středa 11. května 2016

Kosmetika z cest, Caudalie a Korres

Nebudete tomu věřit, ale ve chvíli, kdy píšu tenhle článek, je kolem mne všechno od borůvek. To jsem si takhle koupila zmražené lesní plody, nasypala je do těsta (víte, že se výborně peče z ořechové mouky?) a upekla si buchtu. A jak jsem netrpělivá, tak jsem to hned po upečení začla jíst a jak jsem tam těch lesních plodů dala do toho těsta moc, tak je ta buchta chvílema trochu ublemcaná, moje ruce vypadaj jak ruce dítěte, na stole mám šmouhy od toho ovoce a vůbec... co, že jsem to chtěla psát?

Jo, ta kosmetika. Co jsem si přivezla ze Španělska.

Je francouzská.




Už dlouho jsem měla spadeno na sympatickou francouzskou značku Caudalie. Moc se u nás neprodává, ačkoliv je to celkem mainstream, prostě přírodní kosmetika, která má jak základní řadu, tak i super luxusní produkty. Kosmetika je to ve Francii prý oblíbená, protože obsahuje výtažky z vinných (!) hroznů, což umí Francouzi ocenit.

Ve Španělsku byly desítky regálů s přírodní kosmetikou všech možných značek, o tom si můžem nechat jenom zdát, což mne mrzí, hlavně kvůli jedné řecké, která byla šíleně drahá, ale voněla tak božsky, že bych si na ní tady v Čechách ráda našetřila. Jméno (samozřejmě, jak jinak) nevím. Jsem hroznej diletant.

Od Caudalie jsem si pořídila basic řadu v čele s odličovacím mlíkem, pleťovou vodou a odličovací pěnou, a řadu s polyfenolem C15, ví čert, co to je, ale je to rostlinné, která obsahovala sérum a dva krémy proti vráskám. (No jo, no.)

Pleťová voda je boží. Nemám proti ní jedinou výhradu, vůně je skvělá, čistí, zanechává příjemný pocit na obličeji. Akorát to dávkování pumpičkou je trochu nešťastný. Musíte získat dost zručnosti, abyste přemístili vodu z pumpičky na odličovací tampon a ne na ruce, nebo to prostě odšroubujte. Pumpička je na pěst.

Celé balení je vidět na první fotce, tady jsem vyfotila mile jednoduché složení vody...

Odličovací mléko je přeparfémované. Fakt to přehnali. Vůně je tak výrazná, až je nepříjemná, ale jinak odličuje celkem v pohodě, rozhodně si ale oči neodlíčíte jedním tahem. Takový mlíko jsem stejně nikdy nepoznala, i ten Hauschka je minimálně na dvakrát. Tady se to dávkování pumpičkou naopak dost hodí.




Odličovací pěna. Řekla bych, že nebrat. Pěny obecně vysušují, ale například u La Roche Posay mi přišlo, že jejich mycí pěna nevysušuje vůbec, mám ji ze všech odličovacích pěn nejradši. Tahle caudalácká teda vysušuje fest, takže pokud se pro ní rozhodnete, namažte se potom dvakrát tolik. Vůně příjemná.




Sérum s polyfenolem C15 je mi stejně záhadné jako všechna séra, co jsem kdy v životě vyzkoušela. Dělají něco? A jestli ano, jak to zjistím? A jestli ne, jak to zjistím? A kdybych je nepoužívala, jak bych třeba teď vypadala? Samé otázky, samé otázky... Na které, bohužel, nemám odpověď. Z počátku byla vůně séra delikátně citrusová, ale postupem času se změnila až na takovou tabákovou, nevím, co si o tom myslet. Je to zkažený? Moje hysterická pleť ale neprotestuje, takže asi není. Konzistence séra je mléčná a pekelně rychle se vstřebává.




Krém na vrásky kolem očí a úst. Je příjemný, hodně jemně parfémovaný, dobře se vstřebává. Jenže ty otázky jsou u něj nemlich ty samé jako u toho séra. Jak bych dnes vypadala, kdybych už od dvaceti nepoužívala různý takový ty věci proti vráskám? Jako rozinka? Jako šarpej? Jako želva? Jako starý jablko? Já vám nevim...




A teď, fail největší, protivráskový krém. Mýdlově smrdí. Ne jako delikátní mýdlo, ale jako hnusný mýdlo, trochu žluklý a vůbec ne příjemný. A dávka glycerinu je tam evidentně tak vysoká, že ihned po namazání máte pocit, že jste si na sebe napatlaly/i masku. Bleh. Mažu si s ním ruce. Složení na tubách není, bylo na letáčku v krabičce a ten jsem vyhodila.

