středa 14. prosince 2016

39

Nedávno jsem oslavila poslední narozeniny s trojkou. Někdo má pocit, že mu legrace skončila ve třiceti, někdo dokonce i dřív, ale já si myslím, že platí to otřepané klišé, že vám je přesně tolik, na kolik se cítíte. Je mi celkem jedno, kolik mi je, narozeniny slavím s chutí a ráda, a je toho tolik ještě přede mnou, že se těším na každý den, rok i desetiletí.

A vzhledem k tomu, jak jsem si život zařídila, cítím se pořád jako fracek. A budu jím nejspíš navždy.

Takový zodpovědný fracek.

Co ale neošálím ani v nejmenším, je moje pleť. Strašně dlouho se nic nedělo, ale najednou, řekněme třeba po pětatřicítce, si nejen dobře rozmýšlím každý dortík a zákusek, ale pozoruju i změny ve svém obličeji. Na vrásky nemusím mít ani děti, stejně se jim nevyhnu. Suchá pleť k nim má sklon víc, to je i můj případ, takže je dost na místě se o ksichtík starat s ohledem k tomu, v jaké je kondici.

Moje osvícená kosmetička říká, že má pleť je taková jiná, díky ekzemu, který mám od malinka. Díky dermatitidám se mi vyvinula přecitlivělá kůže, která si kolikrát neví rady i s něčím, co by jiná pokožka bez problémů zvládla (a je mi jasné, že v tom nejsem sama). Ta moje červená, někdy přímo hoří. Občas svědí, je náladová, ale mám ji ráda. Je jako já.
Chtěla bych vám říct, že kosmetička je pravý poklad, ale jenom pokud je dobrá, vzdělaná a používá mozek. Ne každá kosmetička taková je, bohužel. Hledejte. Jsou to užitečné dámy. Já díky té mojí, která je studovaná hlava, objevila řadu zajímavých kosmetických vychytávek, netušených možností a lákavých značek. Jinak bych asi nejspíš do smrti skončila u Dr. Hauschky (kterého samozřejmě neopouštím a bezmezně ho miluju, jen si život zpestřuju i něčím novým, protože mě to baví).

Přírodní kosmetika je moje mantra, však víte. A moje poslední objevy jsou tu. Mnou vyzkoušené.


Šampony

Ráda bych na vás, kdo ještě používáte běžné šampony typu Pantene a podobně, apelovala, abyste se na to vys... vykašlali. Na trhu je už takových možností, že je jen výmluva tvrdit, že přírodní šampon u vás neseženete. Navíc, řekněme si to na rovinu, e-shopy řeší nedostatek zboží i v Horním Dolním Klacíkově. Takže...
Silikony v obecně známých šamponech z reklam jsou svinstvo, umělá hmota. Fuj, to na hlavě nechcete. Parabeny jakbysmet. Fujky. Neubližujme si víc, než je nutné.
Moje stálice je mandlový šampon Alverde z Déemka. Používám ho možná už tři roky, ani nevím. Je z těch alverdích šamponů asi nejlepší. Další můj objev je ze skvělého Green Beauty Marketu, který proběhl v listopadu v Praze (bože, víc takových akcí!), kde jsem narazila na indickou ajurvédskou kosmetiku Khadi. Šampon Amla mě dostal svojí vůní nejvíc ze všech nabízených šamponů.
Na stejné akci se mi pak dostal do rukou i šampon Helvetia Natura. Seženete ho třeba tu. Je trochu víc tekutější, ale zase oceňuju, že po tom mátovém nemám vítr na kůži, je to poměrně jemná verze, takže se nedostavuje pocit zmrzlé hlavy. Ten mi u mátových šamponů fakt vadí.




Pleťové oleje

Oleje na gezicht jsem objevila díky mojí kosmetičce. Taky jsem zjistila, jak moc dobře mi (některé) dělají. Uplně nejvíc nejlepší je ten růžový od ní, momentálně bojuje s úřady o schválení a certifikát, takže jí držme palce, protože ten olej je poklad všech pokladů. Nic nevoní líp, po ničem nemám tak jemnou kůži.
Prozatím jsem narazila i na další poklady, jako je pleťový olej Flóra od Mylo (v Čechách třeba tu) a nebo marocký arganový olej od Alassala, úlovek z již zmíněného Green Beauty Marketu.
Oba oleje strašně krásně voní, u toho arganového, který je jinak bez vůně, mě na první dobrou dostala jemná parfemace (nejspíš) santalového dřeva nebo něčeho hodně podobného. Dobrou zkušenost mám i s hauschkovským olejem (i když bych tam v ovonění zvládla klidně o něco míň toho citrusového aroma).
Proč pleťové oleje používat?
Pro suchou pokožku to je ideální prevence proti vráskám. Zároveň pleť zjemní, zmenší póry, promastí, zbaví vás šupinek, dodá vitamíny. Můžete ho používat třeba jenom v noci. Taky vydrží mnohem déle než krém, protože ho stačí kapka. Určitě není bezvýznamný ani aromaterapeutický účinek, když je olej jemně voňavý. Ideální před spaním. Lepší sny a tak.




Růžové vody

Tak na těch jsem si těžce ujela. Ale není růžová voda jako růžová voda. Pamatuju si, jak jsem svojí první růžovku, pravou, z bulharské růže, vyhodila s tím, že je asi zkažená, protože smrdí jak týden zvadlý růžový květ. Časem jsem zjistila, že je to běžná vlastnost čisté růžové vody. Ehm... Ale existují i voňavé, a přesto přírodní, varianty. Například Khadi (odkaz výše u šamponů) voní překrásně, nevím čím, zase tam cítím santal nebo něco podobného. Složení je ovšem jen z destilované vody a růžových plátků. Trochu záhada. Další adept na zbožňování je pleťová voda od Hauschky, která není primárně označovaná jako růžová voda, ale je fakt skvělá, zkliďňuje, a když má moje pleť horkost, zaručeně vždycky ji ukonejší. A růžová voda Dulcia je klasika.
Proč používat růžovou vodu?
Místo pleťové vody, místo micelárek a nebo k setření micelární vody. Nedávno proběhla internetem taková malá kosmetická kauzička na téma micelární vody, která ukázala, že nevědomost je sladká, ale může nám ublížit. V článku bylo zmíněno, že micelární vody sice čistí dobře, ale je potřeba je po použití umýt, protože jejich výborné čistící vlastnosti jsou výsledkem obsahu tenzidů, tedy čističů, chcete-li čisticí chemie, která je obsažená třeba i v jaru na nádobí. Tedy je přímo žádoucí zbývající čističe, které navázaly špínu, z naší pokožky setřít třeba tou růžovou vodou. A je to.

Vysvětlující článek skvěle napsala, a už je to tu zase, moje osvícená kosmetička. Čtěte tu.




Přírodní mýdla

Používat gely na mytí už je v dnešní době trochu prasárnička. Jedu v přírodních, ručně vyráběných mýdlech a moc mě to baví. Jednak je jich na českém trhu nepřeberné množství, jednak je o důvod víc pořídit si nějakou krásnou krabičku a mýdlenku.
Poslední úlovek je z Ostravy, kde jsem si pořídila tématické černé mýdlo (hornický kraj, neasi) od Jezuskote. Další, kde nakupuju mýdla, je samozřejmě Čarovný mlýn a nebo Soap.
Pravda, po tom černém ostravském mýdle je i černá vana, voda, všechno, ale neva, to se zase spláchne. Hlavně, že z toho nejsem černá já. Teda ve smyslu obarvená, jakékoliv rasistické konotace odmítám.



Séra

Že neexistuje elixír mládí? Cha, to vyprávějte Francouzkám! Bylo mi doporučeno (hádejte kým) sérum Philter Légendaire od Garancia. Složení trochu složitejší, ale pořád přírodní. Magicky vonící vodička v ještě magičtejší skleněné lahvičce zklidňuje a rozjasňuje.
Proč používat séra?
Řekla bych, že někdy po třicítce je žádoucí, pokud máte ty tendence o sebe pečovat, začít používat i séra, která podporují zdraví pleti a vůbec její celkovou pohodu, nehledě na to, že kvalitní séra jsou i dobrá prevence proti vráskám. Respektive, zjemňují je. Ve čtyřiceti už si těžko vystačíme jen s pleťovou vodou a krémem. Chce to něco víc, něco, co dodá kůži šmrnc, minerály, osvěží jí, ochrání a povzbudí, aby nebyla po ránu tak zvadlá. Jo jo, realita.
Proto je taky užitečné začít používat dobré hyaluronové sérum (třeba to na obrázku níže). Kyselina hyaluronová se obecně považuje za účinného bojovníka proti vráskám, záleží ovšem na její koncentraci a proto je v podobě séra nejlepší. Já jsem zkusila to od SynCareNobilis Tilia. SynCare se mi zdá lepší, navíc Nobilis mi dost smrdí, ale prý to tak nemá každý.





Dekorativní kosmetika

Takže jsme strávily v koupelně krásné dvě hodiny a je čas, aby to začlo být i hned vidět... Co třeba tekutý pudr? Já jsem milovnice make-upu, který není patrný na první pohled a tenhle francouzský neviditelný pudr je zajímavá záležitost. Sjednotí barvu pleti a lehoučce překryje červenější místa. Takže to vypadá, jako bychom byly prostě perfektní od přírody. To přesně chcem, že jo? Někdo má tendence k maskování barvama, já tohle nedělám, stejně je to vždycky strašně vidět, to není to, co by se mi líbilo. Z 95 % přírodní tekutý pudr Hallucinogéne od Garancia je mnohem rafinovanější, než se zdá. Míchám si ho společně s pleťovým krémem, protože mě trošku vysušuje, ale jak jsem psala výše, moje pleť je jedno velký psycho, takže věřím, že většině lidí bude stačit i bez krému.
Navíc to jméno, to mě baví. S halucinogeny všeho druhu jsem skončila už dávno, ale tenhle beru na milost. Indeed.






29 komentářů:

  1. Já teda přiznávám, že kdyby byly všechny ženy jako já, kosmetické firmy by zkrachovaly. Ale hrozně ráda čtu tyhle tvoje články a občas si podle tebe něco koupím. Takže díky, že pečuješ i o moji pleť. :-))
    Mýdlo s uhlím je skvělý, taky ho teď máme a děcka to černý mydlení baví. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to se nedivím, že je černé mydlení baví :))).

      Vymazat
  2. taky mě tyhle články moc baví. A za mě velká novinka, chci po Vánocích zkusit vařit vlastní mýdla - jen pro svou potřebu (a dárky), ale strašně se na to těším. Hodiny jsem studovala co a jak, vymýšlela a zkoušela receptury nanečisto, objednala ingredience a jdu do toho. Těším se hrozně moc. Jak to dopadlo budu vědět až v únoru - mýdlo dlouho zraje - ale vím, že to bude super.
    A ten tvůj halucinogen mě zaujal. Já zatím buď nic, nebo sypký minerální makeup, který vyrábí doma kamarádka, ale cítím, že budu muset trochu přitvrdit, hlavně jak se budu víc a víc vracet do procesu :)
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hallucinogéne je fakt dobrej, jenom pro jistotu doporučuju to smíchání s krémem. Funguje to i tak. :)

      Vymazat
    2. A držím palce s mýdlama! Ono to není uplně jednoduché, jeden čas jsem měla tendence, jako že to taky zkusím, ale pak jsem včas zhodnotila svojí netrpělivost jako velmi špatný počáteční vklad a raději si je kupuju :D. Čekání na dozrání by mne zabilo.

