úterý 19. ledna 2016

Měsíc ve Španělsku

 Ha! Tak jsme tu měsíc. Říkám si, že by možná neuškodilo podívat se pravdě do očí a přiznat si, co se povedlo a nepovedlo...

Náš cíl byl uniknout zimě, ale neflákat se.

A to se podařilo. Venkovní teploty jsou zhruba 16 - 20°C, na sluníčku víc, jsou dny, kdy mám pocit, že je léto, ale tenhle stav je dost kolísavý. Nicméně, není přes den pod patnáct stupňů a to nám stačí.
Co jsme z počátku nezvládli, byla aklimatizace na vnitřní teplotu pronajatého domu, ale to jsme vyřešili po čtrnácti dnech přestěhováním. Od té doby je klid a já už si při výběru bytů na Airbnb dávám sakra pozor, abychom znova nemrzli. Nakonec jsme se rozhodli měnit naše stanoviště, asi jsme prostě nomádi, já si to jinak ani nedovedu vysvětlit. 14 dní na jednom místě nám bohatě stačí. Po Nerje jsme se včera přestěhovali do Málagy a pak se uvidí. Rozhoduje předpověď počasí.


Naše bydlení v Nerje. Baráček s pěti byty, které byly, až na ten náš, prázdné. Takže klídek a pohoda. V létě to bude mít asi jiný grády.


Co mě po tom měsíci tady pořád baví...

Bude to znít asi legračně, ale jsou to pokladní v obchodech. Tak vychechtaný a příjemný lidi jsem jinde nezažila. Čím to je? Stojej tam, chudáci, přikovaný, stejně jako naši pokladní, pípání kódů jim určitě taky leze už i nosem, ale stejně jsou tak strašně milí. Co jim dávaj ráno do pití?
(Pozn. Včera v Málaze se ukázalo, že ne všechny pokladní mají dobrou náladu. Extra zpruzená Španělka mě vrátila do reality. Připadala jsem si jako doma.)

Čerstvé ryby. Jasně, máme to i u nás, ale ne v každém supermarketu jako tady. V Praze je to buď skvělá dovážková služba Čerstvé ryby a Makro má taky rybí pult, tuším, že i nějaký velký obchoďák ve městě je měl, už nevím jaký. Jenže tady je tohle zboží minimálně za poloviční cenu, protože necestovalo přes půlku Evropy. To je sympatické.
Naučila jsem se už vykostit kalamára i sépii. Ať žije Youtube!

 
Ryby, rybky, rybičky


Moře a slunce mě taky dost baví. Překvapivě.

A co mě tu nebaví...

Nemůžu tu sehnat oříšky! Uplně normální nesolenou směs vlašáků, para, makadamových... Znáte to. To, co tu mají, je buď solené, naložené v medu a nebo na trhu, tam je mají, ale stojí asi bambilion eur za čtvrt kila. Mi řekněte, co to jako je? Proč jsou tu tak drahý?

Gumové závěsy v koupelnách. Fakt je nemám ráda. Se nesmějte... V našem bytě v Nerje, byl sprchový kout velký asi 50x50 cm a zatahoval se gumovým závěsem. Fujtajbl vespolek! Ta potvora se po spuštění sprchy změnila v lepivou strašidelnou věc, která se nakláněla směrem ke mně a změnila tak manévrovací prostor na rozměr třicet na třicet. Boha jeho, už to nechci zažít a v Málaze jsem radši vybrala byt, co nemá gumový závěs. Jinak bych asi chytila závěsovou fóbii nebo co.

Třídění odpadu. Ani to horské městečko, kde jsme náš pobyt začínali, ani Nerja, v části, kde jsme bydleli, neměla vyřešené kompletní třídění odpadu. A když už jsme na nějaký kontajner narazili, tak do plastu se mohly hodit jenom petky a do papíru kartony. Tenhle způsob třídění se mi zdá dost k smíchu. Je to lajdácké a štve mě to. 
(Pozn. Málaga je na tom o poznání líp.)

