sobota 17. prosince 2016

Viděla jsem... vol. XXVIII - Pustina

Aktuálně skončivší český seriál z produkce HBO. Pro mne naprostá pecka s milým podtextem, kterým je přátelství s manželkou spolutvůrce Pustiny Tomáše Hrubého, a tou není nikdo jiný, než Lenka, majitelka slavné Zahrady na niti. (Navíc, vidět Pustinu u Hrubých na plátně byla fakt pecka.)

Šuplíček "drama", oddíl "krimi", kolonka "geniální psychodepka".

Pustina se odehrává na česko-polském pomezí, ve skutečnosti jde o můj rodný kraj. Severočeské povrchové hnědouhelné doly jsou depresivní kulisou k vyhrocenému dramatu, které se děje v malé zapadlé vesničce Pustina. Ten kraj mám ráda, je mi blízký, milý. Znám jeho vůni, podzimní bezútěšnost, marast...

A jsem strašně ráda, že český seriál neznamená jen tupou podívanou, jak to známe z hlavních českých kanálů. Těší mne, že když má česká hlava možnost, dokáže vymyslet a dotáhnout do konce takovýhle úžasný seriál srovnatelný se zahraniční produkcí. Díky, Tomáši!

A Zuzana Stivínová s Petrou Špalkovou jsou bohyně, Petře Š. jsem to i stihla onehdá říct, když jsem ji potkala ve Školské ulici. Byla překvapená. (Ale já rozhodně víc. Že jsem jí řekla, jak se mi v Pustině líbí.)

P.S. Jsem velká fanynka Sikorovic domu. Ten interiér je boží!


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

31 komentářů:

  1. Pustinu mame prave rozkoukanou. K tomu mlha za okny a depka jak vysita ... uzasny serial!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Načasovali to ideálně, v létě by to nebylo ono :).

      Vymazat
  2. Taky jsem viděla a taky byla unešená. Jsem ráda že u nás vznikají i opravdu dobré seriály. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že ne na veřejnoprávních kanálech a všeobecně dostupných televizních stanicích. Třeba se jednou dočkáme :).

      Vymazat
  3. Pustina je moje nová láska.. Výborná celá, až do konce. Tím chci říct, že nechápu kritiky posledního dílu, který jsem četla na fb. Nic mi tam nechybělo ani nepřebývalo :). A ta krajina.. Ty poslední záběry.. ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se, že si to dám znova. Co nejdřív. :)

      Vymazat
  4. Miluju!!!
    A tebe taky, dnes jsme jely s Bohyní RegioJetem a dovolila jsem sibuzmout tebou ilustrovaný měsíčních, nedbale si ho pohodím na noční stolek - je to moc krásný;).
    Měj se hezky, mávám...
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je moc milé, Lucko, díky! :)

      Vymazat
  5. Na mě se to valí ze všech stran, tak jsem první díl také viděla. Ale fakt to není nic pro mě. Ale koukám, že jsem tvrdě v menšině. Viděla jsem tedy jen ten první díl, ale já se prostě na tolik násilí dívat nechci a tolik sprostých slov také slyšet nepotřebuji. Chci se dívat na věci, které povznášejí a je mi z nich dobře. (nové české seriály neznám, já skončila u Bylo nás pět a u první série četnických humoresek v době své puberty). Herecké výkony jsou opravdu fantastické! to jo, ale jinak to pro mě není a věřím že realita není jen takto hrozná.... Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Ten dům fakt úžasný. A oni ho (filmově) měli srovnat se zemí, to mi srdce trhalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už padlo v realitě kvůli dolům takových krásných staveb, že je lepší na to nemyslet. :/

      Vymazat
  7. Viděli jsme, lépe řečeno zhltli jsme. Skvělý český počin. Bohužel, k naší velké škodě, zobrazuje pravdivě morálku české společnosti. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až takový psycholog českého národa nejsem, nevím, ale seriál je to skvělý. :)

      Vymazat
  8. Bylo to moc fajn si dát takovýhle pustinový třídílný mejdan na pokračování! Jen zpětně teda hodnotím, že to není úplně vhodný seriál na sledování ve skupině, i když to dohadování o vývoji budoucího děje a činech hrdinů bylo hodně zábavný... jediný co mě mrzí, že jsem věděla jak to dopadne, tak snad se po Keři a Pustině do třetice poučím a nenechám si říct vůbec nic ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bylo to super, to promítání u vás. Já jsem si to užila i s tím žvatláním kolem a s vínem a s dobrotama :). Ještě jednou díky!

      Vymazat
  9. Interiér nejbožejší. Seriál taktéž! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, souhlasím se vším! Kde to mám podepsat? :)

      Vymazat
  10. Úžasná! Ale u sledování jsem vydržela jen já, ostatní rodina odpadla. Moc velká depka na to, že momentálně prožíváme svou vlastní. Nicméně stále si myslím, že je jednodušší vymyslet hrůzu hrůz, než vypointovat jednu vtipnou situaci. Deprese - to jsou emoce diváků zadarmo.
    Pustina mi bude chybět.

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem děsný posera, takže hned u ukázek mi bylo jasné, že to nedám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to se kousnout a dát i druhej díl, ten první je fakt drsnej, no...

      Vymazat
  12. Jak to tu čtu, jsem vážně asi poslední v republice kdo Pustinu ještě neviděl a chtěl by! Sama sobě slibuji, že do konce roku to napravím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu to tak vypadá, alespoň upoutávku nejspíš viděli všichni :)))).

      Vymazat
  13. Uf, jsem ráda, že jste neprozradily konec, dneska máme poslední díl ;-).

    OdpovědětVymazat
  14. Jen mám teď trošku problém koukat s holakma na Kanafáska - ten Duškovo hlas:))).

    OdpovědětVymazat