úterý 12. července 2016

Šampuk vs. šampon

Když jsme byli přes zimu ve Španělsku, všimla jsem si, jak velký důraz tam ženský kladou na vlasy. Ony se celkově o sebe starají až do nejpozdnějšího věku s mnohem větší důsledností, než je to zvykem u nás, takže to vypadá, že jsou strašně vitální a šťastné, což nemusí být pravda. Jenže ten první dojem je hrozně silný. A mít krásné vlasy, to je velká výhra a ledasco se tím dá tak trochu zakrýt.

Nějaký ten rok už si nekupuju běžné šampony, takové ty z reklam a tak, přeci jen, ta masírka okolo silikonů a parabenů, a co já vím, čeho ještě, byla dost silná. Tak jsem s tím sekla. Na dlouhou dobu jsem si vystačila s výborným mandlovým šamponem Alverde z déemka (na jejich webu jsem ho nenašla, abych vám ho nalinkovala), ale už jsem se ho nějak přešamponovala (nevoní zrovna nejkrásněji), proto jsem sáhla po něčem novém. 

Pořídila jsem si jasmínový šampuk z Lush a bylinkový šampon od Havlíka. 

Godiva šampuk jsem si koupila jednak ze zvědavosti, druhak proto, že omamně voní po jasmínu. Bohatě pění a je schopný fakt božsky provonět koupelnu. Vlasy jsou po něm lesklé a nadýchané, co se vizuální stránky týče, nemám si na to stěžovat. Už bych si ho ale nekoupila. Jednak jsem si pořádně přečetla složení (začíná to Sodium Lauryl Sulfatem, to znamená, že je ho tam nejvíc, je to syntetické čistící pěnidlo, velmi silné, klasifikované jako detergent, který může dráždit pokožku, na třetím místě je pak syntetický Cetearyl Alcohol, který je ropným derivátem, děkuju nechci) a jednak šampuk za 275 Kč vydržel asi měsíc (vlasy si myju každý den) a to se mi zdá za ty prachy sakra krátká doba. Kdo byste si jej chtěli vyzkoušet, doporučuju dokoupit si k němu i krabičku, jinak budete mít časem z šampuku nevzhledné blátíčko.

Druhým produktem, kterým jsem potěšila svoje vlasy, je jemný vlasový biošampon od Havlíka. S krátkými vlasy oceníte cokoliv, co vám nepřiplácne vlásky k hlavě a to tenhle šampon naštěstí nemá ve zvyku. Pění trochu míň, což je plus, výrazná pěnidla, jak víme, jsou chemie, kterou můžeme v šamponu klidně oželet. Oba dva druhy tenzidů (usnadňují čištění), které jsou v šamponu použité, jsou klasifikované jako velmi jemné, zdraví neškodné a používají se v dětské kosmetice. Vůně je typicky havlíkovská, bylinná. Za mně palec nahoru, půjdu přístě do většího balení.

19 komentářů:

  1. To složení šampuku od Lush mě taky zarazilo, ale když já jsem na něj tak nějak zatížený a prostě jejich výrobky můžu a hodně.. A mě vydržel měsíc a půl (myju taky každý den) a pokožka hlavy mě při jeho používání právě naopak svědit přestala :-O. Ale co člověk, to jiný vlas, že jo =)
    Je fakt, že teď jsme do koupelny zařadily i nějaké krémy od Havlíka a další věci od Mylo či Dr. Hauschka, takže v podstatě klasické drogerie už ani nenavštěvujeme. V zimě pak přijde čas to zhodnotit..rok života s takovouto kosmetikou =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už mám s přírodní kosmetikou seriózní několikaletý vztah a nemůžu si stěžovat :). Jediné, v čem mám máslo na hlavě, je červený krém na tělo od Garnier, hrozná chemie, ale po tom jediném nemám suchou a svědivou kůži. Všechny přírodní tělové krémy propadly na plné čáře. (O tom jsem taky mohla napsat.)

