráciou, lebo sem tam si čosi len tak súkromne namaľujem a skúšam. Novinky sú úžasné, ten kvetinkový papier je naozaj luxusný a tie pozdravy tiež. Veľa zdaru a krásne jarné dni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janino, jste skvělá a moc děkuju za milou zprávu! Zdravím a mávám z Prahy! :)

      Vymazat
  4. Milá Markéto, blog čtu ráda, ale poslední dobou nepíšu. Někdy nemám co, někdy se mi nechce. To neznamená, že by mě blog nudil, ba naopak ;) Poslední dobou je pro mě stravitelnější Instagram, je to rychlé, akční :D Piš dál a dělej co ti dělá radost, děláš to dobře. Petra
    PS: s nachlazením bojuju celý víkend, už nevím co zkusit, překonám se teda a dám trochu slivovice, snad mě nezabije (jsem ze slovácka, ale nemožu ju ani cítit -D) Takže vzhůru ke zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, já osobně slivovici nesnášim. Strašně moc, jako téměř veškerý tvrdý alkohol, ale do "čaje" rooibos je docela dobrá, tak to zkus, dá se to vydržet a fakt asi pomáhá.
      Ať je brzo líp! Pa a děkuju :)

      Vymazat
  5. prosimte ještě zazvorovej čaj s mátou, ten na mě funguje, jen je třeba hektolitry ;-)
    jíbí se mi, jak to máš srovnaný, né každý je schopný odstranit něco, co ho nebaví, když to třeba jen trochu vydělává....
    a ty tvoje kytičkový přáníčka nutně potřebuju do Zahrady, objednávám 10ks od každého pls, dík!

    ps. co ty místenky???

    ps. co ty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, zázvor! Ten taky aplikuju, pravda. I když nerada... :)
      No, jestli mě síto baví, to je druhá věc, nemůžu říct, že ne, ale určitě by mě to bavilo víc v dílně, jakou jsem poznala, když jsem se síto učila. To bylo prostě boží, všechna ta udělátka. Takhle doma to je jedna velká improvizace.
      Přání beru v potaz a píšu si a děkuju!
      A teď jdem na ty místenky! Píšu ti! :)

      Vymazat
  6. jako, mě už je trochu trapné, pořád ti psát, jak jsi skvělá a jak to, co děláš, je nádherné! Ale prostě musím....zase:-) Papír potřebuju, přáníčka potřebuju...jo a tvůj blog čtu vždy, jako jeden z mála a nudný není! A těším se na tebe a tak vůbec:-) krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, ahoj Jano! To ti vůbec trapné být nemusí, to klidně říkej a piš dál :)))). Všechno ti přinesu na náš mejdan příští týden, jo? Už se moc těším! :)

      Vymazat
  7. Markét, Vy jste stejně nejlepší!!! A papír je boží!!!! Tak já ty dva košíky rozlousknu už dneska, ať máme už dneska radost obě dvě:)!!!! Blog je super, jste vtipná kopa s vkusem na filmy, to se jen tak nevidí, a to nemluvím o těch nádherných výkonech na tom papíru!!!!! Posílám slunko, doporučuju šalvěj s citrónem a medem, a taky hodně líbanců a virtuálních lívanců z Předboja:)!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý deeeeen! Vy jste sluníčko, stejně! Děkuju za plné košíky a hlavně se opatrujte a já mávám, posílám velké objetí a pusu! :)

      Vymazat
  8. Market, ty papíry jsou super a jsou vážně krásné. Za mě určitě dobrý krok. Držím palce, chápu a soucítím, taky neustále bojuju s prioritama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, děkuju! Je to někdy složité, že? Takových možností, ale není v našich silách dělat uplně všechno. Ale jak si pak jeden oddychne, když se konečně rozhodne! :))))

      Vymazat
  9. Ahoj Marketo, ctu Tvuj blog moc rada. Komentuju obcas. Sleduji i na ig. Tvoje prace se mi moc libi - mam od Tebe plakat ptaku Stredni Ameriky. A "nudne " posty na blogu rozhodne nemas. Libi se mi, ze pises jak se veci maji. U nekterych blogu mam pochyby, ze lide si na blogu zijou jinak nez ve skutecnosti. Nebo fakt existujou lidi co maji vse v zivote dokonale a krasne a zijou si jak v pohadce? No myslim,ze ne. Zdravim ze Slovenska. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, moc zdravím a děkuju moc za to, že se Ti líbí co dělám a co píšu :).
      Já myslím, že psaní blogu a život jak v pohádce se už z principu vzájemně vylučují. Netajím se tím, že si myslím, že blogování je v podstatě určitá diagnóza a to se samozřejmě týká i mě. Ať už píšeme proto, že potřebujeme pozonost, pochvalu, milujeme publikum, cítíme se sami, atd. atd. (myslím, že těch "diagnóz" je mnoho), je myslím jasné, že člověk, který žije ideální život, nebude večer co večer sedat k blogu a psát veřejně o svém životě... :))) Takže tak a já souhlasím s tím, co píšeš.
      Moc zdravím na krásné Slovensko!

