čtvrtek 1. září 2016

Předsevzetí, která nebolí

Tak a máme nový rok. Je čas na nějaké předsevzetí...

Na jaře jsem si pořídila stírací mapu světa. Viděla jsem ji u kamarádky ve Španělsku a líbil se mi ten nápad. Každou zemi, kterou jste navštívili, si označíte na mapě setřením šedé plochy jako na výherním lose. (Taky jste nikdy nic nevyhráli? Pade a stovka se nepočítaj...)

Tak jsem to setřela. A výsledek? Dost zklamaně, až smutně, dalo by se říct, jsem hleděla na barevné plochy tiše se krčící mezi šedou nicotou. Cože? Tak málo? No fuj, co to je?

A tak jsem si dala předsevzetí, že každý rok navštívím minimálně jednu zemi, ve které jsem nikdy nebyla. Zatím je to celkem jednoduché a finančně (relativně) nenáročné. Nebyla jsem třeba v Maďarsku nebo Portugalsku, ale trochu se bojím, že až vyčerpám všechny turisticky dostupná místa, stanu před rozhodnutím, jestli mám letět dřív do Namibie nebo Austrálie. Například. A to už taková finanční pohodička nebude.

No nic, nebudu stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko, nebo jak se to říká. Zatím si můžu naplánovat to Maďarsko.

Ale chtěla jsem tím jenom říct, že některá předsevzetí stojí za to, aby je člověk vyslovil dřív, než na Silvestra a ještě se těšil, až je začne plnit. Protože, k čemu je, dát si za úkol přestat kouřit nebo chodit cvičit, když nám kouření přináší potěšení a z tělocvičny máme osypky, hm? No, dobře, můžem překonávat sami sebe, ale stejně... Já jsem spíš pro tu příjemnější verzi života.

To jsem se ještě těšila, jak sama sebe překvapím.

A tady je realita. A navíc jsem Toronto v Kanadě označila víc na sever, než je ve skutečnosti a ještě k tomu si udělala po mapě čáry, když jsem luxovala ty setřené plochy... no tak teď musím do Brazílie, někam doprostřed Amazonie, a do Súdánu, jinak se z těch čar zbláznim. (Zdravím všechny puntičkáře, co mi rozumí!) A taky do Číny. No neberte to.


P.S. Na mapě chybí některé ostrovy (většina). Třeba Kanárské nebo Zanzibar (mohla jsem mít další setřenou plochu, ach jo). A teď koukám, že i Reunion. Skandál!

17 komentářů:

  1. Už jsem po té mapě několikrát koukala, ale když už bych jí měla, asi bych jí měla potřebu někam pověsit a to neodpovídá mým puntičkářským požadavkům - máme místnosti laděné do jednotlivých barev :-). Takže vybarvuju slepou mapu světa jen digitálně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to dala na záchod...

      Vymazat
    2. Jóó, tam se to sní! Čárky zkus máznout voskovkou... ;-).

      Vymazat
    3. Ha! Voskovky mne nenapadly! Jdu na to :).

      Vymazat
    4. Jinak, myslim si, že i tak ses narajzovala dost :-). Slušnej výkon, zatial!

      Vymazat
    5. Doma bude! Už se narajzovala dost! :D

      Vymazat
  2. O téhle mapě jsem taky uvažovala, dokonce jsem autorům sdělila podnět na variantu evropskou a více detailní, protože, přiznejme si to, mimoevropských destinací bylo pomálu a raději bych se zaměřila na jednotlivé evropské regiony, že
    :-)...ale jinak skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, pro más Evropany je detailní mapa Evropy přeci jenom víc aktuální, souhlasím :).

      Vymazat
  3. Naprosto souhlasím a ta příjemnější verze životo, jak píšeš, je mi velmi blízká :-))) Předsevzetí mám podobné, každý rok aspoň jednu zemi nebo místo, kde jsem ještě nebyla. Mapa je skvělý nápad. Cestování zdar!

    OdpovědětVymazat
  4. Tys teda byla leckde poslechni!! Si tak řikám, že kdybych tu mapu dala našim, kombinovaně by si ji mohli setřít skoro celou. Vůbec vám nikomu nezávidím, ne ne ne ani trochu (bůůůů)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť furt někde trajdáš, čeče... Rodičové jsou cestovatelé, jo? To je náhodou super, aspoň maj ten správnej nadhled! :)

      Vymazat
  5. Jé ta je skvělá. A jak se pěkně plní.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle mapy jsou v našem hledáčku už hodně dlouho. Nakonec jsme z její koupi upustili. Nápad je to senzační, ale přišla mi docela drahá na její velikost. Rozhodli jsme se jen pro mapu Evropy a pro její vlastnoruční vyrobení v trochu jiném provedení. Už přes půl roku na tom "pracujeme", tak doufám, že do vánoc bude viset na stěně a konečně zakryje ty díry ve zdi, pro co bude taky určená. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Nevím, jestli už to někdo nepsal, ale právě jsem náhodně zjistila, že pro evropské cestovatele existuje i evropská verze.

    OdpovědětVymazat