sobota 10. prosince 2016

Viděla jsem... vol. XXVII - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Přišlo zklamání i nadšení. Četla jsem celou trilogii, kterou napsal Ransom Riggs (můj stupínek - první díl super, druhý slabota, třetí nuda, ale konec zase super) a byla upřímně zvědavá, jak ji Tim Burton nacpe do jednoho filmu. Nenacpal. Zhruba od páté minuty si film udělal uplně po svém. Výrazně zjednodušil zápletku, což by ani tak nevadilo, zklamal mě spíš fakt, že se někam vytratila strašidelnost. Burton přece býval mnohem, mnohem strašidelnější. Je to fuč. Taky se ve filmu příliš nevěnoval vysvětlení časových smyček, což tomu dost uškodilo.

Ale abych nebyla nespravedlivá, tak velké nadšení přišlo s postavou slečny Peregrinové. Eva Green je bohyně! Děti jsou skvělé (co na tom, že ze silačky Bronwyn udělal Burton tu nejdrobnější holčičku a hlavní hrdinky zaměnil), sirotčinec je nádherný dům (ta zimní zahrada!), vrak lodi (v knize, myslím, vůbec nebyl) je dokonale snový a Samuel L. Jackson nekonečně vtipný (zrůdy byly v knize vtipné? ani náhodou...).

Šuplíček "fantasy", oddíl "pohádka", kolonka "strašidýlka".

Tim Burton je blázen v tom nejlepším slova smyslu, miluju jeho filmy a i tu malou dávku strašidelnosti mu odpoustím. Tohle je milá pohádka, příběh nic moc, ale užijete si to vizuálně.


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

12 komentářů:

  1. Z knih mám téměř totožný pocit. Film jsem ještě neviděla, mám právě obavy z toho, že budu zklamaná. Ale pravděpodobně převáží má touha po vizuálních žních a pustím si to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem nevydržela a podívala se. A kdybych nevěděla že je to Burtonův film ani bych to nepoznala. Ach jo:-(

      Vymazat
    2. A mně to přišlo dost burtonovský, hlavně v tom sirotčinci a ty odkazy na jeho starší filmy, jako třeba ostříhané keře na zahradě sirotčince (Střihoruký Edward)... :)

      Vymazat
  2. Film byl teda podle mě nejhorší burtonuv film. Kromě toho že tatinka hrál roy:)knížku mám ráda moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z těch knih teda nadšená nebyla, krom té první. Chvílema mi to přišlo hodně mdlé.
      Nejsem si jistá, jestli jsem od Burtona viděla všechno, ale souhlasím, že má i mnohem lepší počiny, než je tenhle snímek. Ale myslím, že Sirotci mají i hezký momenty.

      Vymazat
  3. Četla jsem i knihu, viďěla film a byla jsem z něj nadšená, nejen vizuálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky, už jsem to "vizuálně" opravila :))).

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Ale je to hezké, to si dej! Už kvůli tomu sirotčinci ;).

      Vymazat