      Vymazat
    2. Markét na tělo zkus Mixu - klasický balení s pumpičkou (400 ml). Já používám Rich Body Milk Intense Nourishment - dry & very dry skin. Taky mam kůži na těle suchou a permanentně mi z ní "sněží"...po tomhle je to úplně ok. Neměla jsem dosud nic lepšího. Koupíš to určo v DM, ale i jinde. Jukni na složení, ale mohlo by bejt lepší než u Garnier. Mlíko je hutný, příjemně voní a má mňam světle oranžovou barvu :-)

      Vymazat
    3. Markét na tělo zkus Mixu - klasický balení s pumpičkou (400 ml). Já používám Rich Body Milk Intense Nourishment - dry & very dry skin. Taky mam kůži na těle suchou a permanentně mi z ní "sněží"...po tomhle je to úplně ok. Neměla jsem dosud nic lepšího. Koupíš to určo v DM, ale i jinde. Jukni na složení, ale mohlo by bejt lepší než u Garnier. Mlíko je hutný, příjemně voní a má mňam světle oranžovou barvu :-)

      Vymazat
    4. Sněží! Tak to je přesně ten výraz, co vystihuje stav mojí kůže, když nepoužívám Garnier, ale něco jiného... :))) Jestli je Mixa tak dobrá, jak říkáš, ráda ji vyzkouším. Díky!

      Vymazat
  2. cha, já už jsem dva měsíce na šampuku z biomýdlárny (předtím teda taky asi rok alverde) a moje vlasy se naprosto změnily, mám konečně pocit, že mám svoje vlasy! nejsou splihlé a doba mytí se prodloužila na 4dny a zmizely lupy! prostě zázrak, už jsem všechny šampóny, co jsem doma měla vyházela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chceme link na šampuk z biomýdlárny!

      Vymazat
    2. :-D je to Mýdlárna u dvou koček a šampon Elixír silného vlasu, asi o tom taky napíšu článek, protože se toho pocitu pořád nemůžu nabažit... jo a mě na moje suché nohy taky nic nepomáhlo, ani superdrahé neutrogeny atd. jediný co mi funguje je čisté bambucké máslo, bez něj už ani ránu!

      Vymazat
    3. Děkujeme! :)
      Já zkusila snad všechny bio eko cokoliv natírače na tělo, i to bambucké máslo jsem si koupila, ale neměla jsem trpělivost to rozehřívat v dlaních tak dlouho, dokud to nebude mazatelné (nebo jsem měla nějakou špatnou formu a máš něco šlehanýho ?) a nic, vůbec nic nepomáhá, nic se nevpije, po všem jsem suchá, fujtajbl vespolek, takže jedu to červený Garnier, což je chemie nejvyššího kalibru, ale bohužel, po tý jediný se nedrbu a neschnu. Skandál!

      Vymazat
    4. Elixír silného vlasu je úžasný! Používám ho už něco přes rok, přešla jsem na něj právě z Lush a jejich šampuku New. Mám krátké vlasy, konečně žádné lupy, vlasy si teď myju po 3-4 dnech a hlavně mi drží účes bez hromady tužidla

      Vymazat
    5. no já mám tohle bambucké máslo (http://www.greenwave.cz/purity-vision-bambucke-maslo) a je měkké, než ho nanesu rukou na tělo, tak se prakticky rozpustí, žádné dlouhé rozpouštění v dlaních se nekoná... třeba kokosový olej na mě nefungoval vůbec a ten se nabíral hůř, protože je tvrdší

      a jsem ráda, Jano, že to není jen moje pomatení smyslů Elixírem, že nejsem sama, komu to funguje :-)

      Vymazat
    6. Tak jo, díky, já to zkusím :).

      Vymazat
    7. A mě třeba ten Elixír nesedl. Ze začátku dobrý ale pak hrůza. Celkově mi nesedí mýdla na vlasy jsem zjistila. Holt je to s těmi vlasy hrozně individuální. Na krátké a jemné vlasy bude ale asi ideální.Ja si teď frcim na šampuku, ale ne od Lushe a je tak boží, že o něm taky asi brzo napíšu :)

      Vymazat
    8. Kolik lidí, tolik vlasů! :)
      O šampuku určitě napiš!

      Vymazat
    9. jsem se dozvěděla, že u tuhých šampónů hodně záleží na tvrdosti vody, tvrdá voda totiž nesmeje všechno a pak můžou ty zbytky dělat na vlasech neplechu...jsem zvědavá na další šampuk, takže se přímlouvám za článek!

      Vymazat
    10. Hmm..tak to by sedělo, my máme tvrdou vodu jako blázen!

      Vymazat
  3. Jejda, mám šampuky od Lush moc ráda, ale s tím složením jsi mě dostala. A já si tak libuju, jak málo stačí a už pění. I když mým superhustým vlasům pořádné umytí dělá dobře, hlavně v zimě. A přestaly se mi třepit konce.
    Ale nad elixírem silného vlasu jsem přemýšlela v Berouně, kde jsem kočičí mýdlárnu potkala poprvé, jen nevím, jestli by to na můj hlavový porost nebylo málo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jejda, já se tak rozvášnila, že už aj tykám :O

      Vymazat