středa 26. října 2016

Porcelánová zvířátka

Já bláhová! Já nepokorná, pyšná, bakaná Myyna! Takhle jsem se proklínala, když jsem matlala (to se fakt jinak nedá říct) porcelánová zvířátka ze zbytkového porcelánu v dílně Ema Mamisu.

Myslela jsem si totiž, jak to nebude snadné. Co, vždyť to bude jak práce s hlínou ne, nebo ještě lepší, jako s plastelínou ne...? Cha! To jsem se přepočítala... Práce s porcelánem vyžaduje takovou rychlost, že jsem nestihla udělat na užmoulané hroudičce ani ocásek a už to bylo suchý a nedalo se s tím nic dělat. Damn it!

Mám totiž takovou oblíbenkyni na Instagramu, Danielle Pedersen se jmenuje, tvoří pod značkou Small Wild a má v shopu věčně vyprodáno. Takže jsem si řekla, že už nebudu déle čekat a hlídat v určitý den, až ji do e-shopu naskáče pár avízovaných zvířátek, a nehodlám se o ně přetahovat se zbytkem světa (mám to v košíku, nemám to v košíku, mám to v košíku, kurňa, už to tam zas neni) a udělám si zvířátka svoje.

K tomu jsem využila svojí známosti s Bárou, páč jinak nevim, kde bych ten porculán sháněla, neasi.

No, nakonec jsem v potu tváře, během dvou hodin, vymodelovala pět ubožáčků. Za pár dní, když proschli, jsem je mohla přijít nožíkem poupravit (fik sem, fik tam, měla jsem z toho puchýř) a uhladit je houbičkou namočenou ve vodě. Nakonec jsem jim ještě pomalovala prdýlky a pak šli do pícky, kamarádi ušatí.
No, nebudu zakrývat zklamání, že jsem to neuměla hned a že to nevypadá jako od Danielle, a zároveň už chápu, proč její zvířátka stojí 100 dolarů a víc. To je naprosto přiměřená cena za to crcání, co s tím je. Určitě, Danielle to bude mít v ruce a bude mnohem rychlejší, to je jasný, ale stejně. Klobouk dolů.

A vůbec, klobouk dolů před těmi, co porcelán nelijou do formy, ale pracují s ním v ruce. (Čau Báro, zdravím na Klikov, tvl, jsi borec!)

A já to na sebe zase klidně prásknu, jak to vypadalo. Jsem autentická. No.


Velmi těžko definovatelní. Vím to.

Frontička na pec.

Ořezání nožíkem a uhlazení houbičkou jim dost prospělo. Dalo by se říct, že minimálně liška a jedno prasátko jsou důstojnými zástupci svého druhu.

Já si s těma liškama nedám pokoj, už je to trapný, jsem si toho vědoma. A proto jsem si do ní udělala dírku a budu ji nosit na krku. Než ji někde velkolepě rozmlátím o stůl a umřu z toho.

Voilá, hotovo! Kytičky a tečičky v šedé a růžové jim pomohly k definitivní roztomilosti, i když nejsou perfektní. Takhle se maskuje nešikovnost!

Taky vám při té příležitosti můžu ukázat svojí sbírku zvířátek z cest, protože zvířata jsou nejvíc. Mám ráda, když najdu něco vtipnýho. Jako třeba zebru z Keni, co je sice ze dřeva, ale pruhy má namalované fixou, slona z Thajska, co má prasklý hřbet, takže ho nikdo nechtěl, a byl šoupnutej do rohu, tygra z Mexika, který má oči namalované na uších, ale to se není čemu divit, když v Mexiku tygra v přírodě nikdy nikdo neviděl a ptačí píšťalku z Nikaraguy. A sovička je Pražanda. Kdysi mi ji dala kamarádka, když jsem nastupovala do nové práce.


A už se seznamují! Ale jinak jsem uplně v pořádku...

21 komentářů:

  1. Další taková, Mitnik II. :-))) Ženy, pošlete mi, prosím, kousek vaší energie a času, zaplatím předem a balíček si budu nejvíc hýčkat :-) Zvířátka jsou TOP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rosa Mitnik je jenom jedna.
      Já jsem já, a navíc bez dětí, to je něco uplně jiného. Mám tolik času, kolik potřebuju.

      Vymazat
  2. Hahaha já takhle vždycky seznamuju novýho tapíra se zbytkem sbírky :)) Liška je povedená a zbytek taky, trochu mi připomínají mumínky :) A ty kaktusy od Danielle!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mumínci to trochu jsou, ale trochu vyhublí, jak jsem je tiskla po stranách prstama :)))).
      Danielle je hvězda, nemám slov...

      Vymazat
  3. :-D máš krásnou sbírku! příště na navštěvě u Báry si taky řeknu o kus porcelánu, to musím zkusit, miluju matlání... krásný je máš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Bára bude nadšená :))). Ale zkus to, matlání zdar!

      Vymazat
  4. :) mě se líbí, fakt dost, díky ti, protože jsi mi vykouzlila úsměv na tváři a to dnes potřebuji. Fakt vypadají pěkně, ale to první plácání před upravením, to jsem se pobavila taky dost, takže to vypadá, když se s dcerkou snažím modelovat z modelíny a ona po mě chce pořád nějaké zvíře a mě to fakt dost nejde... ale děti jsou naštěstí shovívavé, tak mi zatím téměř vše prošlo. Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úsměvy kouzlím obzvlášť ráda, ta zvířátka jsou super krásná, ale byla to dlouhá cesta :).
      Děti mají tu správnou představivost, to mám ráda.

      Vymazat
  5. No co, dobrýýý a komu se nelíbí, neví, co je moderna. Picasovy věci se taky nelíbí každému. Nenechej se odradit a pokračuj !! Šá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo mě neodrazuje, jedinej negativní recenzent jsem si já sama sobě :D.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Možná s ní budu chodit v předklonu, ale co už :)))).

      Vymazat
  7. ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Za každé zvířátko jedno :-) Krása!

    OdpovědětVymazat
  8. Ty Tvoje se mi teda líbí víc než od oblíbenkyně na instagramu. Zamlouvám si spící lišku na krk, prosím. Děkuji pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))))
      Kdepak, Danielle je má naprosto dokonalý, ale jsi hodná, dík! :)

      Vymazat
  9. Ta liška se moc povedla. Jako z malého prince. A že nejsou dokonalí? To není nikdo a nic ;)

    OdpovědětVymazat
  10. Je to boží. Nakonec. Ale přiznávám se ti, já se tak smála u čtení a fotky ve fázi "ubožáčků" :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové brambůrky nevzhledné to nejdřív byly... :)))

      Vymazat