pondělí 30. ledna 2017

Trable s Myynou

Možná, že cestujete a dost možná, že ubytování hledáte přes Airbnb, stejně jako my. A možná patříte mezi ty šťastlivce, kteří zatím nešlápli nikdy vedle, ale občas vás napadne, co by se stalo, kdybyste museli byt "reklamovat".

Tak já už vám to můžu říct.

A ještě prozradím interní poznámku, že bude lepší, když se vám to pro jistotu nikdy nepřihodí.

Minulý rok jsem psala článek na téma nespavosti, která mě provází od dětství, a s ní spojeným spánkem, který je tak lehký, až to neni hezký. Někdy dokážu koukat do stropu celé hodiny a někdy to trvá až do rozbřesku.
Zarezervovali jsme si byt v historickém centru Malagy, v postranní uličce, kterou recenzenti hodnotili jako klidnou a tichou. Historické jádro Malagy je překrásné, je to jako byste bydleli v uličkách někde u Staromáku. Malé, úzké, z každé strany obejmuté krásnými domy. A tak jsme to bookli.

Chyba.

Co mi zcela uniklo, byla informace, že pan majitel v bytě bydlí (když není byt zrovna pronajmutý). Kdo si pamatuje na minulý rok, kdy jsme se v Seville ocitli ve stejné situaci a zůstali jenom kvůli kočce Duně, která k bytu patřila, tak si asi klepete na čelo. Ale já jsem si toho fakt nevšimla. Přitom to v textu je. Asi zatmění mozku historickou architekturou.
Pán nám předal klíče a spolu se svým zavazadlem tiše zmizel. Bohužel, většina jeho věcí vesměs zůstala.
Byt byl útulný, ale uplně pidi. Ani batohy jsme neměli kam dát, ale což, to není nic, co by se nedalo vydržet, batohy jsme nechali v chodbě, smáli se tomu, jak asi budem pracovat, když v bytě nebyly židle, ale jen křesla, z nichž se člověk stěží nahnul k jídlu na stole. Ale ani to nebyl důvod k odchodu.
Večer jsme to zalomili do postele brzy.

Nespala jsem asi do čtyř do rána.

V ulici byly hned dvě restaurace, kousek od našeho domu. Úzká ulička dokáže nést zvuky nemilosrdně ostře, to mi věřte. Špunty do uší nepřipadají v úvahu, nesnesla bych spát s pomyšlením, že nic neslyším. (Toho oxymoronu si nevšímejte.)
V půl jedné v noci jsem psala majiteli zoufalou zprávu, že takhle teda ne. A že storno. Ráno jsme to příšerně dlouho řešili, protože majitel nabyl dojmu, že si vymýšlím, že to není možné. Už tohle je oboustranně dehonestující, vysvětlovat někomu, že jeho vlastní byt je pro nás neobyvatelný. Ještě navíc ve španělštině, protože se mnou přece nebude vyjednávat v angličtině... Až upozornění, že o restauracích jsme nevěděli, což byla pravda, ho donutilo stornovat náš pobyt.


Tak nadějně to vypadalo...

... výhled přímo ukázkově deníkový.

Co se stane pak?

Když konečně pochopíte poměrně složitý postup stornování v aplikaci Airbnb a majitel po několika upozorněních klikne (hurá!) na ten podělaný buttonek, že souhlasí se zrušením rezervace, tak zaplatíte nevratné poplatky Airbnb. Zaplatíte úklid. Zaplatíte majiteli ušlý zisk, protože než se byt bude moci znovu objevit na seznamu volných ubytování, uběhnou asi další dva dny. A věřte, že si pan domácí o odškodnění opravdu řekl (je uplně jedno, že je tu i možnost, že by o byt v tu dobu třeba nikdo zájem neměl). Suma sumárum, osm tisíc. To jde, ne? Za jednu probdělou noc. Kdyby měl člověk aspoň chuť na celonoční sex, stálo by těch osm tisíc za to, ale když se akorát trápíte představou, jak to bude druhý den, tak si juchajdu odpustíte. Teda já určitě.

Navíc...

