pondělí 7. listopadu 2016

Herbář do batůžku

Industriálně pojatý lisoherbář je tutady od Zuzky. Zuzka, rozjíždí rukodělný byznys s kamarádkou, mají moc sympatickou nabídku, víc se dočtete tu. Musela jsem si lis na poklady z přírody objednat, protože jeho jednoduchost a funkčnost mě hrozně baví. Navíc se dá v pohodě strčit do batůžku a nasbírané poklady, ještě čerstvé, vložit mezi kartony, aby se v tašce neponičily.

Letošní podzim zdá se být krásný, ale možná je to jen tím, že čím jsem starší, tím víc vnímám jednotlivá roční období a jejich pozitiva. I když na zimě jsem toho ještě moc pěkného nenašla, pravda, chtělo by to tu zimu pravou, horskou, s křupavým bílým sněhem a modrou oblohou, to bych mluvila jinak, ale to se mi tady v Praze nestane.



Zuzka mi doporučila vložit mezi kartony ještě papír a listy si lisovat mezi stránkami, aby se karton neušpinil.




Barevné lupeny jsem si vylisovala a teď mi poslouží jako model pro pár akvarelových studií.


Určitě všichni znáte nádhernou knihu Rostlinopis, kterou ilustrovala Alžběta Skálová, můj velký vzor. Knížku doporučuju všemi deseti, i z textů jsem nadšená, kniha je zábavně naučná, o přírodě se tam dozvíte někdy dost nečekané věci.



A když jsme u toho lisování, už na facebooku jsem se hrdě chlubila novým bájmíním slepotiskovým razítkem, které jsem si nechala na základě své grafiky vyrobit, mám z něj velkou radost a všechno co jde, už jsem orazítkovala a vypadá to parádně. (Martin včera večer prohlásil, že to vypadá, že mám nějaký razítkový fetiš, protože pokaždé, když jde kolem mého pracovního stolu, něco razítkuju.) Lišku mám i ve verzi klasického dřevěného razítka. Třeba na obálky objednávek, ať mají na poště taky trochu veselo, když už tam na ně všichni řvou.



10 komentářů:

  1. To je všecko tak hezký! mask.

    OdpovědětVymazat
  2. slepotisk je super, ten naprosto miluju, líbí se mi vždy a všude... naprosto tě chápu
    a taky se mi moc líbí tvé listy, fakt jsem si nebyla chvilku jistá, jestli už je to malba, nebo vylisovaný list. Jsi prostě skvělá! Alena

    OdpovědětVymazat
  3. Listy máš jak živý. Krása. A díky.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné, na první pohled jsem si myslela, že namalované nejsou ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Slepotiskove razitko? Doted jsem netušila, že něco takového existuje a je to nádhera!! Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat