pondělí 3. října 2016

Odtajňuji

Když jsem byla malá, dělala mi babička z krabic od bot domečky pro panenky. Vyřízly jsme okna, nalepily na ně záclonky, prostříhly dveře a do krabice daly miniaturní nábytek a panenky. Chtěla jsem to mít vždy dokonalé, nikdy nechyběl ubrus a na záclonách mašle.

(Naštěstí mi to do dospělosti nevydrželo. Ty mašle, hlavně.)

Doma jsem pak měla celý panenkovský byt, včetně pračky. Do dneška si pamatuju, jak jsme do ní se sestrou chytaly mouchy a pak se dívaly kulatým plastovým otvorem předního plnění, jak tam moucha naštvaně poletuje a bzučí.

Trochu kruťasky.

Musím ale od líčení téhle ukrutné tortury odbočit, protože bych vám moc ráda představila něco, co mi snad reputaci opět napraví a vykoupím tím všechny muší životy, které jsem kdy zmařila. Zapojila jsem se totiž do vytvoření dvou nádherných dětských hraček, které po všech strákách, podle mého názoru, rozvíjí dětskou fantazii a tvořivost, a myslím, že to děti zabaví na celé hodiny, čímž bych mohla vlastně přispět i k větší pohodě všech maminek.

Dvě mouchy jednou ranou! (A nebo radši ne. Chudáci mouchy.)

Dostala jsem konečně požehnání k odtajnění letošní nejdelší a nejrozsáhlejší spolupráce. Pracovala jsem na zadání postupně od června do září a mám radost, že jsou moje obrázky součástí tak krásného nápadu.
Vytvořila jsem ilustrace pro dva dětské kufříky plné malých dřevěných pokladů. Jeden kufřík je s přírodním tématem a bydlí v něm lesní skřítci, druhý kufřík je s tématem domečků a patří do něj městští skřítci.
Kufříky jsou vybavené dřevěným nábytkem, jednoduchými dřevěnými postavičkami, látkami a plstí na dotvoření skřítků a interiéru, a dokonce nechybí ani nálepky (taky moje práce), kterými se dají pokojíčky uvnitř kufříků dozdobit.

Nálepky do kufříků jsou přizpůsobené lesnímu a městskému tématu. Lesní hipster skřítci (vždy jsou v kufříku dva) suší bylinky, zavařují a mají na obraze jelena v říji, městský páreček má kočku, křišťálový lustr a nebo taky klec s ptáčkem.




Musím říct, že jsem se na tom dost vyblbla. Na lesním kufříku jsou detaily, které možná pobaví i dospěláky. Odložené bačkůrky před dveřmi. Klacíky místo okenních rámů. Těžce pracující mravenci. Střecha vyškrabávaná do tuše...






U domečků pak jemné detaily. Prádlo na šňůrách. Kočky u popelnic...





Celé je to geniálně vymyšlené a neuvěřitelně variabilní. Za tím vším stojí Jana z Pikle z pytle, která mne na jaře oslovila ke spolupráci, a díky které jsem si vyzkoušela práci snů, protože mi při malování dala v podstatě volnou ruku.

O kufřících by se dalo napsat ještě hodně (a rozhodně o nich nepíšu naposled), ale teď bych spíš doporučila projít facebookové stránky Pikle z pytle, kde se dozvíte všechny detaily a podrobnosti. Je mi trošku líto, že už tahle práce skončila, ale nedá se nic dělat, proto bych kufříkům ráda popřála co nejvíc štěstí v boji za vkusnou hračku.







A jestli se rozhodnete nějaký z kufříků dětem pořídit, napište mi třeba, jak se to vám a dětem líbí. Budu moc ráda!

22 komentářů:

  1. Marki, to je nádhera. Koukla jsem i na FB Pikle z pytle. Hned jsem to zařadila k sobě na FB jako tip na dárek. Občas svým přátelům ukazuji, co se mi líbí nebo co jsem koupila pro O.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt povedené, mám z toho radost. Díky moc!

      Vymazat
  2. už jsem koukala....moc se ti to povedlo. Doufám že budeme mít doma brzo :)
    Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Asi si rychle musim pořídit nějaký děti, s tím si chci hrát!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkej, k tomu nepotřebuješ děti! Já už mám taky pro sebe dva objednané :)))).

      Vymazat
    2. Ja bych si taky hrala,asi i musim vynahradit absenci z detstvi😉 Je to krasa👍💕

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  4. pane jo, tak to vypadá opravdu moc dobře, jsi prostě skvělá! Alena

    OdpovědětVymazat
  5. Markét!!! ♥ ♥ ♥
    Velká gratulace k dalšímu úžasnému počinu! To je teda zase opravdová krása překrása! Jste neuvěřitelné obě dvě!
    Ježíšek to jistí, Eli bude nadšená :-) Jen mu teda nezávidím to dilema, který kufřík vybrat :-))
    Ledaže bych si o ten druhý napsala Ježíškovi já :-) Jo!!!


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, no Ty jsi úžasná! Já bych taky nevěděla který si vybrat, abych byla upřímná. :) U kluků mi třeba přijde jasný ten lesní kufřík, ale holčičky my sednou k oběma kufříkům. Tak to je teda dilema :).

      Vymazat
  6. Skřítci v kufříku, to je u nás sázka na jistotu. :-) Paráda!

    OdpovědětVymazat
  7. Ježiš, to je taková nádhera. Já chci bejt dítě a koupit si to pro sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to člověk nemusí být nutně dítě, aby si to koupil pro sebe ;).

      Vymazat
  8. Už jsi slavná! Gratuluji, to je moc vyvedené. A prozdradila bys, prosím, co je to za voskovky či pastelky v té krabičce? Marťu kreslení hodně baví a miluje různé pastelky, tak bych mu ráda nějaké další pořídila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem slavná, ale šťastná. To je lepší :).

      Vymazat
    2. Jooo a voskovky jsou Caran d'Ache. :)

      Vymazat
    3. Díky! Hned je jdu pohledat a koupit. První vánoční dárek :-)

      Vymazat