pondělí 4. dubna 2016

Soví příběh

Minulý rok jsem začala škádlit litografii. První zážitky a fotky z krásného podzemního prostředí pražské vysoké umprumky můžete najít tady a tady. Ledva jsem se vrátila ze Španěl, už jsem poslušně klusala na pokračování kurzu. Nejen proto, že litografie je návyková (to asi způsobuje ten terpentýn a barvy v dílenském vzduchu), ale i kvůli tomu, že jsem svojí soví litografii nestihla na podzim dodělat.

A teď, po asi třiceti hodinách čisté práce, můžu hrdě prohlásit, že Soví příběh je hotový a vytisknutý.

Celkový počet tisků byl dvanáct, ale čtyři se nepovedly uplně vyladit podle mých představ.
Barevná kombinace je možná trochu nezvyklá, ale kupodivu spolu kamarádí. Černá, modrošedá, žlutá a jemná zelená. Některé tisky jsou světlejší, některé jsou velmi výrazné, každopádně, žádný není stejný a každý je originál. A to je to kouzlo. Navíc, má každý jednotlivý výtisk sem tam obtisknutou barvu, co zůstala na okrajích kamene, sem tam je šmouha. To k tomu patří, je to kamenotisk, od začátku až do konce ruční práce.

Velikost listů je 50x35 cm, tisknuté na grafický papír Fabriano.

Nemůžu říct, že jsem to zvládla sama, velký dík patří Janě Hubatkové, která kurz litografie vede. Ona je chemik, grafik a kantor v jednom, vždycky trpělivě naslouchající.

A proč Soví příběh? Protože "Sovy nejsou tím, čím se zdají být." Fandové Twin Peaks možná zbystřili a já říkám ano. Je to tak. Ale název vymyslel můj muž, to přiznávám. Já jsem vymyslela příběh, možná trochu drsný, ale určitě pravdivý. Howg.











Kdybyste měli o grafiku zájem, napište. Každý list je, samozřejmě, číslován a signován. Kdo by si chtěl přijet osobně vybrat mezi jednotlivými barevnými intenzitami, bude vítán.

A na další litografii se už pracuje. Tentokrát to budou španělské domečky. A bude to menší. Mnohem menší... Protože teď už jsem malounko chytřejší.

10 komentářů:

  1. Krásný výsledek, obdivovala jsem je už v procesu na IG. Těším se na domečky, i když mojí srdcovkou jsou Vaše akvarely :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to je zase aspoň něco jiného, musela jsem to zkusit :).

      Vymazat
  2. Soví příběh je úžasný! Úplně snový ... ♥

    OdpovědětVymazat