      Vymazat
  10. To uz ani nepočítám, kolikrát při tisku neco zkazím, nebo při síti a dokonce i při konečném zehleni jsem uz jeden polštář zničila. Ja na to teda jdu opacne, k sitotisku experimentuju ještě s voskovou batikou, kde je výsledek ještě nejistejsi. Ze bych jako dítě spadla na hlavu? Uvidíme. Ale úplně te chápu. Květy krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Markét, ale tam je to právě o těch prioritách! Ty to evidentně chceš dělat jako svůj hlavní obor, rozvíjíš se (třeba o tu batiku) a přesně tak to má být. A pro mě je hlavní papír. Tak přeju čím dál tím méně nevyžádaných skvrn a ať se daří! Děláš to krásně! :)

      Vymazat
  11. Tvoja práca je krásna, obdivujem "tu píli" (snáď je to tak správne povedané po česky :o) Páči sa mi tvoja trpezlivosť a napredovanie po krôčkoch vpred, aj obzretie sa dozadu.... Premýšľanie a triedenie vecí a priorít v hlave.... Nie som zatiaľ tvoj zákazník, ale som tvoj skromný fanúšik. A tiež ma často napadne, či sa s tým čo robíš dá aj plnohodnotne uživiť. Všetok materiál na tvorbu musí stáť majland a ten čas čo tomu venuješ! Držím palce, aby ťa to nikdy neprestalo baviť. Katka zo Slovenska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuju, strašně jste mě potěšila a mám z toho radost, ze všeho, co jste napsala. Děkuju!
      A k tomu uživení... teoreticky vzato, kdybych byla na všechno sama, tak by By Myyna už vydělala na sociální a zdravotní pojištění, účetní, materiál, nějaký uplně malilinkatý byt někde na periferii Prahy a pár rohlíků k snídani by se do toho taky vešlo :). Naštěstí na to sama nejsem a nekonečná podpora mého muže mi umožňuje žít si nad bájmíní poměry. Jsem ale aspoň klidná, že obrat každým rokem roste a že snad jednou dosáhnu ještě lepších výsledků :).
      Moc zdravím!

      Vymazat
    2. Sledujem a vidím ten beh na dlhú trať a práve to obdivujem. Je úžasné čítať ako sa dopľňate a podporujete. To sa málokedy vidí v takej veľkej miere. Tak ešte raz všetko naj a píš a tvor, kto už keď nie ty?

      Vymazat
  12. Já Tě čtu. A dobrý! :-) Mávám.

    OdpovědětVymazat
  13. Markét, já taky každý příspěvek poctivě čtu a ohromně ráda! A na každý další se šíleně těším! :-)
    Jen se mi poslední dobou nějak nedostává času a sil na komentáře, většinou zvládnu jen srdíčkovat a zvedat palce :-) A už si v duchu pomalu sumíruju příští objednávku, protože ty poslední věci jsou zase překráááásné ♥ ♥ ♥
    A priority poslední dobou nějak neumím, mám pocit, že lítám od čerta k ďáblu a skoro nic za sebou nevidím ... Ale mám takové tušení, že to jaro by na mě mohlo zabrat ... více světla a ty delší dny na mě fungujou (i když teda ti, co nám za to vzali hodinu spánku, jsou pěkné prdky, jak by řekla naše Eli :-) ...
    Tak ať je Ti práce pořád takovým potěšením a radostí, protože je to na ní sakra vidět, že je dělaná s láskou!
    Tě baštím! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky, vy jste mne dojaly! Takové podpory! Díky moc a doufám, že budu i nadále smět dělat radost!
      A Eli má pravdu, jsou to prdky :))).

      Vymazat
  14. Ta přáníčka jsou pecková :-) Snažím se naučit pracovat s akvarelem, mám Kuretake barvy, dobré papíry, poměrně dobré štětce, vždycky sednu s představou takovéhle krásné harmonické akvarelové práce.. a nakonec je z toho patlanice :( Nechcete udělat nějaký návod, jak docílit tak krásných výsledků (jak rozpíjet..)? ;) Prima den, Týna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týo, ani nevíte, jak dlouho už se chystám na nějaké video. Ale ono to není uplně lehké, pokud chci, aby to hezky vypadalo, a mělo nějakou hlavu a patu... Tak snad jednou :).

      Vymazat
  15. Ta přáníčka jsou pecková :-) Snažím se naučit pracovat s akvarelem, mám Kuretake barvy, dobré papíry, poměrně dobré štětce, vždycky sednu s představou takovéhle krásné harmonické akvarelové práce.. a nakonec je z toho patlanice :( Nechcete udělat nějaký návod, jak docílit tak krásných výsledků (jak rozpíjet..)? ;) Prima den, Týna

    OdpovědětVymazat