sobota 25. června 2016

Viděla jsem... vol. VIII - Everest

Tak se trochu zchladíme, což?

Film Everest je z minulého roku, je mrazivý, dobře obsazený, ale na můj vkus příliš děsivý. A překvapivě to nebyla ta zima, vizuálně velmi sugestivní, která by mě uštvala až k děsu. Byl to počet úmrtí. V tom filmu. A protože tam všichni ti skvělí, sympatičtí, nebojácní a mrazem ošlehaní hrdinové odcházejí do horolezeckého nebe, jak na běžícím pásu, tak jsem to nedokoukala do konce.

Šuplíček "dobrodružné", oddíl "drama", kolonka "nervák".

Proč vám, i přesto, tenhle film doporučím? Kvůli té mrazivé krajině, kvůli Gyllenhaalovi, který je opět skvělý, i když trochu studenej čumák (a to doslova), taky kvůli tomu faktu, že výstup na Everest je tu popsán tak, jak to teď prý opravdu chodí, tedy jako (velmi nebezpečná) turistická atrakce se všemi zápory, které masový turismus přináší. Navíc, příběh je prý podle skutečných událostí a vypráví o jedné z nejtragičtějších horolezeckých výprav na nejvyšší bod naší matičky Země.

Plus, film režíroval Islanďan a to by v tom byl čert, aby ten něco nevěděl o zimě, žeano.

Vždycky si u takových filmů říkám, že nechápu, jak to funguje v praxi... jak choděj ty lidi na záchod, jak to, že se nemůžou každý den pořádně umýt a přitom vypadají tak v klidu (já bych nebyla), jak to, že jedí tak strašně málo... atd. atd. Tenhle film ledasco objasňuje a ještě v něm uvidíte opravdovsky těhotnou Keiru Knightley.


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz




4 komentáře:

  1. jooo, už to taky musím vidět.
    Pořád oddaluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ideální počasí je právě teď! :)

      Vymazat
  2. Poprvé jsem jej viděla v kině a podruhé v letadle z Chicaga.. a během turbulencí, takže mohu říct, že to bylo možná ještě strašidelnější.. ale zamilovala jsem si jej! A to tak, že mě inspiroval k moji letošní "dovolené".. na podzim letím na měsíc do Nepálu a podnikáme trek kolem Annapuren.. ale takové dobrodrůžo, jako ve filmu, to nebude ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, s turbulencema to muselo být žúžo! :D
      Přeju krásnou cestu kolem horským velikánů, bude to určitě nádhera nesmírná!

      Vymazat