pondělí 6. června 2016

Mezi mrakodrapy

Ocitla jsem se v Kanadě.

Co znám newyorské fotky pražské fotografky Alžbety Jungrové, toužila jsem vidět západ slunce mezi mrakodrapy na vlastní oči a vyfotit si to zvláštní světlo, které vzniká, když se derou poslední sluneční paprsky skrze úzké mezírky mezi skleněnými velikány a dopadají na kamenné fasády starých domů, které v ulicích zbyly z původní zástavby.

Tak nějak jsem si vždycky myslela, že to bude ten New York, kde si splním tenhle sen a skoro to tak na podzim i vypadalo, ale nakonec se ukázalo, že pracovní cesta mého muže povede do Toronta.
Když je to jenom trochu možný, jezdím s Martinem kamkoliv ho práce zavane a tak jsem se v zimě, kdy už bylo jasné, že se jede do Kanady, mohla začít těšit. Je to moje první severní Amerika, když nepočítám přestupy z letadla na letadlo v Atlantě, a všechno je tak velké, obchoďáky jsou velké, domy jsou velké, auta jsou velká (líbí se mi severoamerické karoserie aut)... Připadám si tu jako skřítek.

Tímto vás moc zdravím a posílám pár fotek z prvních procházek tímhle městem, kde údajně žije přes 100 různých národností a já si podle prvních dojmů myslím, že je to pravda. Je to milé, mám ráda multikulturní země, baví mě to a obohacuje.

Jo a omlouvám se za padající svislice mrakodrapů, protože vyfotit je správně tak, aby nevypadaly, že se bortí, to chce nejspíš hodiny tréninku. A ty nemám...

Jezero Ontrio




Budovu "žehlička" nemají jen v New Yorku...

A přesně tohle je to světlo, které jsem chtěla vidět na vlastní oči. Je to fakt magické.






Tentokrát žádné Airbnb, ale hotel, takže nás neminuly spektakulární snídaně, jaké umějí jen hotelové kuchyně. Abych řekla pravdu, miluju je.


Ty oranžový bobule jsem nerozklíčovala, ale jsou vynikající.

Mimochodem, překvapila mě tu nebývalá vlhkost vzduchu. Nečekala jsem jí, ale zdá se, že obrovské jezero Ontario, u kterého se téměř třímilionové Toronto rozpíná, bohatě stačí, aby si člověk připadal jak u moře, když se nadýchne.

18 komentářů:

  1. Pekne fotky :-) To male oranzove je podle mne mochyne zidovska tresen (latinsky Physalis alkekengi).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš, ajo! Já jsem to bez těch lístečků okolo nepoznala :))), ale máš pravdu, jasně, je to mochyně!

      Vymazat
  2. Ano ano, mochyně je tuze dobrá! A celá ta snídaně je podle mého gusta. Tak uživejte a foť! Těším se na další :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Na to Americe prostě něco je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jo, chtělo by to vrátit se a podívat se do nějakých národních parků. To by byl teprv zážitek!

      Vymazat
    2. Příroda je tam supr. Ale pozorovat lidi a ty věci, který dělají jinak, je taky dost dobrý :)

      Vymazat
  4. Nádherné fotky! Díky že to s námi sdílíš:-) Severní Ameriku a její národní parky mám taky na wish listu, zatím se nepodařilo, ale neztrácím naději. Krásně si to užívejte, a těším se na další fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, díky moc! Fotek je kopec, ale nechci s tím moc otravovat :).

      Vymazat
    2. To není žádné otravování, rádi se podíváme na další :) Mějte se tam krásně, děkujeme za pěkný příspěvek!

      Vymazat
    3. No jasně, jen to sem láduj!

      Vymazat
  5. achich to je nostalgie, byla jsem v Torontu třikrát, bo tam žije můj bratr a ted se tam asi drahně dlouho nepodívám (s malými dětmi na to fakt nemám... ani nervy ani finance), ale je to každopádně zážitek. poprvé jsem tam byla v 19 letech na dva měsíce a celá Kanada pro mě byl takový šok (v dobrém slova smyslu), že jsem celou cestu zpět do čech celá zoufalá z odjezdu probrečela (na to nevzpomínám ráda). Moc Vám pobyt přeju, užijte si to, Kanada je úchvatná země... Jana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, díky! Mrzí mě, že nemáme čas podívat se i mimo město, ale třeba to někdy vyjde. Jinak jo, Toronto je strašně příjemný místo, sympatický, nekomplikovaný (alespoň z pohledu turisty :) ).

      Vymazat
  6. Krásný, opravdu fotogenický světlo.

    OdpovědětVymazat