středa 18. ledna 2017

Beach boys

První tvorové, kteří mě donutili k soustředěnému akvarelu. A kupodivu to nejsou fešní surfaři, ale plážové ptactvo. Kdo by to byl do mě řekl, co?

Calidris alba je můj oblíbenec. Česky a celkem ošklivě, se mu říká jespák písečný, podkategorie bahňáci. Proč? Zatím jsem ho viděla pobíhat jenom v čisté mořské vodě, kde si chudák vysloužil tuhle nehezkou podkategorii? Samé otázky... Mnohem hezčeji se mu říká ve španělštině, correlimos nebo playerito (velmi volně přeloženo něco jako běháček nebo plážík), což ho vystihuje mnohem líp. Tenhle malinkatý ptáček strašně rychle cupitá po pláži a z odcházejících vln vyzobává drobné mořské dobroty. A cupitá fakt rychle a dost legračně.







Můj další plážový hero, je racek. Miluju racky. Trochu mě děsej, pravda, pamatuju si, jak ve Francii zcela bez skrupulí vybírali lidem na pláži z tašek svačiny, ale jsou tak krásní, až se mi dech tají. Hlavně, když letí.



5 komentářů:

  1. Nejsem přímo fanda ptactva, z hejna holubů nad hlavou mám vyloženě fobii. Ale tihle jsou úžasní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, holuby taky nějak nemusim...

      Vymazat
  2. A tohle znáte? https://www.youtube.com/watch?v=U1w_JANPACc Myslím, že by se vám to mohlo trefit do noty...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha! Neznám! Na to si ráda udělám čas, děkuju. :)

      Vymazat
  3. Krása a příběh jemnosti...

    OdpovědětVymazat