středa 30. března 2016

Krabičky a propiska (s kamínky)

Ztratila jsem důležitou věc. Běžně se mi to nestává. Jsem ten typ, co si neničí boty a má je roky jak nové, nerozbíjí se mu telefony, nikde je nenechává, klíče má celou věčnost na tom samém přívěšku a nikdy, opravdu nikdy nic neztrácí. Výjimečně deštník. A to jenom v případě, že o něj přijde mezi Blanskem a Brnem ve vlakovém kupé (zdá se, že už píšu blog tak dlouho, že mám na všechny životní situace speciální odkaz).

A přesto se mi to stalo. Byla jsem dost překvapená. Je to stejný případ, jako kdyby mi někdo řekl, že od zítra budu jíst vařenou kapustu a s radostí škrábat mrkev. Nevěřila bych mu.

Donutilo mne to tak trochu převrátit byt vzhůru nohama a kromě toho, že jsem dotyčnou věc nenašla, zjistila jsem šokující okolnost. Máme doma bordel.
Víte, já si myslela, že se mě to netýká. Že oblečení mám opravdu jen to, které nosím, protože zbytek jsem rozdala vůkol po všech možných charitách, a že ty boty, které vypadají pořád jako nové, už nosím všechny rovnocenně. Že všechny svoje skicáky používám, vodové barvy pravidelně střídám, štětce se hodí všechny. Svým způsobem je to pravda, jenže problém je jinde.

Problém je v tom, co mám mezi oblečením v komodě...




Patříte k těm, co si schovávají mezi trička prázdné krabičky od šperků? Nedělejte to. (Uplně slyším Miloslava Štibicha, jak mi říká: "To neděláš dobře, Markéto... to s těma krabičkama.")
Až si jednou v zoufalství prohrábnete trička, abyste vyloučili i tu poslední možnost, kde by mohla být věc, kterou hledáte, zjistíte, že jste prakticky zavalení krabičkami, které schováváte z bůhví jakého úchylného sentimentu. Typický příklad: tuhle krabičku přece nevyhodím, v té jsem dostala od manžela prstýnek, no a tahle krabička, v té byly náušnice od mamky. A tady v té byl můj první přívešek od Janji Prokić (ne, že bych jich měla víc) a tahle má na sobě nápis Hanuš Lamr (no, kdo by to vyhodil!). Další krabička je krásně červeně sametová a v téhle je, proboha!, ještě schovaná reklamní kostička složená z magnetických kuliček, kterou Martin přivezl z nějaké konference (reklamní předměty by měly mít svůj vlastní kotel v pekle, obzvlášť ty ajťácké, i když tyhle magnetické kuličky jsou celkem zábavný, ale kdysi jsem dostala od kamarádky reklamní propisku Swarovski s broušenými kamínky v její duté průhledné části a to bylo teda velký žúžo, ještě ji někde mám)... Nehledě na to, že v další (tentokrát modré) krabičce mám přívěšek od ex (no dobře, tak tahle není prázdná), který už nikdy v životě nebudu nosit, tak co tam ta krabička, sakra, dělá...?

Když k tomu přihodím asi tak půl tuny voňavých mýdel, co se skrývají mezi mým oblečením (ale za to může babička, ta mě to naučila), máme na světě malé tsunami zbytečností.

Celkem nedávno jsem si říkala, že budu muset udělat čistku ve skříních, ale pak jsem prohrábla ramínka a zjistila, že už svoje oblečení (momentálně) víc zredukovat nedokážu. Po tomhle, opět šokujícím nálezu (pamětníci si možná vybaví extempore s pepřem), tuším, že přeci jen čistka proběhne, ale zaměřím se na uplně jiné věci. A taky mě docvaklo, jak užitečnou ztrátu jsem utrpěla, protože bez ní by se to prozření nedostavilo a my bychom dál žili v krabičkovém království.

Jestli vás napadlo, kde jsou všechny šperky, které původně obývaly ty přemnožené krabičky, pak se nebojte, všechny mají svoje místo. Tak různě.


Ha! Našla jsem ji! Už dávno nepíše, ale má uvnitř ty kamínky, co se tak krásně lesknou. To se nedá vyhodit, rozumíte...?

24 komentářů:

  1. ale dá...
    ja mávam vyhadzovacie obdobia a vtedy letí do koša veľa "všaksamitomožnozíde" vecí...
    teraz, po troch sťahovaniach, toho veľa nemám naskrbleného, ale určite to začne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že dá :). To byl vtípek...
      Já nemám ráda zbytečné věci, mám pak pocit, že z toho nemůžu ani dýchat.