      Vymazat
    3. Když já krémy nevedu, jen oleje, ale nějak to určitě vymyslím. A jestli se mýdlo povede, tak máš u mě jedno schované, po návratu se třeba bude hodit :) Alena

      Vymazat
    4. Jeee, to by bylo krásné! :)

      Vymazat
  3. Aspoň už vím,jak to děláte,že pořád vypadáte,jak děvčátko.Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, kéž by! Ale děkuju, jste moc hodná :).

      Vymazat
  4. Moc potřebný článek, děkuju!

    OdpovědětVymazat
  5. Měli by tě dát na reklamní kampaň kosmetických produktů!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako odstrašující příklad? :D
      <3 <3 <3

      Vymazat
  6. Tak jediné, co nemůžu, je právě ta kyselina hyaluronová. Vybírám věci, kde není obsažená. Nevím proč, ale vadí mi. Takže o tohle musím svoji pleť ochudit. Jinak souhlasím a s chutí bych mohla doplnit seznam :-) Třeba květová voda růžová od Nobilis Tilia je děsně fajn stejně jako nedám dopustit na arganový olej stejné značky. Olej sice nevoní, ale funguje :-) Šampon taky z DMka, jen Laveru, ta mi sedí nejvíc. Já asi nejsem příliš ochotná zkoušet nový věci na obličej, stačil mi naposledy Havlík a jsem zpět u Hauschka :-))) Jo a jejich make up je taky hoodně dobrej a nevysušuje ani trochu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale to je podle mne dost důležitý, najít si tu správnou koncentraci kyseliny hyaluronové, protože věřím, že nějaká by Ti sedla. A taky třeba žádná.
      Make up zase asi nikdy nevyzkoušim já :))).

      Vymazat
    2. On to taky není klasický make up. Není krycí, jen lehce sjednotí, neudělá masku a pihy zůstanou pihama. Vždycky se k němu vrátím, protože jako jedný nevysušuje. Ten tvůj je jen v jednom odstínu?

      Vymazat
    3. To nemá žádný odstín, ten tekutý pudr. Je univerzální, pro každý odstín kůže.

      Vymazat
  7. Já miluju tyhle tvoje články. Velká osvěta pro mě! Děkuju <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá, máš ještě čas! Ale přeci jen jsem ráda, že můžu nco předat, co se jednou hodí, chichi :).

      Vymazat
  8. Zrovna včera jsem si arganový olej od stejné značky, ale bez vůně, koupila v halal řeznictví :-) Dám si ho pod stromeček a asi půjdu koupit ještě jeden pro maminku k Vánocům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halal řeznictví! Tak to je strop! :D

      Vymazat
  9. Víc takových článku!
    Zrovna včera jsem si do objednával a sérum od Syncare, je fakt super a nevím čím nahradím araganový olej s verbenou, který mi právě došel :-/
    Dík za tipy, ráda se inspiruju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co nějaký úlovek z Lemarketu? Bude tam Jagaia... Ale chápu, že tyhle suvenýry z cest se těžko nahrazují, to je mi jasný. (Jestli si dobře pamatuju, že jsi měla ten olej z Maroka :).)

      Vymazat
  10. No jo, jenže jak vytestovat správný poměr kyseliny h.? Blbě :-) Sérum Philter Légendaire od Garancia mě ale zaujalo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, to se blbě testuje :).
      Sérum od Garancie je taková vodička, takže celkem rychle mizí. Pozor na to :).

      Vymazat
    2. Už ho testuju! Já totiž séra tuze ráda. Ty bys měla dostávat od prodejců nějaké bonusy :-))) Uvidíme, jak mi sedne. Zatím už rok používám od SynCare a jsem docela spokojená, ale tohleto vypadá přímo famózně. Moje pleť je teď lehce zdecinovaná od dutin, tak pleť bude potřebovat vzpruhu. Díky za tipy!

      Vymazat
    3. Tak to bylo rychlé! :)
      Doufám, že ti sedne a budeš spokojená.

      Vymazat
    4. Není čas ztrácet čas :-) Třetí nátěr a paráda, moc se mi líbí! Kyselina tam není, tak je to fajn.

      Vymazat
    5. Vtiskávat, vtiskávat! :)))

      Vymazat