...deky larisy, pod kterýma jsme v noci spali, byly možná čisté, ale příšerně smrděly. P-ř-í-š-e-r-n-ě.

Takže teď bydlíme tady. V Bronxu.



Sice občas v ulici vídáme pobíhat dámy v natáčkách, sem tam i v županu, u popelnic se většinou válí nábytek, a na rohu postávají mladíci, co by podle mého skromného názoru měli být v práci, ale ono je to vlastně jedno. Povlečení, pod kterým spíme voní aviváží, bydlíme v sedmém patře, kde je božský klid a máme výhled na katedrálu. Čert vem bydlení v centru.


18 komentářů:

  1. To je velmi poučné, protože jezdíme téměř výhradně s airbnb. Myslím, že se to ale dalo reklamovat už jen za ty smrdutý deky! Problém je, že i když si to lidi nechají líbit, tak to nenapíšou ani do komentářů jako výstrahu pro ostatní. Pak těžko člověk tuší, kam jede. Tak ať už to je jen lepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se trochu obávám, že jsem poněkud princezna a že ty deky třeba až tak hrozný nebyly... jako balanční metodu používám svého muže a snažím se orientovat při svých výhradách i podle toho, zda má taky něco proti nebo jestli si vůbec všimnul, že je něco v nepořádku. A ten si toho dekovýho zápachu samozřejmě nevšiml... :))) Narozdíl od toho rachotu venku.

      Vymazat
  2. Markéto, mě by zajímalo, jestli v zimě není v těch bytech zima :) Topí tam? Nebo je to ok i bez toho? Díky, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, v těch bytech zima je. Etážové topení tu na jihu většinou neni, takže se to řeší olejovýma kamínkama, nebo kamnama s plynovou bombou nebo klimatizací. Rozhodně tu není v bytě 23 stupňů, jako máme přes zimu doma, ale ačkoliv jsme zhýčkaní, tak tu nemocní nejsme, asi to vyvažuje to sluníčko a množství vitamínů, které díky čerstvému ovoci máme :).

      Vymazat
  3. jéj, tak my měli zatím vždy štěstí na super majitele i super krásný a laciný byty. ťukťuk!
    Ale ponaučení je a to je hlavní.
    Taky bych do komentářů asi napsala, ať ostatní ví, do čeho jdou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, že máte zatím jenom dobré zkušenosti, tak ať se vás to drží! :)

      Vymazat
  4. tak ráda zjištuju,že to má někdo se spaním jako já:) od malička mám spánek tak lehký, že kdykoliv by mě někdo vzbudil ,můžu si okamžitě povídat naprosto při vědomí a smyslech, jak já závidím těm,kdo se probírají půl hodiny,než naběhnou:) jak já bych chtěla poznat hluboký spánek,ale to můžu být urvaná po 30km pochodu po horách a stejně né:) takže pro mě ubytování kdekoliv je ruleta a málokdy vyhrávám, nic mi není dost tichý:) a taky nesnesu špunty, přijdu si ochromená uvězněná...čím jsem starší tak je to horší, chci se odstěhovat z paneláku...ale nejtěžší je, že jsem v tom sama, nikdo další ze spících v tom místě, ten problém nemá...hlavně ne můj muž:) takže si přijdu potížistická:) a už předem mám bobky, jestli se tam vyspím...ale já prostě potřebuju naprostý ticho ke spaní..a i celkově ve svém prostoru potřebuju ticho, miluju ticho...venku to vydržím,ale doma chci ticho, je to pro mě víc než sebekrásnější hudba...takže já jako první píšu , tam kam jedeme- bude tam ticho, žádné noční podniky, hluční sousedé, vyslýchám majitele:)..no jenže pod pojmem ticho si každý představuje něco jinýho...mám zkušenost, že ženy majitelky odpovídají s pochopením a reálně:)...přeju už jen tiché noci:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, jak se cítíte :). I když, já se s tím nestresuju předem, spíš pak bývám překvapená :))).

      Vymazat
  5. Servus! Tak doufám, že odteď už jen dobrou! :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No servus! Všecko cajk, sedmé patro a já spim v Bronxu jak mimino ;).

