neděle 13. listopadu 2016

Viděla jsem... vol. XXIII - Requiem za sen

Mám takový neodbytný pocit, že Requiem za sen se dá vidět jen jednou. Přesto ho mám v osobní top desítce.
Aronofsky je ve své tvorbě dost střídmý, jeho Fontánu, Wrestlera i Černou labuť považuju za klenoty a mám je ráda. Poetická temnota, kterou ve filmech vytváří, je mi příjemná, povzbuzuje fantazii a esteticky mě uspokojuje. Nicméně, Requiem je asi z těch všech věcí nejvíc beznadějný a šokující.

Šuplíček "drama", oddíl "drogy", kolonka "depka s poetikou".

Na film se nedívejte smutní, nebo si po skončení hodíte mašli.

Někdo ho dokonce nazval nejdepresivnějším fimem všech dob. Za mě to rozhodně platí. Depku vám nepřeju, ale zážitek z toho dívání, tu kameru, ten střih, tu hudbu, ty herecké výkony, to všechno za to stojí. A způsob, jakým film z poměrně veselé noty přechází v hrůzu a totální propad, je fascinující.

Aneb kam až může zajít člověk, který si za každou cenu touží splnit sen.

P.S. A možná poslední film, kde Jared Leto vypadal ještě normálně... (Snímek je z roku 2000)

Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz







10 komentářů:

  1. Uff, ještě teď si vybavuju, jak mi bylo, když jsem ten film (taky jen jednou) kdysi viděla. Jsem na pár hodin sama doma a zrovna přemýšlím, co si pustit za film. Tenhle to teda rozhodně nebude. Ale je výborný, o tom žádná. Nedá se na něj zapomenout. Mně se bohužel u spousty filmů děj vypaří z hlavy, musím si je něčím připomenout, fotkama, recenzí... ale u Requiemu tomu tak není. Právě proto, jak se mnou zamával.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak to jsme na tom stejně :).
      Pusť si Bad Moms, pobavíš se ;).

      Vymazat
    2. Jůů, tak to ne-e. Přiznávám, že z filmů tohodle typu mám předpojaté osypky. :-D

      Vymazat
    3. :)))) A víš, že Ti rozumim?

      Vymazat
  2. Prosím Vás, můžete poradit, sde je možné tyhle Vámi doporučované filmy/seriály najít? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, tohle je tak staré, že to najdete i na Ulozto ;).

      Vymazat
  3. Myyno, máte naprostou pravdu, tento film se dá vidět jen jednou. Ještě dnes, když si na něj vzpomenu, mám husí kůži a vybavuji si některé scény, a to včetně hudby! Film byl opravdu depresivní, znovu bych si ho nepustila. Ale v mé top desítce by byl asi také :D

    OdpovědětVymazat
  4. Na Requiem za sen asi nemám dost psychických sil, ale právě jsem si skvěle odpočinula u výše zmiňovaných Bad Moms, takže díky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo! Mně to trochu rozčilovalo, ten film :))).

      Vymazat