středa 17. února 2016

Archetypy

Už nevím, jak mne tohle téma napadlo... aaaaa, už vím! Při tradičním večerním sledování sitcomů v telce (těch, co jdou přepnout na angličtinu), kdy se asi po stopadesáté v časovém rozmezí půl hodiny, objevila další řada nekonečných reklam, přepli jsme v zoufalství jinam a... narazili na komedii, kde hrál Bud Spencer a Terence Hill. (Takže ano, šlo o strašně legrační bitku a srandovní facky.)





Byl to vlastně milý návrat do dětství. A přemýšlela jsem, proč zrovna obtloustlý řízek B.S. byl ten, komu jsem jako dítě fandila uplně nejvíc a vůbec nic se mnou nedělal modrooký lamač srdcí T.H., nad kterým holky jednoznačně slintaly víc (ještě jsme byly v tom věku, kdy se slintá, řekněme polovina osmdesátých let, to je snad omluvitelný).

A přišla jsem na to.

Protože táta, přece! Ne, že by můj táta byl obtloustlá mlátička, ale má plnovous, co svět světem stojí a býval stejně tmavovlasý jako B.S.

Tak jsem si zalovila v paměti, jaké postavy a postavičky jsem jako malá milovala nejvíc a výsledek je naprosto šokující... Posuďte sami:

Krakonoš
Rumcajs
pan Drtikol (ve skutečnosti Vladimír Kratina z filmu Prázdniny pro psa)
Rumburak
Sandokan
Waldemar Matuška
hajný Horyna

Holobrádky, jako byl třeba pan Tau, jsem brala dost s rezervou...

Voilá, tady je můj beard mood board.
(Nejlíp, když si představíte takový ten vypinterestovaný dokonalý moodboard s černobílýma fotkama pihovatých krásek a dokonalých skandinávských interiérů.)

Zdroj: tak různě, na Pinterestu bych asi nepochodila.


Zajímavé je, že jsem nikdy s žádným opravdovým fousáčem nechodila (kluci, sorry, strniště se nepočítá), ale to bude asi tím, že s tátou se přece nesluší chodit, ne? Nebo to bylo tím, že s námi táta přestal bydlet dřív, než jsem se na světě rozkoukala? (Takže jsem se pak přirozeně poohlédla po někom bez vousů?) Nevím, to ať posoudí nějaký psycholog (nebo radši ne), fakt je ten, že byl táta skoro vždycky v dosahu a nezmizel naštěstí tak uplně, a tak možná, někde uvnitř, zafungovaly ty pradávný instinkty dítěte, že ten fousatej, musí bejt dobrej, protože je prostě fousatej jako táta.

Máte taky nějakou jasnou spojitost s určitým typem lidí? Máte svoje archetypy?

P.S. Chtěla bych ještě podotknout, že fousatí hipstři do této kategorie nespadají. Móda se nepočítá, to musí být plnovous od srdce.


25 komentářů:

  1. je to tak..potvrzuju ;-) mam doma jednoho plnovousa hehe hladkooholenci me nikdy nic nerikali :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A taky podle vzoru "tatínek"? :)

      Vymazat
    2. jj taťka ale vypadá už jako děda Mráz bo je celý bílý ;D

      Vymazat
  2. Ty jo, to je docela zajímavé. :D Sama jsem si takový moodboard skládala už od děcka a zjistila jsem, že všichni mí oblíbenci mají kobylí obličej, dlouhý nos, velkou mezeru mezi nosem a pusou a převážně tmavé vlasy. V podstatě Richard Dean Anderson desetkrát jinak. :D Škoda, že to nejde nějak vložit do komentáře! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahahaha, kobylí hlavu! :D Andersona jsem si vygooglila, abych zjistila, že ho vlastně znám, ale nevěděla jsem, že je to Anderson :).

      Vymazat
    2. Mohla jsem rovnou říct MacGyver :D
      a přece se mi to povedlo. Tady jsou ke shlédnutí... ten můj harém... :D
      http://i63.tinypic.com/5mi8pl.jpg

      Vymazat
    3. ...Hlavní charakteristické rysy jsou rty, nos a obočí/nadočnicové oblouky :D

      Vymazat
    4. http://blog.istvankis.net/tag/matrix/
      Drze vstoupím, i Keanu umí být sexy fousáč-))
      A ano, na obočí také děsně letím.

      Tolerantní jsem u vlasů, měla jsem dvojníka Jiříka Dopity i vlasáče:-)

      (a jak tu padlo, i váha. Mám dva úžasné kamarády, jsou i fousáči, ale tááák strašně hubení. Já potřebuji cítit, že někoho objímám:-)
      Magda

      Vymazat
  3. Já mám vousatýho muže:-)))) a můj tatínek je holobrádek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tu zlatou střední cestu se strništěm :D.

      Vymazat
  4. Můj tatínek má knírek, mě se líbí plnovous a doma mám víceméně holobrádka (a měnit ho nebudu!)...tak já nevím, jsem normální? :D

    OdpovědětVymazat
  5. plnovous od srdce :), to je pekné, odteraz ma to napadne vždy, keď najakého toho lumberjacka s olejíčkom loktibrada votreným do brady uvidím na ulici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já si nemůžu pomoct, já jim ty vousy nevěřím... :)))

      Vymazat
  6. Jéžiš mladej Kratina, jsem si nějak nespojila toho starýho s tou mladou variantou, znám ho už jenom z Činoheráku, zvláštní, jak to najednou doklapne!
    A tmavý vousáče já taky ráda a mám doma holobradýho blonďáka... život si prostě dělá co chce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale že to byl fešák, co, Kratina? :)

      Vymazat
  7. Barva vlasů, očí, kníru mi nikdy tak nepřipadala důležitá, ale mám to spojené spíš s postavou (stavbou těla). Vysoký, udělaný. Mě prostě neberou žádní chrousti.
    B.S., Horyna a Drtikol do toho vzoru zapadají :-) Manžel také :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  8. Pobavilo mě to:-) ... je to tak, já mám vousáče "po tatínkovi" (po mém tedy) i doma :-) a jsem ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to já zas pobavím ráda, Markét! :)

      Vymazat
  9. To není možné, já četla o sobě.
    Miluju vousáče a zrovna nedávno jsem přepla jeden pořad (Polopatě), páč se Filip oholil a já se nedokázala soustředit:-(
    Kdysi jsem slyšela v rádiu větu, že ŽENA, POKUD SI HLEDÁ MUŽE, PODVĚDOMĚ VIDÍ SVÉHO OTCE, na to přišel nějaký angl.gentleman.
    Můj táta - kopie mladého Donutila, když hrál Nikolu.
    A já si ho chtěla vzít, dodnes je to úžasný chlap. Jak se po letech hodil do stříbra, vypadal zase jako Abrhám (a když jela v TV druhá řada Nemocnice, to bylo hlášek)
    Takže ano, miluju vousáče, otec mého syna je trochu jako Krajčo.
    Když tehdy malý syn viděl Krajča na titulce nějakého časopisu, volal TÁTATÁTA.
    Přišla jsem si jak nějaká svedená fanynka:-)
    Já vlastně holobrádka ani neměla, mě ti chlapi nějak "nesedí":-)
    Vidíš, po letech jsem si vzpomněla na větu ex, kdy mi hned první den dal otázku, jestli se nemusí oholit.

    Kratina, mladý Kratina....ááááááááááááááááááách....mladý Donutil....
    to by byl seznam....
    Já opravdu trpím, vidím-li nádherného vousatého herce, třeba Val Kilmer nebo Russel Crowe - to je charisma dynamika vášeň ...a pak přijde film, kde jsou oholení..............a nic:-(

    Potěšila jste mě, drahá....děkuji
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď spáchám 2v1 - muziku a fousáče.
      Díky janince Grešákové jsem se stala lehce závislou na této partičce.
      Myslím, že uhodneš dva jasné favority (Beard Guy vpravo a jeho magneticky tupý pohled....vrrrrrrrrrrrrr), láska ke zpěvákovi trvala do okamžiku, kdy jsem zjistila, že s tou krásnou blondýnou zplodil i něco jiného než songy)
      https://www.youtube.com/watch?v=wJy-AoNtycE&index=6&list=PLjgdVsBtbkvv7tklQvf7WgpVh9TnpF58o

      Vymazat
    2. Až bude trochu klid, pustím si to. Díky! :)

      Vymazat
  10. Mám to uplně stejně:D jen mám jednoho rumcajse doma, už sedm let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať to dál klape vous nevous! :)

      Vymazat