      Vymazat
  6. Já tu ve Španělsku bydlím na sdíleném bytě pro studenty, hned u nádraží. Takže občas drnčí okna. Ale hlavně hluční jsou spolubydlící. Ne moc, ale místníma zdma se to nese jedna radost. Naštěstí jsem dost spáč a k tomu se poctivě vyčerpávám chozením po městě. Přeju dobrý spánek, pak jsou ty zážitky mnohem lepší :) barupta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělaj tu zdi nějaký extra tenký, taky se mi zdá :).

      Vymazat
    2. Ajaj, tak nevím, jestli mám být ráda, že je na tom někdo se spánkem jako já. Tlumiče používám, ale úspěšně jsem si tím narušila přirozené prostředí v levém uchu, takže už na něj nikdy nebudu slyšet tak jako dřív, ale i když jsem polohluchá a s tlumičem, stejně můj mozek a receptory jedou celou noc na plné obrátky (říkali ve spánkové laboratoři, kam jsem šla, protože jsem si připadala už jako magor). S manželem už máme 10 let oddělené ložnice - sešli jsme se v kombinaci on- hlučný spáč, já- chronický nespavec. No a dovolené a spaní "mimo", kapitola sama pro sebe, dle hesla, pokud by ses chtěla vyspat, to by ses taky nemusela nikam podívat. Tož tak. Tak přeji, ať ten deficit rychle dospíte a co nejméně probdělých nocí:-) Jana.

      Vymazat
    3. Jano, já na tom nejspíš nejsem zdaleka tak, jako Vy, jak to tady čtu, mám pocit, že si vlastně stěžuju pro nic, protože jsem nikdy nebděla déle jako tři noci po sobě, nakonec mě to vždycky udolalo. Na dovolených bývám v pohodě, protože jsem většinou uchozená. Akorát, když je oprabdu velký randál, tak to neusnu.
      Přeji i Vám co nejvíc klidných nocí! :)

      Vymazat
  7. Naprosto vás chápu. My jsme reklamovali hned první pobyt přes airbnb před pěti lety v New Yorku. Taky kvůli hluku - od sousedů. Majitelka přesně jako ve vašem případě odešla jen s kufrem a nám nechala byt plný věcí. Zapomněla nám ale říct, že soused v noci zkouší na bicí. Báli jsme se jít na něj zaťukat, aby na nás třeba nevylítl 150 kg černoch (v okně měl plakát s lebkou), tak jsme volali majitelce. Slíbila, že se s ním spojí a vše urovná. Dva dny byl klid a pak znova. Chtěli jsme se přestěhovat v vrátit peníze, o tom ale nechtěla vůbec slyšet. Takže jsme byli nuceni vydržet a skončilo to pouze oboustranným negativním hodnocením. Teď už bychom to řešili stěhováním hned. Tato zkušenost nás na dlouho odradila od airbnb, ale před dvěma lety jsme začali jezdit zase a od té doby (bydlíme tak cca 5 x do roka) je vše v pořádku. Pořádně čtu hodnocení, popisy a než bydlení zamluvíme, tak vždy kontaktujeme majitele s dotazy na hluk, píšu vždy, že máme 3 leté dítě a potřebujeme v noci ticho, což je pravda, ale dceři by hluk nevadil tak jako mně :). Užijte si Malagu, my jsme bydleli před dvěma lety naproti Teatro Cervantes a bylo to v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme naštěstí taky téměř jenom dobré zkušenosti, ale jezdíme takhle zatím jenom poslední dva roky. Tak uvidíme, jak to bude dál.
      Cestování zdar! :)

      Vymazat
  8. Teda, jak to vsichni delate, ze najdete levne byty? Ja hledala xkrat a vzdy mi to vyslo draz nez hotel se snidani:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to teda nechce všechno zpětně pročítat, ale myslím, že o cenách tady nikdo nemluvil. :) Jinak si ale myslím, že se vždycky najde levnější ubytování přes Airbnb, než je hotel, protože v hotelu sice máte i snídani a cena může být levnější, ale co pak? Co oběd, večeře....? Když někam týden budete chodit na jídlo ven, vyjde vás to ve finále dráž, než pronájem bytu :).

      Vymazat