Jak to dopadlo s těma rtěnkama? Jestli si někdo pamatujete, na začátku jsem dostala nápad, že se konečně naučím nosit rtěnky a že si to tady natrénuju. Zhruba po 14 dnech, kdy jsem se zbavila všech svých kožních problémů, co se mi tu nastřádaly, jsem mohla začít. Jenže jsem se za tu dobu stihla opálit, takže ve všech odstínech rtěnek pro bleduli, které jsem si z Prahy přivezla, vypadám jak děvka z Malibu. Vážně.

Co jsem si ještě vnitřně zadala, jako že by třeba mohlo vyjít, bylo trochu cvičit. (Cítíte to jemné zadání, bez jakýchkoliv striktních příkazů, že jo?) A docela se musím pochválit (o ničem jiným tenhle blog stejně neni), protože jsem nejdřív poskakovala obden nebo každé tři dny, asi tak půl hodiny (prostě flink style), teď už jsem to dotáhla na denní hoďku. Původně jsem chtěla cvičit jógu podle Youtube, ale na sluníčku vidím na monitoru počítače velký prdlajs (a jenom to poslouchat mi teda nestačí), takže jsem si udělala na Pinterestu složku Yoga, nasázela do ní jednoduché cviky, které mám ráda a udělala si vlastní sestavičku. Pokud do té složky zavítáte, tak se podívejte na grasshopper pozici. 

Tak tu, vážení, tu necvičím.


Oblíbená pozice psa hlavou dolů. V té bych klidně mohla odcvičit celou hodinu... ehm.
Nahoře na tom balkoně jsem provozovala tzv. balkón jógu.


A jak se mi/nám tu pracuje?

Martin programuje a programuje a programuje. Taky se učí psát všemi deseti, komunikuje, vyřizuje. Ale chybí mu jeho pracovní ergonomická židle a dva velké monitory, které běžně používá. Takže mu trochu trpí záda.

U mě dobrý.
Inspirace a nápady pomalu přicházejí, kreslím. Pravda, nejlepší věci (nebo mám aspoň pocit, že jsou strašně super) mě napadají večer v posteli a obvykle jsem je do rána vždycky zapomněla. (Ale už mám u postele tužku a zápisník.) Až přijedeme zpět domů, budu mít nějaký ten materiál na zpracování a to mě těší. Sice si připadám lehce (dost) nekoncepční, ale to je tím, že nemůžu bez zbytku techniky nic dotáhnout do konce.

Celkově mám pocit, že se zatím náš původní záměr daří. Nemáme ani pronajaté auto, takže nás nic nesvádí k popojíždění po okolí, ale ke konci pobytu bychom si ho přeci jen chtěli pronajmou a udělat si opravdovou dovolenou. Aspoň týden. Doufám, že to vyjde.




Uf, to jsem byla dneska epická...

17 komentářů:

  1. :-))))))))
    Krásné ráno, milá děvko z Malibu:-))))
    Moc děkuji za báječný článek, co věta, to smích.
    A grasshopper fakt dobrý!!! Napadá mě, že bych se na tu jogu vrhla také, něco jako kamasutra pro single baby:-)
    A balkonjoga by jistě potěšila všechny mé sousedy z protější bytovky:-)
    Z těch fotek jde úžasná atmosféra!
    Závidím milé prodavačky, ale já je i bráním. Nezapomenu na zážitek, kdy v totálním předvánočním chaosu byla sama prodavačka za pultem se salámy. usmívala se ale nestíhala - a jistá paní s kožíškem a filovým přelivem to dooooost afektovaně prožívala.
    Tak jsem nasadila svůj úsměv č.1 a nabídla jí, že jí podržím kabelku.
    "A to jako prooooooč?"
    "No protože jistě půjdete z ten pult a ukážete nám to!"
    Madam zfialověla i v obličeji...a někdo mi zaťukal zezadu na rameno.
    Nějaký chlápek se chechtal a povídá, co dělám o víkendu.
    Že prý mu přijede tchyně.
    A to už se smála jak prodavačka, tak i zbytek fronty:-)

    Nestihla jsem dopsat svůj dodatek pod FNM. Teď jedu do práce.
    A až si budu navlíkat rukavice, budu v duchu myslet na ten balkon se sluníčkem...
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá, rádo se stalo! :)
      Já jsem v józe už tři roky v začátečnících, dál jsem se nehla, klidně se přidej :D, zaručuju, že se nudit nebudeš :))).
      Mávám! Měj se krásně! :)

      Vymazat
  2. Viz ořechy; asi pro samý rajčata nemaj kde pěstovat ořešáky a musej k nim cestovat přes celou Evropu :-). Nám se letos nějak moc urodilo a každej den na mě mrká bedýnka vlašáků.
    Užívejte, v do Čech dorazil holomráz :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, s láskou vzpomínám na trojské vlašáky, co jsem si na pozdim sbírala cestou na tramvaj, jak na mě doma čekají v ošatce... Měla jsem je vzít s sebou! :)

      Vymazat
  3. Óóó,jako bych tam byla taky. Dýchá z toho pohoda a teplý vítr. Jen se zhluboka nadechnout. A proti závěsu musíš jít sprchou a připlácnout ho ke stěnám. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, to jsem udělala! A zlila jsem celou koupelnu :D

      Vymazat
  4. To zní skvěle, je super, že si jižní Španělsko užíváte! :) S ořechama si nejsem jistá... ale byla jsi v Mercadonně? Tam většinou docela měli výběr. Mimo jiné tam taky mají pražené nesolené mandle, ty jsou úplně nejlepší (v kombinaci s banánem na přikusování) :D
    Mně se na pokladních ve španělsku líbilo, že mi to zboží neodpípali a nešli hned na dalšího zákazníka. Prostě počkaly, případně mi pomohly to dát do tašky. Nebyl to takový stres :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mercadona je můj nejoblíbenější obchod kvůli těm rybám. Oříšky tam maj, ale všechno je buď sladký nebo slaný, ale možná jenom blbě koukám... :)

      Vymazat
    2. jo, Mercadonna je nejlepší! :) Už si taky zpíváš tu jejich znělku? :D Máš asi pravdu, celkově se oříšky prodávají převážně ochucený :/

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. No tak to jsem ráda, že aspoň vám vyšly teploty! Tady v Izraeli to bylo super první den v Tel Avivu, včera v Jeruzalémě 12° a dneska v Cesaree pekelný vítr a déšť... ale tak doufám, že aspoň uvidím ty lány narcisů na Golanskych výšinach! A přimlouvám se za dovolenou z dovolené! Zdravím z Haify!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach, Izrael! Doufám, že se tam ještě jednou někdy podívám, strašně se mi líbila...
      Tady na zítra hlásí déšť snad na celou Andalusii, ale jen snad dopo.
      Tak užívejte a budu se těšit na fotky!

      Vymazat
  7. No tak to jsem ráda, že aspoň vám vyšly teploty! Tady v Izraeli to bylo super první den v Tel Avivu, včera v Jeruzalémě 12° a dneska v Cesaree pekelný vítr a déšť... ale tak doufám, že aspoň uvidím ty lány narcisů na Golanskych výšinach! A přimlouvám se za dovolenou z dovolené! Zdravím z Haify!

    OdpovědětVymazat
  8. Super shrnutí! a ta pohodička, ach ... u nás aktuálně mínus šest :-(
    P.S. Chceš poslat nějaké oříšky? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jsi hodná, oříšky neposílej, já to nějak vydržím a pak vyžeru všechny, co mám doma :))).
      Mínus šest je dost... ale aspoň vydrží sníh, což? U vás musí být krásně bílo!

      Vymazat
  9. závidím ti takového psa s hlavou dolů.... neudělám ani za milion a to trénuji..., ale všechno špatně - tedy, jedninou podmínku tohoto cviku, kterou splňuji je ---- zadek je nejvyšší místo vašeho těla :) Alena

    OdpovědětVymazat