středa 9. listopadu 2016

Komise?

Ne děkuji.

Ale berte tenhle můj názor s velkým nadhledem a tak, že to, o čem dnes píšu, je velmi individuální záležitost. Mám už pár let zkušeností, a tak bych ráda věnovala několik řádků na téma komisní prodej a to z té pozice méně výhodné, z pozice drobného výrobce, který je zároveň dodavatel, a který je zároveň i, shodou šťastných náhod v jeho životě, člověkem, co dělá rukama.

Teď, kousek před Vánoci, je zase doba, kdy majitelé malých obchodů, doslova ze všech koutů České republiky, píšou více či méně dlouhé e-maily, s "neodolatelnou" nabídkou prodeje do komise a všechny začínají téměř identicky... "Už dlouho sleduji Vaši tvorbu...".

Tak pokud někdo už dlouho sleduje mojí tvorbu, určitě ví, že jsem si založila e-shop a určitě si tam všiml v podmínkách, že zboží do komise nedávám.

Nevšiml? Aha.

Je mi vlastně docela záhadou, jak si může někdo otevřít obchod a nemít prostředky na zboží.

Pravda, komise může být třeba i dobrá forma reklamy, k tomu se ještě dostanu, vydržte.

Když jsem začínala zkoušet, jestli se na trhu prosadím, ani ve snu mě nenapadlo chtít po muži, aby mě vzal pod křídla své firmy. Z každé tehdejší výplaty jsem si koupila malý kousek potřebného. Tu kvalitní barvy, tu síta pro sítotisk, tu trička na potisk. Nešlo to najednou a nešlo to uspěchat. Nikdo mi nic zadarmo nedal (překvapivě). A ani jsem nezkoušela někam psát "Už dlouho sleduji vaše internetové stránky, máte tam moc pěkná trička, co kdybyste mi jich pár poslali, já je potisknu a až to prodám, tak vám je zaplatím...". Dokážu si představit, jak bych na takový e-mail už nikdy nedostala odpověď.

Teď už By Myynu účetně zastřešuje naše rodinné eseróčko, ale nejdřív jsem si prostě chtěla být jistá, že to má všechno smysl.
Nešlo o nic jiného, než o mou pitomou hrdost. Jako obvykle.

Zpětně musím říct, že se mi tenhle opatrně sebevědomý přístup asi vyplatil. Jsem tu a nekrachuju. I bez komisí a neodolatelných nabídek.

Myslím si, že komise se vyplatí v případě, kdy konečný prodejce zajistí slušnou formu reklamy vašim výrobkům, minimálně alespoň propagací na svém Facebooku (a nemyslím tím fejsbuky, co jsou dva roky mrtvé), Instagramu, blogu, čemkoliv na sociálních sítích. Jinak to nemá moc smysl. Na druhou stranu, je ve výsostném zájmu prodejce nezveřejňovat jméno značky, protože ti chytřejší půjdou, udělají googli googli a najdou si přímou = levnější cestu ke značce. Trochu patová situace, uznávám.

(No ano, nehla bych ani brvou a poslušně přinesla pár kousků zdarma do Pařížské, kdyby si mě chtěl dát do výlohy třeba Dior. Tolik k té reklamě, co se opravdu vyplatí.)

Druhým a poměrně zásadním důvodem, proč svoje věci do komise nedávám je, že to není jen o tom, dodat svoje produkty, které vás stály bezesné noci, nápad, materiál, čas, ruplé nervy, naftu/benzín a kvalitní objektiv někam uplně zadarmo, ale stojí to taky námahu svůj komisní prodej sledovat, vést si záznamy, co jste kam dodali, dohlížet na to, jestli jsou vaše "poklady" na viditelním místě, nezaprášené, opečované s patřičným respektem a že se neválí někde v koutě. A není výjimkou, že se musíte prodejci připomínat a ptát se, zda něco neprodal a dožadovat se platby (absurdní!). Znám to z mnoha vyprávění.

Mám řešení! V případě zájmu nabízím naprosto standardní prodej na fakturu se čtrnáctidenní splatností. (To je nečekané, že?) Přijde mi to fér. Obchodník, pokud není megaloman, může nakoupit něco málo na zkoušku a během čtrnácti dnů (v době předvánoční celkem spolehlivě) poznat, jestli je o zboží zájem, či nikoliv.

