pondělí 13. června 2016

Jaro v litografické dílně

Strávila jsem téměř všechny jarní čtvrteční večery v litografické dílně. Vrátila jsem se tam po podzimním semestru, abych nejen dotáhla Soví příběh do konce, ale udělala zase něco nového, jiným stylem.

Přijela jsem plná dojmů ze Španělska a ještě týž týden po příjezdu jsem šupajdila na umprumku, celá šťastná a natěšená, protože to tam miluju. Tu dílnu v suterénu, tu vůni. To, jak do ztichlého dvora zní klavír z protějšího křídla budovy, kde sídlí taneční konzervatoř. Představuju si mladé baletky, jak cvičí rytmiku a pořád dokola tvrdě dřou pózy, aby ve výsledku vypadaly nenuceně a krásně, jako by jim to šlo odjakživa.

Ale já cítím, ze stále se opakujících tonů, že je to strašná dřina.

Vůně terpentýnu a tinktury na vymívaní kresby z kamene. Je to přesně ta samá vůně, která mě provázela v brusičské kreslírně celou střední. Jako by mi bylo znova osmnáct... Když otevírám dveře v suterénu, vždycky se na prahu zhluboka nadechnu a nasaju tu vůni.

A téměř stejná parta lidí jako na podzim. Šestice nadšenců, kteří se neustále něčemu hihňají, ale tisk berou vážně. Když tisknem, pokorně zmlkneme. Probíráme pak barvy, porovnáváme výsledky, mluvíme o tom, co zrovna tiskneme a co budeme ještě dělat.

Pevně doufám, že letos na podzim to bude stejné.


První vytištěná barva. Černá.


Broušení kamene.



Druhá vytištěná barva. Růžová.






Třetí vytištěná barva. Zelená.

Foto Jana Hubatková

Čtvrtá vytištěná barva. Modrá.


A hotovo! Moje jarní cukrátkové domečky jsou tentokrát dokonce pětibarevné (Sovy měly barvy čtyři). Na e-shopu je najdete tu (případně, pište na jinochova@gmail.com) a k jejich příběhu se ještě dostanu v samostatném článku.


Pátá vytištěná barva. Žlutá.


Sledovat, co se děje v litografické dílně umprum můžete tady.


Foto Jana Hubatková

Foto Jana Hubatková

6 komentářů:

  1. Je to krásné, je to věda. A výsledek je super!

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádherné!!! A já furt, blbá, celý proces nechápu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olívko, to buď v klidu, dokud si to člověk nezkusí, tak to je dost těžký pobrat. A moc děkuju, to mám radost, že se Ti to líbí!

      Vymazat