pondělí 23. května 2016

Jednou za uherák

Jednou, dvakrát do roka, si nechávám dělat nové sítotiskové šablony. Je to pro mne velký svátek, a vybírání nosných a životaschopných motivů je pro mne skoro jako obřad. Šablony si sama nevyrábím, protože moje motivy jsou často tak jemný, že vyžadujou zručnost zkušeného člověka, který se osvitem sítotiskových sít zabývá profesionálně. Sama nemám čas ani trpělivost (!) na to, abych si to doma sama svítila v koupelně a rozčilovala se desetkrát nad každým nepovedeným sítem. Klobouk dolů před každým, kdo si síta svítí sám.

Tenhle "můj" zkušených profík je pro mne hotový poklad a vždycky, když si síta u něj v dílně ve Vršovicích vyzvedávám, mám strašnou radost a nemůžu se dočkat, až doma rozložím fidlátka a potisknu zkušební plátno novými motivy. Někdy dokonce musím počkat (neslýchané), až bude možnost tisknout, protože zasvinění našeho bytu barvama vyžaduje dostatek času.

Tentokrát to vyhrály sýkorky, domečky inspirované mým zimním pobytem ve španělské Málaze a akvarelový vlk.

Na vlka bych obzvlášť ráda upozornila, protože originál je v akvarelu, a tohle ultra jemné síto, s miniaturními tiskovými body (v dílně mi je profík Martin hrdě ukazoval pod lupou), dokáže mýma rukama vytisknout vlka na textil včetně krásných akvarelových přechodů a rozpitých efektů. Pravda, je to jen jednobarevné, ale i tak se to moc povedlo.

Domečky jsou zase unikátní tenoučkou linkou a delikátními detaily, které vcelku připomínají pavučinku nebo krajku. Nechybí kytky na balkónech, ani pouliční lampa. Domy jsem kreslila perem podle skutečných domů v Málaze.

No a sýkorky jsou velmi výrazné, veselé, dají se tisknout po celých hejnech, což mne moc baví. Jak si možná pamatujete, minulý rok jsem ty samé ptáčky nechávala potisknout digitálně na bavlněnou metráž a tento rok ožívají na taškách a tričkách. Případně na plátěném batůžku.

Pro mne je sítotisk náročná disciplína, protože tisknu doma ručně na stole (vyžaduje to trpělivost, učím se), často umístění spíš odhaduju (někdy je to dost haluz), protože pod šablonu téměř nevidím, takže je každý tisk originál a žádný není stejný. Ani nemůže. Baví mě tisknutí jednoho motivu vedle sebe nebo nad sebe sebe, což například u domečků dělá ve výsledku celou ulici (na látku by to byl skvělý vzor, že jo?). Často je to ale risk, že se netrefím na to správný místo. Ale co, život je krátký, je potřeba experimentovat a moje práce, to je jeden velký experiment. Proto je také většina věcí tisknutá jen po jednom kusu, protože představa, že bych v jeden den tu samou věc tiskla tou samou barvou na to samé místo třeba desetkrát, ve mně vyvolává nepříjemně ubíjející pocit. Tím pádem se zvyšuje i unikátnost výrobků.

Minimálně do příštího tisknutí.

Koho zajímá víc, mrkněte na výsledky tisknutí v shopu. Tady textil, tady tašky.

Přidávám pár lahůdkových fotek.

A také jsou hotová pánská trička s šípy a baobem v nejoblíbenější XL velikosti. (Čeští muži jsou převážně velcí muži, zdá se.)














16 komentářů:

  1. Všechno vypadá skvěle, moc se mi líbí dvojtá dávka sýkorek na tašce a taky se přimlouvám za domečkovou metráž :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Situace se nezměnila, od kamarádky vím, že služby v tiskárně jsou pořád na hranici arogance. Ale souhlasím, že by to bylo fajné, taky by se mi taková metráž líbila.

      Vymazat
    2. Tomu naprosto rozumím...je to škoda :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné, já pořád čekám na "svůj osudový" batůžek... ještě nepřišel, ale cítím, že se ta chvíle už blíží :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je jaký, ten osudový? :)
      Jinak nevím, jestli se to blíží z mé strany, protože nové batůžky budou nejdřív na podzim... :)

      Vymazat
    2. To právě nevím, až ho uvidím, tak to budu vědět, že je to on :) Vím, že určitě nějaký koupím, poznám ho :) :) A podzim je přeci za chvilku.... Al.

      Vymazat
  3. Krása…
    Domečková taška!!
    P.S. Pozor na kopírování textů v shopu :-) náhodně jsem rozklikla sýkorkové s dl. rukávem a v textu je baobab…No, já vím, každej sýkorku od baobabu rozpozná, ale když už takovej pěknej obchod, tak dokonalej, že jo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šmankote, tak to děkuju, už jsem to opravila! :) Někdy mi to ujede, jsem ráda, že se najdou dobré duše, které mne na to upozorní. Díky!

      Vymazat
  4. Jsem tak šťastná z trička s vlkem, že vážně uvažuji o tom, že ho nedostane muž. Nechám si ho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom se ztratíš, to je takový menší stan :))).
      Vlk je fakt supr, jsem na něj hrdá :).

      Vymazat
  5. Já jsem velká holka, velikost stanu je akorát pro mě :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Sýkorky a domečky na tašce jsou moc krásné. Obdivuji každou ruční práci a tisk je alchymie sama o sobě.

    OdpovědětVymazat
  7. Ty domečky! Ty sýkorky! A ten pan Vlk! Fakt pecka!
    Jsi nejšikovnější! ♥

    OdpovědětVymazat