Mimochodem, obchod byl vždycky riskantní záležitost, a tak nevím, proč bych to měla někomu usnadňovat, poněvadž podle mého názoru, je zdravé projít si tu komplikovanou cestu od začátku až do konce, pěkně kousek po kousku, a ani metr nevynechat. Často se pak oddělí zrno od plev ještě před katastrofou.

Volba komisního prodeje, kromě zdravé nedůvěry k obchodníkovi, záleží i na vlastní soudnosti. To, že jste mega úspěšný prodejce v Praze (Brně, Ostravě, Kvítečkově, doplňte si podle své lokace) ještě neznamená, že si z vás sednou na prdel i o sto kilometrů dál. Někdy dokonce stačí špatný esprit obchodu v centru Prahy a ani si neškrtnete. Někde se tam protnou dráhy neznabohů a odpůrců toho, co je vaším denním chlebem a je konec. A ti, co teprve začínají a bojí se, že neuspějí, když odmítnou komisi? Tak pro ty mám uplě jednoduchou radu. Nebojte se. (To jste taky nečekali, co?)






48 komentářů:

  1. Tak tohle podepisuju, Myyno!
    Do komise taktéž svoje zboží nedávám a všechny tvůrce, jejichž zboží v Zahradě na niti prodávám řeším stejně. Mám pocit, že jedině tak je to fér na obě strany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako tvůrce, kterého máš v Zahradě zastoupeného, můžu potvrdit, že to tak skutečně je ;). A díky!

      Vymazat
  2. Děkuji Myyno, pořád mi nebylo jasné, co to ta komise vlastně je a proč:-)) teď už vím, že jsem měla dobrý pocit, že komisi nee:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) Jano, ráda se stalo. Věřím, že kufříky by si lekcde rádi vystavili zadarmo do výlohy ;).

      Vymazat
  3. Komisi jsem ozkoušela, a ustupuju od ní... Výdělek je minimální oproti všem těm starostem, které jsi popsala... Kontrolovat několik obchodů, zda se něco neprodalo, je nad moje síly... Dodávám do jednoho parádního obchodu v Olmiku, majitelka nakoupí, zaplatí, a vzhledem k tomu, že tohle proběhlo už opakovaně, tak asi i úspěšně prodá... Jde to! Dokonce jsem se setkala s tím, že bych měla být prodejkyni vděčná za to, že mi zboží vystavuje... P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro a není to v Olmiku obchod Český koutek? Taky tam dodávám zboží normálně na fakturu, paní je skvělá.

      Vymazat
    2. Ano, přesně tak, Český koutek. Šárka je úžasná...
      Teď koukám, že to vypadá, jako by ten vděk po mně chtěla ona:-). To sem jen blbě napsala... Šárka je fakt skvělá.
      P.

      Vymazat
    3. Tak to mě ani nenapadlo, že by to bylo takhle myšleno. :)

      Vymazat
  4. Přesně tak. Komisi ne a nad podobnými maily se jen usmívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, právě... Za každým kouskem svých věcí vidím všechno, čím to muselo projít, čím jsem i já musela projít, a tak jsou mi podobné nabídky opravdu k smíchu.

      Vymazat
  5. Hezky napsáno. E-shop jsem měla a všechno zboží do něj jsem si vždycky nakoupila. A podle reakcí "to je tak super, že ty platíš hned" je mi jasné, že komise je pořád dost. Bavil mě obchod a bavil mě ten adrenalin, jestli jsem vybrala tak dobře, abych i prodala. To je to proč jsem to chtěla dělat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak adrenalin to být musí, o tom nepochybuju :).
      A díky, Olívko!

      Vymazat
  6. Jé, co já v naivních začátcích utopila zboží v komisi. Po 9 letech co jedu na ŽL, říkám komisi "Už nikdy".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9 let je dlouhá doba, tak ať se daří i dál!

      Vymazat
  7. Jéé, děkuju, jsi mi připomněla, že bych měla svoje dvě aktuální komise taky oprášit a něco s tím udělat. Nefungovalo to nikdy moc dobře, něco se sice prodalo, ale výdělek sotva pokryje čas tomu věnovaný. Navíc ten, kdo si vezme zboží do komise, není ani nijak motivovaný prodejem, nic ho netlačí. Je to jako s čímkoliv jiným, jdeš si něco koupit, musíš zaplatit. Přesně jak píšeš. No vida, do konce roku si snad ještě udělám pořádek ve věcech :-)))

    OdpovědětVymazat
  8. Před pár dny jsem na toto téma diskutovala s kolegou z bývalého zaměstnání, také přišel s "neodolatelnou nabídkou komisního prodeje". Nedokázal pochopit, že prostě nechci aby na mé práci vydělával někdo jiný. Jeho odpovědí bylo "Ale jako zaměstnanci ti to nevadilo." Na což odpovídám: Ale teď mám možnost volby! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možnost volby je skvělá věc, to mám u svojí práce asi nejradši :).

