sobota 2. července 2016

Viděla jsem... vol. IX - Marťan

Kdo jinej, měl natočit Marťana, než Ridley Scott?

Šuplíček "sci-fi", oddíl "dobrodružné", kolonka "(dů)vtipné"

Pravděpodobně jste to už všichni viděli a já tu melu nad prázdnou mísou, ale dát to sem prostě musím, mám k tomu hned několik osobních důvodů: mesijé Scott natočil pár mých hodně oblíbených filmů, například Blade Runner (patří do mého top ten žebříčku), Thelmu a Luisu, Vetřelce... A Marťana. V Marťanovi hraje můj oblíbenec Matt Damon. A film je navíc vtipný. A aby toho nebylo málo, já mám k tématu Mars velmi osobní vztah, protože moje milovaná kniha Marťanská kronika, poeticky, a až pohádkově sepsaný příběh z pera Ray Bradburyho, je právě o kolonizaci Marsu.

Takže tu máme hned několik osobních důvodů, proč o filmu píšu a proč vám ho doporučuji. Možná jste četli, že letošní Oscar visel na vlásku mezi Leonardem a právě Mattem. A jak víme, vyhrál to Leonardo se svým drsným Revenantem. Já bych toho zlatého panáčka dala Mattovi. Tak.

Je ještě nějaký ryze objektivní důvod, proč se na film podívat, pokud jste ho ještě přeci jen neviděli?

Já osobně jsem hltala to vědecké pojetí... tedy chvíle, kdy astronaut Mark Watney využívá svých technických znalostí a důvtipu, aby na Marsu přežil do doby, než se pro něj kolegové vrátí. Prostě chytrej chlapík a ty já můžu! No a pak ty momenty a záběry, kdy vidíte, jak se z urostlého a svalnatého muže stává postupně neuvěřitelně vyhublá osoba... Já se ráda dojímám!


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz



3 komentáře:

  1. Knížka mi přišla mnohem vtipnejsi....

    OdpovědětVymazat
  2. Je to trochu naivní happy-enďáckej film o americkém důvtipu, ale taky ho mám ráda. I kvůli představiteli hl.hrdiny.

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodně nejsi poslední kdo ho viděl! Poté co mě neskutečně nebavil Interstellar jsem se vesmírnému tématu vyhýbala, ale díky za doporučení, Marťana jsem si moc užila! :-)

    OdpovědětVymazat