středa 14. září 2016

Vřesoviště

Prozkoumaly jsme severní část bývalého vojenského prostoru v Brdech. V životě jsem neviděla tak nádherná a rozsáhlá vřesoviště (hádáte správně, ve Skotsku jsem nikdy nebyla).

Vřesy nejsou odminované, takže mezi ně nelze vstoupit a to je asi na nějakou dobu ještě zachrání. Říkám si, že by to tam vojáci měli nechat takhle napořád, aby lidi vřesy nezničili.

Projeli jsme (na kole) i přes bývalé letiště, které je vlastně jenom dlouhý pás panelů uprostřed lesa. Ale nemůžu si pomoct, stejně mi to přijde tajemné. Tahle severní část se mi líbila víc, než Padrťské rybníky v jižnějším cípu vojenského prostoru. Je to tu víc surové a na vrcholku, v tom horku, to mělo atmosféru, jako bychom se ocitli někde ve Středomoří. Krásné místo, to vám povím...

K letišti a vřesovištím se dostanete přes Dolní Kvaň.

Bohem zapomenuté letiště.



Všudevřesy





Tady mě postihl ten intenzivní středomořský pocit.







12 komentářů:

  1. Tééda, to je pustina. U nás v Podyjí jsou taky rozsáhlá vřesoviště, ale krajina má jiný ráz. A prý vřesovištím právě svědčí, když jsou udupávána, když je na nich pohyb. Třeba u nás je vypásají ovce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si spíš myslim, že to lidi budou trhat. Ale třeba jsem zbytečně pesimistická :).

      Vymazat
  2. ježiš to je krása! úplně mi to připomnělo yorkshirská vřesoviště, kde jsem se ráda toulala, tam ale nikdy nebyla taková krásná azurová obloha :-D
    Dík za tip, určitě tam vyrazím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dost intenzivně jsem na tebe, Lenko, myslela, říkala jsem si, že bys to určitě ocenila :).
      Já bych ráda viděla tu britskou nebo irskou verzi, i s těma mlhama... To musí být boží!

      Vymazat
  3. Překrásné, miluju vřes úplně nejvíc, ta barva, ta struktura... všechno! Alena

    OdpovědětVymazat
  4. Wow! To je nádhera teda! Vřes je úžasný! V Brdech jsem ještě nebyla, další lokalita, co si "dlužím" ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak máš to krapet z ruky, pravda... :)

      Vymazat
  5. Uzasne misto, vresy jsou nadherne, zdravim. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. To jo, a je tam krásně prázdno :).

      Vymazat