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den všem, jsem sama tvůrce, založila jsem poté prodejní výstavu a před půl rokem designový obchůdek. Protože jsem sama zažila mnoho komisního prodeje mých šperků, který fungoval tak, jak píšete, snažím se v našem obchůdku to mít jinak. Uklízíme pravidelně, obesíláme povinně každého tvůrce 1x měsíčně s přehledem co se prodalo, propagujeme tvůrce jak jen to jde na sociálních sítích (které btw. mrtvé nejsou, spravuji je leta a vidím stále to jak našim projektům pomohli), mezi novináři, atd. Investice do rekonstrukce našeho obchodu byly obrovské, proto to nelze jinak než komise. Myslím že 99% design shopů jede na komisi. Výdělek pro jednoho tvůrce 1500 až 8000 měsíčně třeba v našem obchodě není špatný. A věřte že do rizika jdeme, z mého pohledu více než tvůrci. Jejich zboží je tu opečovávané, můžou si ho kdykoli odnést někam kde ho chtějí prodávat přímo, pak ho zase donést. Přijde mi to rovnocenné. My investovali do prostoru, propagujeme ho, platíme tu vše možné a tvůrce sem dá do komise svou tvorbu, má-li zájem. Pokud nám věří. Myslím, že důvěru tvůrců se snažíme získávat každým dalším Dyzajn marketem a nyní i design shopem Dyzajnoff. Mějte se, Terezie

    OdpovědětVymazat
  11. A ještě jedna věc, ano chtěla jsem do našeho Dyzajnoffu ByMyynu do komise. A ano, vaši tvorbu sleduji již dlouho. Opravdu mě tento článek hodně zamrzel a komentáře pod ním též. Ne všechny obchůdky, které vás tvůrce osloví tak, jak píšete, jsou stejné, ne všichni to dělají stejně. Neživím se na prodeji tvorby designérů. Obchůdek frčí hezky, ale zatím po kousíčkách bude splácet počáteční investici dlouhé roky. Nevadí mi to, šla jsem do toho s tím. Ale brát to tak, jako zde někdo píše, že obchody vydělávají na tvorbě někoho jiného... obchod je prostor ve městě, platí nájem, prodavačky, PR, elektřinu, interiérový design a vše možné další... tvůrce zde může mít své zboží na očích zákazníků a to mě osobně přijde lepší než ho mít doma v šuplíku a čekat na prodejní akce nebo na prodeje na fleru. Ale to je každého věc. Mívala jsem to jinak, za 8 let mojí tvorby se mi leccos změnilo a posunulo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezie, díky za koment! Jsem ráda, když se někdo umí chovat profesionálně a o komisi se stará odpovědně. Přeju mnoho spokojených tvůrců a tvůrcům zastoupeným v Dyzajnoff přeji mnoho zákazníků. Ať se daří!

