sobota 5. listopadu 2016

Viděla jsem... vol. XXVII - London Town

Kdybych si měla vybrat mezi Sex Pistols a The Clash, rozhodně by vyhráli ti druzí. Nikdy jsem nebyla fanynka punkový muziky, i když pár následníků téhle levičácké záležitosti mám v repertoáru, ale Clash mě něčím baví, asi tím pokusem o melodii. Navíc, Joe Strummer byl narozdíl od Sida stylový fešák. London Town je příběh s pozadím rebelujícího Londýna, kterým aktuálně hýbe, kromě ekonomické krize, i The Clash.

Šuplíček "drama", oddíl "vtipné", kolonka "Londýn".

Do Downing Street se co nevidět nastěhuje Margaret Thatcher, Londýn je plný nezaměstnaných, anarchistů, zdánlivě vybydlených periferií a v jedné rodině vyrůstají kluk s malou sestrou a tátou sami, protože maminka má moc svobodnou duši a šla radši bydlet někam do squatu. Kluk jde do puberty, ještě k tomu se zamiluje, má ale sympatický smysl pro zodpovědnost a tak se postará o svojí malou sestru ve chvíli, kdy se táta ocitne s těžkým zraněním v nemocnici.

Je to vtipný, kostýmy punkového Londýna uplně boží (Vivienne Westwood hadr), angličtina, které nerozumím ani za mák, je krásně štěkavá a hezky se poslouchá, a k tomu hrajou Clash. Jako jo, mě ten film bavil moc.




Žádné komentáře:

Okomentovat