sobota 6. srpna 2016

Viděla jsem... vol. XIV - Eye in the Sky

Možná se to nezdá, ale jsem skrytý hippík. Nesnášim konflikty, všechno bych nejraději vyřešila u jídla a vína, taky nesnesu pohled na zbraně (když nás chtěli na Kubě oslnit, a v rámci fakultativní prohlídky Havany, jsme měli návštěvu Muzea zbraní, odmítla jsem tam vkročit), dělá se mi zle z vojenských uniforem, z nařízeních, příkazů, zvýšenýho hlasu, slepé poslušnosti.

Přesto jsem si dala tenhle film, protože je dobré si čas od času připomenout svůj žebříček hodnot a taky poznat nepřítele. Za stejným účelem jsem si kdysi dala film Četa, režíroval jej Oliver Stone, a nikdy na ten film nezapomenu, jakožto nezapomenu ani na muzeum Války ve Vietnamu v Saigonu. Velkej masakr, přátelé. A i přes jasnou protiamerickou propagandu, tam uvnitř té budovy nejen tušíte, ale i zcela zřetelně na fotkách vidíte, jaká hrůza to musela být.

Film Eye in the Sky je ze současnosti a je to velmi zajímavá sonda do způsobu, jakým se v dnešní době "válčí". Jakým způsobem se rozhoduje, kdo odvádí špinavou práci, kdo je jen "pěšák" a kdo sedí v pohodlném křesle, zatímco ho čeká nevyhnutelná morální kocovina.

Šuplíček "válečný", oddíl "drama", kolonka "hrůza".

O Helen Mirren nemusíte nikdy pochybovat, vždycky zahraje skvěle, ať už má na papíře roli aristokratky nebo vojáka z povolání. Zároveň můžete vidět milovaného Alana Rickmana v jedné z jeho posledních rolí.

A budete fandit dívce, co prodává chleba.




Žádné komentáře:

Okomentovat