pondělí 26. září 2016

Čaj o páté

Sem chodím na čaj. Není to žádná placená reklama, ale od srdce myšlené doporučení oddanné zákaznice. Už to tam panu Novotnému chodím rabovat třetím rokem.

A zpravidla vítězoslavně klikám na "odeslat" ve chvíli, kdy dosáhnu na poštovné zdarma. A to není věru málo čaje. Na jednu domácnost, kde ze dvou pije čaj jen jeden.

Čajový dýchánek je báječný obchod, takže jestli máte rádi čaj, pohodlně se usaďte a vybírejte pročítáním lyrických popisků k čajům, které jsou jak pohádka a zeměpis v jednom. Ráda to čtu. Představuju si ty zamlžené plantáže, ochmířené lístky, Západní jezero, smaragdové spirálky...
Jako, aby bylo jasno, já nejsem žádný Čajomír, jediné, co jsem pro správnou přípravu čaje udělala bylo, že jsem koupila rychlovarnou konvici, kde se dá nastavit teplota vody. Tím u mne "čajový obřad" jaksi končí. Tyhle dobroty potom zpravidla liju do půllitrových hrnků od Báry a vůbec se chovám jak barbar. Čajasům vstávají vlasy na hlavě, uplně to vidim. A majitelé čajoven si mne v tuto chvíli dávají na black list...

Nevadí. Já jsem se stejně nechtěla kamarádit.

Následující obrázky možná vyzní jako reklama na porcelán a keramiku Ema Mamisu, ale chápejte... Já nemůžu jinak. (Je to srdcovka.)

Poslední nadílka
Od Báry jsem si nechala udělat tyhle malé dózičky na čaj, kam se mi ho vejde necelých 50 g.



Chcete zkusit pít sypaný čaj, ale absolutně nevíte, kde začít? Můžu Vám dát pár nenáročných, ale kvalitních tipů. Pokud máte rádi ovocné čaje, určitě si kupte White Sun nebo MoiLone. Krásně voní, jsou v nich zamíchané kousky sušeného ovoce a určitě neprohloupíte, když je objednáte.
Jestli máte rádi klasický Earl Grey, zkuste buď jeho zelenou variantu, například Colombo Earl Grey nebo černý, naprosto vynikající Earl Grey Special, s lístky chrpy a jasmínu.
Kdo chce zkusit klasickou variantu zeleného čaje, která dobře chutná i voní, začala bych u jasmínových čajů, jako je třeba organický Wuyuan nebo Monkey King.
A jako náhražku za kávu můžu vřele doporučit čaj Sencha, já si na něm dokážu frčet opravdu nevídaně a když si ho dám po třetí hodině odpolední, mám zaručenou probděnou noc. Takže si ho nedávám po třetí hodině odpolední. Logicky. Tím pádem mi dost hapruje název dnešního příspěvku.

Pokud váháte nad množstvím, klidně objednávejte minimální množství, většinou je to 50 g. I to je dost na to, abyste zjistili, jestli jo nebo radši ne-e.

A proč nepiju kávu? Není to žádný můj rozmar, káva mi velmi voní, bohužel, je mi z ní zle. Zvedá mi tlak, který mám v normě, takže to neni uplně příjemné. A bolí mě z ní žaludek. Čaj mi tohle nezpůsobuje, musím si akorát dát pozor, kdy si dám tu poslední dávku.

Tak na zdraví a pevné nervy při pondělku!

14 komentářů:

  1. hej, to mi nedělej, když jsem zrovna s financema na nule, ale ukládám, nádhera. Já byla v rámci šetření včera na šípkách, abych mohla dělat čaje z nich a to je panečku taky lahoda :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, holka, na to já jsem příliš líná... A že ty šípky máme asi sto metrů od baráku. Hanba mě fackuje a povím Ti, že dobře děláš! :)))

      Vymazat
    2. přijď si k nám, uvařím :) Al.
      (mimochodem, také máme šípky blízko a to mě včera vynalo asi nejvíc, přiznávám)

      Vymazat
    3. Přiznání je polehčující okolnost, ale stejně jsi nejlepší! :)

      Vymazat
  2. Krásný, voňavý článek. Poslední roky jsem pila jen teplou vodu, že ani ten čaj nebylo čas uvařit. Kávu jsem nikdy nepila. Letos si občas vařím dobrý zelený čaj a užívám si tu chvilku, dělám si ho do pěkného hrnku, když je to takový svátek. Tak ta dózička by se mi na ten jeden čaj hodila. Když událost, tak se vším všudy. :-) Snad budou nějaké k mání i na Meat Design.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu zaručit, že je tam Bára bude mít, neb mi je dělala na zakázku. Ale nějaké dózičky si myslím, že by mít v Ostravě mohla. :)

      Vymazat
  3. Sliny se mi sbíhají, Earl Grey mám moc ráda a s mlékem je to lahoda. Voňavé čaje, to je moje. A ty dózičky... Odkazy si ukládám, až vypijeme ty naše zásoby, nakouknu. Při stěhování jsem zjistila, že jsou obrovské - 3 krabice s nápisem čaje 8) :0 Šípky jsou super, loni jsme dělali i marmeládu a byla to taková fuška, že se ji bojíme sníst, abychom ji zase nemuseli vyrábět :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak šup, marmoška se musí sníst, to je jasný! A bude určitě parádní! :)

      Vymazat
  4. To je tak krásný článek. Miluju čaje (voní to až sem) a miluju ema mamisí překrásné výrobky, dózičky nejvíce!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Jo jo, a teď má dózy na pomazánky a ty jsou teda neuvěřitelný...

      Vymazat
  5. Já jsem čajomilec, ale taky zalívám jak ty a to ani tu konvici s nastavielnou teplotou nevlastním..takže v klidu:) ty dózičky jsou ovšem nevíc óch, vůůůbec ti je nezávidím!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dózičky nemaj chybu! A jak to z nich voní, oooo jéééé! :)

      Vymazat
  6. nádherné dózičky! Dajú sa vyrobiť na zákazku pre kohokoľvek alebo toto sú len VIP kusy pre teba? Potrebujem ich, wow! Krása. ♥

    OdpovědětVymazat