Podtrženo, sečteno: tyhle dvě řady od Caudalie za ty prachy a za hysterický záchvat, že to u nás nejde sehnat, fakt nestojí.




A moje láska, objev největší, a už žhavim internety, kde to u nás seženu, je tenhle dětský bylinkový šampon s kosmonautem od Korres (Šárko, chápeš, jo? S Kosmonautem... to mě podrž...). Je naprosto famózní a ta vůně je návyková. Já tam cítím mateřídoušku a lípu, je to tak příjemné, až to není možné. Korres je přírodní kosmetika, teď koukám, že je u nás k odstání v e-shopu Profimedu. To prostě chcete.

(Teď jsem se upřímně zasmála, v e-shopu Profimedu píšou, že ten šampon je proti vším, ale na lahvičce nic takového napsaného není. A ani si nedokážu představit, jak by přírodní a jemný dětský šampon s bylinkovou vůní mohl vši zapudit. Chápete to? To si to tam vycucali z prstu, že je to proti vším? No nic, stejně si ho objednám.)



        

13 komentářů:

  1. Haha, tak ten šampón určitě zkusím, kosmonaut se k nám do hvězdný koupelny bude hodit!
    Jinak s pěnama na odličování mám stejnou zkušenost - vysušují jako blázen, ale miluju odličování na mokro s mořskou houbou, tak jsem po zkoušení všeho možného objevila v Izraeli odličovací gel s aloe od značky Faran a ten je dokonalej, doporučuju! (u nás ho prodavají v biooo)
    Jo a včera jsem si koupila mléko a růžový krém od Hauschky a už se těším na ty zázraky! ještě mě láká to tonikum...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v odličování nedám dopustit na čistící mléko Hauschka, protože pěny a gely a jiná mléka jsou prostě děs. Mléko Haschka je top a stejně tak čistící krém. Jo a jestli chceš poznat účinky séra, zkus to od Syncare. Ale musíš být trpělivá, dej tomu aspoň měsíc až dva, potom uvidíš! :-)

      Vymazat
    2. Jo, Lenko, tak to já se do biooo mrknu, stejně jsem ta, chtěla zase zajít.

      Vymazat
    3. na mě Faran funguje fakt dobře, po pěnách jsem měla z obličeje hrozinku a po tomhle je pleť krásně hydratovaná, odličovací mléka a oleje nemám ráda, chci si po odlíčení dát na obličej něco jiného a mám pocit, že bych si nejradši nejdřív ještě měla smýt tu odličovací vrstvu než to patlat přes sebe...
      Sérum od Syncare jsem taky měla, ale žádný viditelný efekt to na mě nemělo, aspoň podle mých postřehů, ale těžko říct, vypotřebovala jsem jen jedno balení...

      Vymazat
  2. Báro, i to sérum, od SynCare jsem už vyzkoušela... Ale prostě, vypadám furt stejně :D. Asi to je dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. protože ty evidentně nějaký sérum nepotřebuješ! :-D

      Vymazat
  3. Buona sera (večer ještě neni, ale nedalo mi to :-) ), na séra moc nevěřim a občas prubnu svůj rakytníkovej olej, ale na odvšivování jsem skoro expert... Těm mrchám mají ÚDAJNĚ vadit různé vonné silice, o čemž bych dlouho mohla spekulovat. Takže šampón asi myšlen jako prevence a odpuzovač. Trnu hrůzou ráno u školy, když zavane z dítek čajovník a různé přírodníny. Na ty bestie platí pouze tvrdá ruka matek trpělivek a všivák :-(.
    Konec polemiky o vších :-), omlouvám se...příliš čerstvé rány... :-) Nicméně vlasy po těch šampónech bejvaj tůze lesklý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, jo, je tam napsáno, že je to prevence během školní docházky a na letních táborech... ale slovo "veš" tam prostě není, asi jsou moc velcí estéti. Je to tak hezky napsaný, že by člověka nenapadlo, že je to proti vším a až na českém e-shopu zazní krutá pravda :D. Já mám po něm vlasy krásné, vzdušné, lesklé, což dokážu ocenit :).
      Živě si však pamatuju Orthosan... šmankote, to byl driják!

      Vymazat
    2. Jestli on je to na tom obalu opravdu kosmonaut:)....možná je to umělecky ztvárněný deratizátor v plné zbroji:-)
      Omlouvám se, ale nedalo mi to.
      Markéta

      Vymazat
    3. Tak to už by byl fakt vrchol :))))

      Vymazat
  4. Ahoj, prodejna Korres kosmetiky je v Myslbeku. Tedy dřív byla, dlouho jsem tam nebyla, tak snad je tam dosud.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už není, je tam místo toho Gant, ale já jsem si nakonec koupila tuhý šampón v Lush :).

      Vymazat