středa 1. února 2017

Jak se kreslí deník

Středeční články zdají se být kreslivého charakteru, tak já bych tu tradici zachovala... Protože mi na deník chodí pořád nějaké dotazy, mám tady postup, jakým způsobem denní záznam vzniká.

Obrázky kreslím do svázaného sešitu Hahnemüle, který se dá pořídit třeba ve Zlaté Lodi v Praze v Platýzu (mají i e-shop). Až ho pokreslím, myslím si na sketchbook od Moleskine a myslím si na něj tak intenzivně, že si ho asi i koupím. Ano, předražený to určitě je, ale tu eleganci a kvalitní zpracování, to já zas dokážu ocenit. V podstatě cokoliv, co je svázané do tvrdých desek a má vysokou gramáž papíru, bude vhodné.




Nejdřív si promyslím, co mě ten den zaujalo, bavilo, oslovilo a pak to na ostro nakreslím pery Pigma Micron, jež považuju za nejlepší kreslící pera, jaká jsem kdy držela v ruce. Mají stálý neblednoucí pigment (garance 200 let!), špička se jim nedeformuje a široká škála barev i tloušťky nemůže nechat chladným žádnýho kreslíře. (Pro genderovou vyrovnanost doplním, že ani kreslířky to nenechává chladnými.) Krásně se s nimi pracuje.

Používám tloušťky 0.05 na kreslení linek a teček, a 0.4 a 0.8 na písmo.




Když je nakresleno a popsáno, beru do ruky barvy a všechno vybarvím. Jako ve školce. Žádné stíny, jen plochá barva. K tomu mi tady slouží Winsor&Newton akvarelové barvy, a štětce používám buď klasické nebo vodou plnitelné, které se dají brát i ven, bo jsou praktické.


Nechám to zaschnout (na obrázek dám ubrousek a deník zavřu) a počkám, dokud to není uplně suchý. Pak přidám "hmotu" pomocí stínů a pozadí.



Nu, a je to. Deníkové záznamy najdete každé ráno na mém Instagramu.

10 komentářů:

  1. Ahoj Markéto! Skončil mi "půst", tak dočítám zpětně a teda... ten deník, to je nádherné dílo. Je skvělé, že dokážeš kreslit každý den. Když si představím, kolik to dá práce a že já nejsem některé dny schopná si najít ani pár minut, abych si do svého deníku zapsala pár vět... Obdivuju.
    A díky moc za pohled!! Přijeli jsme z hor a obrázek ve schránce. A jak jsem byla "mimo", přemýšlela jsem, které vlastně znám Markéty a kdo že je to zrovna na dovolené. :-)) Vůbec mě nenapadlo, že bys mi mohla napsat právě ty. Vážím si toho. Stejné vlny, jaké jsi nakreslila, my tady máme taky - akorát sněhové. :-)) Letošní zima je parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, díky moc a rádo se stalo! :) Příště se budu podepisovat jako Myyna, abych Tě zbytečně nemátla :)))).
      Jinak, já bych mě moc zas tak nechválila, nejsem v tradičním režimu, mám čas... Prověří to až Praha. A jsem upřímně zvědavá, protože si myslím, že tu pravidelnost neudržím, že to prostě nejde.

      Vymazat
  2. Krása, krása! Mě ty tvoje deníky TAK baví!

    OdpovědětVymazat
  3. Je to tak krásné, líbí se mi celý ten proces, těším se na další :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné! Mě bohužel zbývá jen lepení obrázků, samolepek, obkreslování... na víc se můj "talent" nezmůže :) Těším se na další obrázky, krásné dny, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych zas neměla trpělivost na vystřihování a lepení, to mi věřte... :)
      Mějte se krásně a děkuju!

      Vymazat