středa 23. prosince 2015

Svetr, triko, svetr, triko, svetr

Domeček. Typický jihošpanělský. Zasklená veranda a až za ní, hluboko v domě a nejlépe na sever, jsou situované malé pokoje. Strop vysoký a šikmý. Přesně takový druh konstrukce domu vás izoluje od nesnesitelného letního horka.

Jenže... ono to funguje i v zimě.

Tak a teď si mě vychutnejte vy, co máte doma topení v podlaze. Protože já nosím uvnitř domu svetr a tlusté ponožky a večer do postele lezu taky v ponožkách a ve flanelovém pyžamu. Což je situace nabitá erotikou non plus ultra.

Dá se topit klimatizací (šikmý vysoký strop teplo bezpečně zadrží u stropu), v krbu (nemáme zatím dřevo, protože sekyrka je zamčená a budeme ji mít až po Vánocích) a malým olejovým radiátorem na kolečkách. Smějete se? Budete ještě víc.

Poněvadž, zatímco se dá venku v pohodě pobývat v tričku s krátkým rukávem, hned na verandě mám připravený svetr a šátek, který si po vstupu do domu starostlivě motám kolem krku.

A co se stane, když náhodou nesvítí slunce?

To takhle jdete ráno na nákup do místního "největšího" supermarketu, který nese jméno sítě Eroski a u pokladny hned u dveří stojí pán a vůbec vás nepozdraví (děvčata, která stála za pokladnou včera, normálně zdravila), s místními probírá ochlazení a přikyvuje na nespokojené brblání o počasí. Každého zvlášť se ptá, jak se má a já už se pomalu připravuju na lámanou odpověď, ale když přijdeme na řadu, pán se neobtěžuje ani s informací, kolik máme zaplatit a já se musím podívat na monitor pokladny, abych to zjistila. Na "Hasta luego!" taky nereaguje. Chtěla bych si myslet, že má pán špatnou náladu, že není slunce, ale tak trochu tuším, že problém bude spíš v tom, že možná vypadáme jako přistěhovalci z východu Evropy. Bledí, vysocí a s velkým nosem. Ohrožení prvního stupně. 

Takže je najednou zataženo, ale není to takové to zataženo jako u nás, zima není velká. Jen je v údolí silný opar a není moc vidět do dálky. Slunce je bílý kotouč, který trochu hřeje.




Odpoledne si k nám přišla pro jídlo kočka. Vlastně kocour. Obhlídnul si nás už dopoledne, když jsme přišli z nákupu a pak se ztratil v houští. Jakmile jsme ale začali cinkat na dvorku lžičkama o talíře (zatím pořád ještě zarputile jíme venku), posadil se pod zatažený slunečník, a abychom si ho všimli, tak mňouknul. Dostal malý kousek masa a nechal se plaše pohladit. Pak zmizel.

Myslím, že tu bude každý den.





A přísun vitamínů taky máme!



12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Och? V komentáři mělo být: "Ty jsi takový chudák, že je ti v baráku zima..." :))))

      Vymazat
    2. To bylo zoufalé vydechnutí! Soucitné.

      Vymazat
    3. Tak jo :). Ale ono je to v pohodě, když bude pořád venku tak hezky, tak se vlastně zas až tak moc neděje :).

      Vymazat
  2. Ty jsi takový chudák, že je ti v baráku zima! :-))) janina282

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Aspoň Ty mi rozumíš! :)))

      Vymazat
  3. A já nemůžu oči odtrhnout od toho prvního obrázku! Nesměju, protože ze zimy v baráku by mě asi kleplo. Vydrž, bude sekyrka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na sekyrku se těšíme jak na Vánoce! :D

      Vymazat
  4. Zimu v domě nenávidím a hned brblám,(užila jsem si jí dost), takže mám plné pochopení. K sekyrce bych se asi vzteky dostala i přes zamčené dveře, ale zase chápu, že si člověk proti sobě nechce hned popudit místní. A teď, babo, raď. Přesto přeji krásné Vánoce a do nového roku zdraví, štěstí, spokojenost a úspěch a TEPLO. Jana
    p.s. Obrázek je krásný, hřeje a kočky taky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí pro nás, většinu času trávíme na verandě a do domu se uchyluju jen vařit. Nejvíc to pociťujeme večer, když si pouštíme film, ale to bychom mohli vyřešit ležením ve vyhřáté posteli :).
      Na druhou stranu, zase se v té zimě strašně dobře spí. Pozitiva pořád vítězí :).
      Jano, přeju i Vám krásné svátky a hlavně zdraví do nového roku a lásku! :)
      Děkuju za přízeň. :)

      Vymazat
  5. Já si loni ve Španělsku užila víc zimy než pak v ČR... a nejlíp jsem si tam zalyžovala :) Ale to byl León. Však bude dobře, já jsem na tlusté ponožky a svetr doma zvyklá (protože jsme dost proti neekologickému přetápění a nepotřebujem v zimě chodit v tílečku :D), ale chápu, že je to nepříjemně, když není ta možnost si to teplo udělat. Ať se daří a krásný nový rok :) (a látku s chaloupkami si zamluvím snad na jaře:) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před zimou utíkáme tak daleko, jak jen to jde :). Takže studené místnosti nás nepotěšily už z principu, ale je pravda, že já jsem velmi zhýčkaná teplem "podstřešního" jižního bytu, byť je v Praze... :) Ale v tílku v zimě doma nechodím, to ne-e :).
      Na jaro jsou nové šaty nejlepší ;).

      Vymazat