pondělí 21. listopadu 2016

Bylinky na talíři

Malované talíře na zakázku ve spolupráci s Ema Mamisu. Shodly jsme se, že takhle náročnou práci už nemůžeme opakovat, ale byla to pro mne velmi cenná zkušenost.

Lišky kreslím (!) (pořád se setkávám s tím, že si lidi myslí, že to je obtisk) na porcelán bez problémů, tam je to, až na lehký diskomfort v podobě nerovného materiálu, jako s kresbou na papír. Ale malování, to je uplně jiná disciplína. Barvy na keramiku a porcelán se chovají naprosto jinak, mají jinou konzistenci, jinak se nanáší, výsledek je diametrálně odlišný od stavu před vypálením. Viditelně se to vrství, tahy nejdou dělat dlouhé, materiál barvu ze štětce nasává jak houba.

Zakázka to byla na osm talířů s bylinami. 4 talíře byly hodně velké, 4 byly malé, dezertní. Použití ale mělo být ryze dekorační, na zeď, takže Bára musela udělat na každý talíř zezadu ještě závěsný systém. Taky žádná jednoduchá věc.

Výsledek je moc hezký, jsem si jistá, že to bude na zdi vypadat efektně.










Výsledek po vypálení. Moji favoriti jsou jednoznačně pan Fenykl a paní Levandule.











A která bylinka na talíři se nejvíc líbí vám?

13 komentářů:

  1. Dobré ráno, krásné jsou všechny bylinky,vypadá to jako "živé", ve skutečnosti to musí být opravdu moc pěkné...Jste moc šikovné....obě tvůrkyně, talířů i malůvek...Pěkný den všem.

    OdpovědětVymazat
  2. Heřmánek!!!
    a jo, je to jiný, ale určitě na to časem přijdeš, chce to jen zkoušet a zkoušet...
    fakt obdivuju, že ses do toho takhle vrhla na ostro, mě trvalo tak půl roku, než jsem byla s výsledkem svých malůvek na keramiku jakš takš spokojená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nebylo na ostro, já už jsem před tím dělala nějaké zkušební věci. Ale rozhodně to chce trénink, to máš pravdu.

      Vymazat
  3. Tak to je nádhera. Všechny jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
  4. Má milovaná bylina.. pivoňka lékařská;-). Krásná práce!:-).

    OdpovědětVymazat