čtvrtek 18. února 2016

Benalmádena

Benalmádena je typický případ španělských přímořských měst, které se upsaly ďáblu, pardon, turismu. Zatímco moudří staří Španělé vystavěli původní Benalmádenu na kopci nad vodou (a jistě věděli proč), turismus dohnal tuhle vesnici až ke břehům Středozemního moře. Vyrostly tu mrakodrapy a pompézně pojatá marina na luxusní plavidla, zalitá do betonu, bez kouzla a šarmu.
Přímořská promenáda je plná prodejců fejků.

Marina se mi nějakým zázrakem (asi sluncem) podařila vyfotit tak, že vlastně vypadá docela hezká. Ale fakt není, věřte mi.




Hádáte dobře, nemám tahle místa ráda. Jednou jsme se, prakticky omylem, ocitli na týden v Benidormu a přežili jsme to jen díky tomu, že za hotelem stál supermarket s velkým výběrem alkoholických nápojů.

Když se ale dáte po silnici z Benalmádeny pořád rovně, kolem moře, směrem na Fuengirolu (další případ á la Benidorm), najdete klidná místa a moc hezké pláže. Zřejmě nad námi stál nějaký anděl cestování, když jsme vybírali ubytování u moře, protože naše volba padla na pronájem tři kilometry od města, aniž bychom věděli, jak moc to je dobré rozhodnutí. A obrovská slunná terasa k tomu, kde jsem se konečně poprvé v životě postavila na hlavu (rozuměj, trénovala jsem jógu a ne, nohy jsem nenatáhla, ale nevadí, to přijde), byla příjemným bonusem. (A pak se mi podařilo postavit na hlavu znovu a znovu a znovu. Uf.)




Trošku se tu tvářim, jak kdyby mi bylo pět, ale to je tím, jak mě to baví. (Já vím, nejsem Gisele.)


Ale abych nedštila na Benalmádenu jen oheň a síru, musím vypíchnout fakt, že tam mají opravdu krásný zoologicko-botanický park, kde se dá strávit klidně celé odpoledne i s dětmi, protože zvířátka, ptáčci, dokonce i pávi a spousta prolézaček k tomu. La Paloma se jmenuje a vstup je zdarma. (Já si užila především sekci s kaktusy, to dá rozum.)









Pláže, kde jsme bydleli, patří do oblasti Torrequebrada, poměrně klidné části Benalmádeny s rezidenty, mezinárodní školou (nechtějte mít mimo dovolenkovou sezónu balkónek hned naproti školnímu hřišti) a velkým supermarketem. Voda je tu průzračná a pláže buď oblázkové nebo písečné, lemované nevysokými útesy. Dokážu si tu představit krátkou relaxační dovolenou, i když je mi jasný, že v létě to tam bude pravý španělský mazec (synonymum pro "hlava na hlavě").






Žádné komentáře:

Okomentovat