      Vymazat
  2. "To neděláš dobře, Markéto... to s těma krabičkama." :D
    Jarní úklid...i mě to čeká. Snad všechnu tu redukci zvládnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se znám, na mě to přijde uprostřed léta... :D

      Vymazat
  3. Nečekaný tajfun zachvátí i náš byt a možná už tento víkend. Hlavně vytřídit koš s věcmi na přešití, plní se rychleji než se vyprazdňuje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě se stradičně plní košík věcmi, co potřebujou přišít knoflík. Jednou za čas mi jebne a udělám to všechno najednou :))).

      Vymazat
  4. nejedná se o krabičky, ale o "šikovné škatulky"

    OdpovědětVymazat
  5. Já tě miluju :) Tak krásně se mi čteš.
    Krabičkami netrpím, ale těmi mýdly v prádle teda jo... a je to dost šílenství, ale tuhle nám došlo mýdlo na ruce a to co kupuji bylo všude vyprodáno a já fakt nevěděla co dělat páč se mi nechtěla kupovat levná chemie, ani příliš drahá mýdla na tělo a já spásně šáhla do těch prádelních :) :)
    P.S. oblečení mám také zredukováno, tak, že to víc nejde a vůbec skoro vše, budeme se stěhovat, tak jsme s mužem mysleli co všechno ještě vyházíme... a zjistili jsme, že už opravdu moc nemáme co.
    Pac a pusu
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alen! <3
      Přeju příjemné a co nejméně komplikované stěhování! myslím na Vás! :)

      Vymazat
  6. Také teď jarně uklízím, možná bude i stěhování :-) tak úplně chápu. Zbývá vždy spousta věcí, které se nevyhazují.... Nasmála jsem se Myyynko, děkuji :-) ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Doporučuji knihu Marie Kondo :) http://tidyingup.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To pozor, všechny krabičky jsem na jednom místě měla, takže základ MK mám :). A to jsem tu knížku ani nemusela číst, protože všechno, co jsem se potřebovala naučit o uklízení, jsem se už naučila od maminky :)))).

      Vymazat
  8. A to já si patentuji větu pro české obyvatelstvo:
    A TO SE MŮŽE HODIT...v překladu, z levé police se to na DALŠÍCH 5let přendá do pravé police, ale nevyhodí se to!!!!!!!
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se obávám, že je to celosvětový nešvar... :)

      Vymazat
  9. A cos to teda vlastně hledala? :) Jsi mě úplně navnadila k nějaké domácí čistce :D A mejdla ve skříni mám taky. I na chalupě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To přece není vůbec důležitý. Alespoň ne rpo ten článek ;).

      Vymazat
    2. Kurnik a mě to zajímalo ☺ našlas to, aspoň? :D

      Vymazat
    3. Kurnik a mě to zajímalo ☺ našlas to, aspoň? :D

      Vymazat
    4. Andrejko, nenašla... :)))

      Vymazat
  10. Tedy obávám se, že tu propisku páně Swarovského lze nejen reklamně dostat, ale taky koupit za těžké peníze, což je děsivé...
    Baví mě tvoje představa bordelu, měla bys vidět to moje království vzpomínek, od kterých se snažím oddělit...jde to, ale pomalu, s tím poslední dobou dost bojuju. Ověšem popudy z okolí se množí, díky za něj!

    P.S.: mýdla v prádle mám taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To fakt? Ta propiska se prodává? To jsou věci...
      Já si některé vzpomínky nechala, ale moc se k nim nevracím. Nemá to smysl. Deníky z puberty, básničky a tak, jsou na skříni v krabici a nerada ji otevírám :). Zbytek už jsem zlikvidovala, i když mne to stálo hodně sil, ale rozhodně nelituju, dost jsem se tím pročistila.
      A mýdla jsem prostě na moly nejlepší, myslím, že se mi v životě nestalo, abych tu potvoru měla ve skříni. Však, babička to věděla moc dobře. :)

      Vymazat
    2. Nevím jestli zrovna tahle, ale podobná vkusná věc, ještě barevná.
      Je to fakt zvláštní...máš věci, na které se roky ani nepodíváš, nechybí ti, a potom když na ně náhodou narazíš, je ti jich líto. Ale pomalu to jde. Stejně je fakt, že když se něco má jako vzpomínka udržet, udrží se v paměti.
      Tyjo, to mě nenapadlo, že by ta mýdla mohla mít ještě nějakou jinou funkci než vonět :)

      Vymazat