      Vymazat
    2. Dobrý den Terezie,
      myslím, že jste si to jen vzala moc osobně. A jak píše Markéta, je dobře, že se alespoň někdo chová jako profesionál.
      Komentáře ale vycházejí ze zkušeností a já ráda přidám pár svých, tak trošku pro pobavení.
      Ta úplně první: obchodník si ode mě nakoupil misky a zaplatil za ně 150 Kč, na svém eshopu je prodával za 1000,- a vydával je za japonské. Když jsem ho na to upozornila, tak se dost cukal. Moje obchodnické okolí mi tehdy vysvětlovalo, že ta marže je naprosto v pořádku, protože on si na to může dát kolik chce. To je jeho věc. No nepřesvědčili mě dodnes. Obchodníkovi už jsem nedala ani kus.
      Následoval obchodník, který mi denně posílal asi šest velmi dlouhých emailů, kde mi neustále ukazoval, co by a v jakých barvách by si představoval. Vůbec nepomáhalo, že jsem mu několikrát napsala, že to není můj styl a dělat to takto nechci. Nakonec jsem musela ostře ukončit spolupráci, protože jinak bych celý den četla akorát jeho emaily.
      Další obchodník mi ze začátku neustále mazal med kolem pusy a pokaždé když něco nakupoval (byl ze Slovenska), tak jsem mu musela všechny věci nafotit, detailně popsat a on si pak něco z toho vybral. Já hledala cestu, jak mu to na Slovensko poslat co nejlevněji, pokud možno zadarmo, a on mi pak některé věci vrátil, protože se mu nepáčili, či vykazovaly jiné chyby. Mluvil mi do tvorby, do cen a nakonec jsem si to
      také už nenechala líbit a od té doby se neozval. Díkybohu!!! No byla sem úplně blbá.
      No a nakonec si jeden obchodník dal na mé zboží 100 % (super, konečně někdo, kdo nechce 700 %) a opět následovala přednáška o tom, jak bych to měla dělat. Já to zboží vyrobila, nafotila, odnesla a napsala sáhodlouhý text o tom, z jakých je to materiálů a jak to vzniká. Výsledkem byla tržba asi 2500,- za měsíc a půl. Takže jsem si spočítala kolik bych toho musela vyrobit a v kolika obchodech bych musela prodávat, abych měla za měsíc alespoň nějaký příjem, ze kterého zaplatím jídlo, oblečení, nájem, benzín, materiál a obaly a sem tam nějaký ten alkohol. A kdybych všem dělala takový servis, kdy bych pak vlastně vyráběla? Došla jsem k závěru, že tudy cesta nevede...
      Ještě párkrát potom mě někdo ukecal. Něco už pak bylo jen ze sympatií, ale zkušenost mám jedinou dobrou a s tou ženou také už dva roky spolupracuji. A světe div se, není z Čech.
      Já jsem také v riziku: vybavení dílny se dá počítat na statisíce, platíme nájem, brigádníky, obaly, internet, telefon, materiál atd atd... Naštěstí jsem díky své neústupnosti nakonec v pozici, kdy si můžu vybírat. A to je velká úleva.
      Přeji všem hodně zdravého selského rozumu a na to navazujících úspěchů.
      Bára Diduchová - Ema Mamisu

      Vymazat
    3. No, já možná chápu, proč se Vás to, Terezie, dotklo. Možná, že v hloubi duše taky trochu cítíte, že to není tak úplně správně...
      Já osobně nechápu, proč by měl mít zrovna design obchod jiné podmínky než jakýkoliv jiný obchod či služby (kavárna, hračkárna, květinářství, obchod s oblečením, whatever). Proč si všichni mohou nakoupit zboží do obchodu rovnou jen u "design obchodů", které přeprodávají zboží menších výrobců, je v kurzu si brát věci do komise? Chápu to u galerií, kde se prodávají drahá díla, jinak to na mě působí jako využívání těchto malých tvůrců, spoléhání se na to, že se tím většinou neživí a je to jen jejich bokovka a koníček. Jde tu do značné míry i o priority, investovat obrovské finance do zařízení obchodu a pak nemít na nákup zboží, to u mě nějak postrádá logiku. Zboží je přeci to základní co dělá obchod obchodem, jasně, musí tam být pěkné prostředí, ale na úkor čeho? Tvůrce? Tvůrci může být upřímně jedno jestli si tím chce obchodník vydělávat na cestu na Bahamy nebo to dělá z čistého altruismu, jako vy (jestli jsem to dobře pochopila), to není jeho starost.

      Co mě mrzí je, že někdo jako vy, kdo má jméno a je v téhle branži známý si neuvědomuje, že vlastně tak trochu nastavuje pravidla a mnozí tvůrci mají pak pocit, že je to takhle normální a že se to takhle prostě dělá. Chápu, že jste to tak nenastavila vy a že se jen vezete na téhle vlně... ale možná by stálo za to se nad tím zamyslet a nahlédnout to z jiné strany.
      Je to na tvůrcích, dokud si nebudou v ČR trochu víc věřit a nenastaví si fér podmínky sami, tak jim je nikdo nenastaví a jestli takovejhle Myynin článek zvedne sebevědomí jen jednomu tvůrci, tak to stojí za to a děkuju, že Myyna má koule takový články publikovat. Hawk.

