sobota 11. června 2016

Viděla jsem... vol. VI - 11.22.63

Uf, jet lag, zkrátila jsem si den o 6 hodin, a nemůžu říct, že by mne to nějak extra potěšilo... Tentokrát jsem vybrala koukání tématické, když už jsem se vrátila z tý Ameriky. Dallas, kde se příběh odehrává, je sice od Toronta sakra daleko, ale přeci jenom trochu blíž, než z Prahy.

A do třetice je to seriál, 11.22.63, tentokrát podle předlohy famózního Stephena Kinga.

Šuplíček "fikce", oddíl "mysteriózní", kolonka "poučné".

A zase je tu to "co by bylo kdyby". Tentokrát se fešák James Franco alias Jake Epping přenosem do minulosti (skrz průchod ve skříni, aniž by člověk časovými posuny stárnul nebo naopak mládnul) snaží zabránit atentátu na Kennedyho (protože jeho těžce nemocný kamarád je přesvědčený, že když Kennedyho nezabijou, všechno bude lepší). To, jak Jamesovi sluší dobová móda, snad ani nemusím zmiňovat... (Jo, ty košile na chlapech mají něco do sebe, jenom by je mohl žehlit někdo jinej.)

Zajímavé ovšem je, že tomu atentátu skutečně zabrání a co se stane potom, kdy se budoucnost přemění podle nové minulosti, to člověku vážně neudělá dobře. Ještě, že se dá do minulosti přecházet opakovaně a do zblbnutí pak napravovat chyby. Jake je ale naštěstí natolik chytrý, že ve výsledku toho napravování včas nechá a to i za cenu, že ztratí svojí blonďatou krásku, kterou si v těch šedesátých letech nabrnknul a pak jí čas od času bavil popisem vynálezů z budoucnosti ("Cože? Telefonovat za chůze na ulici???"). Závěrečná scéna, kdy mladý Jake potkává v současnosti svojí lásku, která je už váženou a starou dámou, je dojemný. (Ano, plakala jsem.) Přestáváte se orientovat v čase? Nebojte, ve filmu to je naštěstí dost přehledné.

Za mne palec nahoru, protože je jasné, že minulost nemá cenu měnit, ani se do ní vracet. Velmi poučné. Plus krásná, koukatelná dvojice hlavních hrdinů a dobová auta. Mlask.


Zdroj www.csfd.cz

Zdroj www.csfd.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat