pátek 10. června 2016

Teskně hučí...

... Myyna, že už musí jet domů. Bo, ještě bych tu zůstala, omrkla to tu trochu víc. Ale musíme jet do Prahy vydělávat na další cesty...

Niagárské vodopády, must see! Je to jenom hodinu a půl cesty z Toronta. Záležitost, co znám od dětství, legenda, nad kterou letěl i Superman, něco, o čem jsme se učili v zeměpise. Jako jsem potřebovala vidět slony a všechnu tu africkou "havěť", ve svých přirozených teritoriích, tak jsem nutně potřebovala vidět i tu valící se vodu na vlastní očka. A tak se i stalo. Spadla mi brada, byla jsem mokrá a v lodi pod vodopádem jsem si připomněla, jak jsem kdysi, nad fotkou v časopise řekla, že bych do té lodi, co jede přímo pod vodopád, nikdy nevlezla.

A najednou, tomu neuveříte, jsem byla tam.

Je to bezpečný a je to zážitek. Zajímavá věc je, že jakkoliv burácející vodopád to byl, s ničím si nezadal s partou kanadských školáků. Přeřvali všechno. Nevadí.

Tady jsem byla naposled suchá. Ve slušivé niagáří pláštěnce.





Není nad důkladnou hydrataci!



Věděli jste, že vodopády jsou dva? Já ne. Tenhle menší je jen na straně USA. Druhý, hlavní, sdílí Kanada a USA společně.

 Co bych ještě z Toronta a okolí doporučila vidět? Určitě Kensington Market, starou čtvrť, která vykvetla především díky židovským imigrantům na počátku 20. století, a která má silně nezávislý, až hipísácký náboj. Najdete v ní spoustu malých obchodů, bister, pomalovaných domů a zvláštních lidí. V tom nejlepším slova smyslu. Jako kdyby se Londýnský Camden krapet (dost) smrsknul a ubylo v něm tak 90 % turistů.






Zabírám si půlnoční domeček!

 Pak taky doporučuju Ripley's Aquarium of Canada, překrásný a obrovský vodní svět. Počítejte s dětským rachotem. A když píšu rachot, tak myslím RACHOT. Ale stojí to za to, přenádhera veliká.


Jsem šťastná, že to díky takovým vymoženostem, jako jsou velká akvária, můžu vidět. Nemám totiž šanci se jít potápět, uši mě strašně bolí a zaléhají, i v případě, že se chci v bazénu potopit sotva do dvou metrů.




Profesor Zoidberg osobně.


A to je všechno. Jo, vlastně ještě Hockey Hall of Fame, pokud vás zajímá hokej. V Torontu totiž bydlí Stanley Cup, můžete si u něj udělat ukázkové selfíčko, omrknout i jeho původní verzi z 19. století (!) a projít si historii hokeje. Mně je hokej v celku šumák, ale ta velká stříbrná věc, v dost hustým trezoru, mě náhodou docela zajímala. Přeci jenom se to člověku neděje denně, aby stál před nejprestižnější hokejovou trofejí světa, žeano, to i Myyna zjihne.

Rozloučila jsem se stylově, po Myynovsku, na vinici. Kanadské víno je sakra dobré. Teda, alespoň to, co jsem pila.


No makeup Canada wine selfie.


Hezký víkend, drahoušové!

7 komentářů:

  1. super report, dík, že jsem se tam mohla na chvíli s tebou mrknout!
    to zarostlý auto!! a Niagáry z jiného pohledu je hezký vidět! z akvária jsem měla podobný zážitek v Lisabonu, taky se bojím hloubek...

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, to lisabonský akvárium je prý moc pěkný! Já mám tu bolest z množství píchání uší, když jsem byla malá. Věčně jsem měla zánět v uchu. Je to na prd, potápění by mě asi dost bavilo :).

    OdpovědětVymazat
  3. U Niagarskych vodopadu jsem se tak trochu seznamila se svym manzelem:-)Ja s kamaradem on s kamaradem a byli jsme ubytovani ve stejnym hostelu v Buffalu...story jak z cervene knihovny...vidim, ze po letech zmenili barvu plastenek byvala modra:-)Diky za kanadskou reportaz.Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeee, to je krásné! Taková romantika!
      Teď mají modré pláštěnky turisti z USA :D.

      Vymazat
  4. To je boží, všechno, díky za výlet! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ve skutecnosti jsou vodopady 3 a ne 2 (Podkova, Americky vodopad a Nevestin zavoj). Byla jsem se tam podivat vcera a byl to neskutecny zazitek!! :)

    OdpovědětVymazat