      Vymazat
    4. Dobrý den Lenko, když si sáhnu hluboko do duše, věřím i cítím, že to tak dobře je. Nevím jak fungují jiné obchody s věcmi od 100 dodavatelů, v jiném oboru než design a tvorba. Přijde mi to zcela fér, když komisi vedeme naším způsobem, měsíčně zasíláme přehled prodaného, uklízíme, staráme se, propagujeme obchod na tiskovinách po celý rok, spolupracujeme s novináři... dotklo se mě to proto, že mám design shop, kde mám zboží v komisi. nevím jak jinak než osobně by se mě to mělo dotknout, když v článku byly všechny tyto obchody a komisní nabídky hozeny do jednoho pytle. Děkuji LIND, v komentu níže, která u nás své zboží má a má právě i tu zkušenost s námi. Nikoho z vás nenutím do komisního prodeje, několik z vás jsem obesílala, ano, protože se mi vaše tvorba líbí. Mě samotné přišlo vždy lepší mít zboží pěkně, čistě vystavené v obchodě, než doma v šuplíku. A tak to beru. Jen bohužel jsem sama nezažila jiný takový obchod, který by měl takový pořádek v účtech, papírech, a tak. ByMyyny si vážím a tento článek se mě osobně dotkl. Nechci aby Dyzajnoff padal do stejného pytle jako jiné design shopy, kór pokud s námi třeba ByMyyna přímo nemá zkušenost přímo z Dyzajnoffu.
      Terezie

      Vymazat
    5. Jsem teď slyšela pořad Modeschau na Radiu Wave a maloobchodnice (!) se tam baví také o komisním prodeji a cenotvorbě, ona je totiž dost chyba také právě v té cenotvorbě... tak třeba to u nás postupně tvůrci i obchodníci pochopí, jednou :-)
      http://www.rozhlas.cz/radiowave/modeschau/_zprava/diskuze-modeschau-jak-se-prodava-cesky-sperk-a-moda--1692474

      Vymazat
    6. To si pustím, Lenko. Díky! :)

      Vymazat
  12. Udělá googli googli :D :D Já nic neprodávám, protože nic neumim udělat, ale dost vám to tu všem závidim a pociťuji touhu to tu sdělit :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty že nic neumíš? To je mi novinka... ;)
      A co, že nám to závidíš, krom naší bojovné vášně pro to, co děláme? :))))

      Vymazat
  13. Fajn článek, vzpomínám si že zboží do komise jsem taky mívala a pár kousků už jsem pak nikdy neviděla a i tak to byl hrozný opruz a diskutování s prodejcem zda je moje zboží dostatečně atraktivní a mluvení i do procesu výroby byla vážně pakárna. Dovolím si tvrdit že stejný opruz má s komisí i prodejce, vzhledem k měsíční kontrole, vyúčtování a smlouvám. A na druhou stranu, mám zkušenost i s fajn nabídkou vyrobit zboží na zakázku a platba byla za celou část nehledě na následném prodeji. Co mi pak přijde šílené je kupování si místa na prodej v obchodu, což dělá CVRK. To je asi další fáze po komisi. Jinak celá tahle záležitost mi přijde šílená, držím palce v budování si vlastní značky i podmínek.

    OdpovědětVymazat
  14. Muj nazor je, dat delsi splatnost faktury, nez se prodejce trochu rozjede.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názor anonyma, co nemá koule na to se podepsat, bych mohla v klidu ignorovat, ale abych nebyla za nelidu, tak ano, určitě je to věc dohody, s tím nemám problém. ;)

      Vymazat
  15. Mně se líbí to googli googli. :-D To začnu používat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je teď novinka místo "bububu" :D.

      Vymazat
  16. Lidi jsou zkrátka různí a v některých případech vůbec nemáte šanci pochopit jejich uvažování. Neprodávám svoji tvorbu, zato jsem se nedávno snažila zbavit různých krámů z domácnosti. Doslova za pár korun jsem na internetu nabídla věci, které mají mnohem větší hodnotu s tím, že prioritní je, aby si zájemce přišel nebo přijel věc převzít - byl to rotoped, zavařovací hrnec a pod., tj. předměty, které jen tak snadno nezabalíte a nepošlete a když, tak poštovné převýší cenu věci. A jak to dopadlo? 90 procent zájemců očekávalo, že jim příslušný předmět dopravím, klidně i do jiného kraje a byli překvapení až dotčení, že nejsem ochotná vést brusle za 200,- na vzdálenost 80 km. Takže tak :-) Mějte se, Eva

    OdpovědětVymazat
  17. "véZt" samozřejmě :-) E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já vím, že lidi jsou občas zmatení a spousta věcí jim nedochází. Vždycky si říkám, že to nedělají schválně, jenom prostě nechtějí přemýšlet. :)

      Vymazat
  18. Tohle by se mělo tesat! Akorát teda mě se tady v Německu stává, že nechtějí odkoupit zboží k prodeji, protože prodávám i na trzích za nižší ceny, takže vlastně dělám sama sobě konkurenci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je ten klasický střet velkoobchodní ceny versus maloobchodní ceny, které my, drobní tvůrci a řemeslníci, neustále řešíme, protože těm obchodům prostě nemůžeme dát velkoobchodní=nízkou cenu, aby mohli srovnat cenu s námi. To je strašná pakárna...

      Vymazat
  19. Také mám zkušenosti oboustranné. Tedy jak s prodejem v komisi, tak s prodejem ve svém e-shopu. A abych řekla pravdu, obojí se pěkně doplňuje.
    Když to tady tak pročítám, mám zřejmě štěstí na spolehlivé galeristy, kterými se časem navíc stali přátelé. Cesty za nimi (pokud si nepřijedou pro zboží sami), beru nyní jako zpestření tvůrcovy věčné samoty :.) a výlety za si užívám, jsa nezřídka odměněna společným čajem, či dokonce obědem.
    Své galeristy mám ráda a je mi líto, že se na ně chystá lumpárna v podobě EET. Jsou to totiž lidé, kteří se těší na své zákazníky. Udělali by pro ně první poslední. Navíc bývají také sami tvořiví, takže znají obě stránky mince. Smekám před jejich neutuchajícím zapálením a přeji si, aby přečkali ten nesmysl (eet).

    Jinak, do dyzajnoffu také dodávám a jsem moc spokojená. Vyhovuje mi měsíční přehled rovnou s proúčtováním prodaného zboží. Fakturace probíhá elektronicky, dodat zboží mohu osobně, či poštou. Takto fungují další dva mí galeristé a opravdu mi to moc vyhovuje. Vlastně je to oproti internetovému prodeji pro mě víc pohodlné, protože nemusím své zboží fotit a obhospodařovat internetový prodej.

    Jsem ráda, že mám obě možnosti prodeje a fandím všem, kteří stojí na vlastních nohou a nevisí státu na krku.

    Mějte krásné zimňo ♥ lind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá lind, moc zdravím a skládám Vám poklonu za Vaši tvorbu! Na nesmysl jménem EET se asi velmi "těší" všichni, jež se to týká... Galeristé bývají zajímaví a milí lidé, ráda s takovýma mluvím, bývají hlavy otevřené.
      Můj článek jsem směřovala k těm, kdo se drobným (někdy až droboučkým) řemeslem živí na plný úvazek tím způsobem, že denně přijímají několik objednávek, denně jsou vystavení nekonečnému kolotoči přípravy, balení, odpovídání na zprávy, focení, tvoření. To je pak nabídka komise něco jako špatná legrace.
      Všem těm, co tvoří bokem a jen pro radost, přijde určitě komise velmi vhod. Tak je to správné a v pořádku. Všechno musí být v rovnováze.
      A věřím, že Dyzajnoff je zodpovědným partnerem, Terezie je nekompromisní profesionál v oboru.
      Galerie jsou pak zase uplně jiný svět. K tomu jsem se zatím nedostala a nejsem si jistá, jestli vůbec dostanu, protože jsem v kolotoči těch, co do světa posílají svoje zboží ve frekvenci, která je na jednu holku někdy až neuvěřitelná. Ale zatím mě to nesmírně baví a zároveň se těším na nezbytné zpomalení a oddych, vhled do sebe a velký nádech, až odletíme na tradiční zimní pobyt mimo ČR. To zachraňuje mého tvůrčího ducha. :)
      Ať se daří, přeji jen to nej!

      Vymazat
  20. Markét, mluvíš mi z duše. Výjimku pro mě teda tvoří obchody, které mám víceméně cestou a pokud zboží prodám na netu, můžu si ho tady vyzvednout a zákazníkovi poslat. Což je, předpokládám, i případ právě Dyzajnoffu.
    Mám teda zkušenost i se zmiňovaným CVRKem, kde jsem si velmi nesedla s paní provozní, či co to bylo. Stačilo mi, když jsem slyšela, jak se vyjadřuje o ostatních prodejcích... nedělám si iluze, že se mnou to bylo jiné :D Nicméně, zkušenost se počítá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lookrecie, díky za koment a za sdílení svých zkušeností! :)

      Vymazat