sobota 14. května 2016

Viděla jsem... vol. II - Daleko od hlučícího davu

Jestli jste schopní super křehké Carey Mulligan uvěřit roli sebevědomé viktoriánské statkářky jménem Bathsheba (!), budete ten film milovat.

Šuplíček "drama", oddíl "romantické", kolonka "estetické".

(Už možná vyšlo najevo, že pod položkou kolonka se skrývá můj osobní pocit z filmu. Ech, já si nedám pokoj s těma osobníma pocitama...)

Film Daleko od hlučícího davu (líbí se mi ten název) vás zavede na pole a lesy překrásné staré Anglie, kde se vás bude snažit přesvědčit asi čtyřicetikilová Carey, že dokáže sama vést statek se zaměstnanci, starat se o rozlehlé pozemky, k tomu ještě chovat dobytek a mít respekt před venkovskými pořízky. Navíc, všichni hlavní fešáci ve filmu jsou navýsost koukatelní pánové (já stejně nejvíc fandila postaršímu zámožnému statkáři) a hned, jak se na scéně objeví voják, budete vědět, že se stane průser.

Mně se líbilo, že jsem do poslední minuty nevěděla, jak to dopadne a to i přesto, že jsem mnohdy předvídavá, až běda. A možná, že vám to bude jasné hned. Nevím.

Vychutnejte si viktoriánskou Anglii, syrový život na statku, šikovné muže s nástroji (jak sexy!), lásku, která ničí, i Careyiny oči vyplašené srnky. Budete jí fandit, i když za toho vojáka, jsem já osobně, měla chuť ji dát pár facek. Ale Carey je prostě Carey, té bych nakonec odpustila všechno.

Za mě rozhodně palec nahoru! Exteriéry jak z pohádky, kostýmy nad kterými se tají dech, dojemný příběh... (A ON o ní tak stojí!)


Zdroj: www.csfd.cz

Zdroj: www.csfd.cz








7 komentářů:

  1. ó jé, to vypadá moc dobře. Mám neuvěřitelnej filmovej absťák, páč od pidimuže nemůžu večer když usne odejít a já bych už tak ráda ..... sama, večer, s čajem, něčím dobrým, filmem..... kurnik.... já si to uložím do nějakého "musím vidět" listu... snad brzy. Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Ach! Tak to si dam! Dekuju za tip! mask.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja ten film miluju. Uz jsem ho videla 3x ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. http://www.csfd.cz/film/86836-daleko-od-hluciciho-davu/galerie/?type=1 viděla jsem tuhle verzi, před rokem, dvěma, a je taky dobrá.

    OdpovědětVymazat
  5. "On o ní tak stojí"....mě přesvědčilo!! Chci vidět! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Neznala jsem, podívala jsem se, a byla jsem nadšená! Ta krajina! Ta hudba! Ty kostýmy! Spolu s The Dressmaker http://www.csfd.cz/film/350445-svadlena/prehled/ je to (za mě) vizuálně nejkrásnější film za dlouhou dobu. Jo, taky jsem fandila staršímu statkáři, a voják byl slizoun. Fuj.

    OdpovědětVymazat
  7. Film jsem viděla loni v létě v kině, pak doma a ráda si ho pustím dneska večer zas :).
    K.
    http://inkpotstories.com/

    OdpovědětVymazat