pondělí 8. února 2016

Málaga

Moje opálené a zrelaxované já říká: "Hele, už bych jelo domů..."
A jeho druhá část, bledé pražské já, s permanentním tikem v oku, které vlastní majoritní podíl mého těla otráveně odpovídá: "Kušuj!"

Včera jsem seděla na gauči s hroznými křečemi v břiše a přemýšlela, jak stylové a dekadentní by bylo umřít na španělském jihu. Ty křeče jsem měla bůhví proč, nejspíš z kusu ryby z paelly, kterou jsem si dala den před tím v Marbelle. Tímto končím s obědy v restauracích. Je to drahé, většinou to není dobré a v horším případě po tom mám křeče. Vařím líp.

A nejsem při tom v křeči.

Přemýšlela jsem také nad tím (není toho přemýšlení na jeden den příliš?), co napsat o Málaze, kterou jsem si oblíbila. A rozhodla jsem se, že vám dám tipy na tři místa, která jsem já osobně měla v Málaze nejradši.

1. Park při Paseo Espaňa

Za absolutně nejkrásnější místo považuju tenle malý park proti nové promenádě, olemovaný z každé strany rušnou silnicí. Můžu vás ujistit, že tam ta auta nebudete vnímat, protože vás budou mnohem víc bavit všechny rostliny a mnoho druhů palem, pečlivě opatřených štítky s názvem, velmi hlasitě skřehotající papušci, co si staví v korunách stromů hnízda, a fontánky, které si jen tak klokotají.
Myslím, že tenhle park je mnohem lepší, než návštěva místní botanické.







2. Přístav

Málagu jsem si sice oblíbila až napodruhé, ale zato na první dobrou (před devíti lety, při mojí první návštěvě, mi nebyla moc příjemná). Přístav je impozantní místo, i když nová posh promenáda mě nechávala chladnou. Rozhodně ji ale nevynechejte, dovede vás přímo k lodím (strašně se mi líbí lodě!), ke galerii Centre Pompidou (úzce spolupracující se svojí "matkou" v Paříži) a na Malaguetu, neuvěřitelně dlouhou malažskou pláž.









Začala jsem Martina pravidelně prudit s požadavkem "Vyfoť mě!" Konečně mám z cest víc, než tři fotky a nebo vlastní samojebky. Takže mám samozřejmě potřebu vám to samou radostí ukazovat.


3. Staré město

A pak je tu šarmantní stará část města a jeho domy plné balkónů, výklenků, pavlačí a vysokých oken. Vyfotit se to z úzkých ulic a chodníků moc nedalo, ale aspoň pro ilustraci.








3 komentáře:

  1. Jéé, vidím, že na červenou rtěnku přecejen došlo! Sluší Vám to, madam! :-)
    A fotky krásné - to móóře a ty staré domy, ach ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, nakonec jsem našla ve svém kufříku dva vyhovující odstíny a tak trénuju. :)
      Málaga je hezká, bylo nám tam fajn.

      Vymazat