pondělí 21. prosince 2015

Nesesmilníš, nepokradeš, bez infarktu neodjedeš

Tak jsem si ve čtvrtek odpoledne líně sedla k Martinovi do pracovny a jednou nohou ledabile položenou na sedacím míči, pohupovala jsem jím ze strany na stranu. Všechno bylo hotovo, zabaleno, vyřízeno. Odvoz domluvený. A hodinka času k dobru.

Ten příjemný pocit, ale netrval dlouho.

Skončil přesně ve chvíli, kdy Martin vyletěl od počítače a zakvílel: "To letadlo letí v šest! Ne v půl sedmý! Kde je Jenda?!" (Jenda = odvoz)

Pak už následoval velmi rychlý slet událostí... Jenda psal, že trčí v zácpě, objednali jsme taxi, taxikář nemohl najít naší adresu (!), Jenda to stihnul dřív než taxikář, trčeli jsme v zácpě na Hradčanský, pak jsme trčeli v zácpě na Břevnově, do toho Martin pohřebním hlasem neustále upozorňoval, že to stejně nestihnem, na mě se za zběsilé jízdy z předního sedadla přesunula Jendova fenka Bandaska a vydržela mi sedět na klíně skoro až na letiště, na dálnici jsme jeli stopadesát (tvrdil Jenda, já myslím, že to bylo mnohem víc), ale důležité je, že jsme to stihli.

Samozřejmě jsme na letišti u odbavení byli poslední (ne poprvé).

A odletěli jsme do Málagy.

Pak se náš přesun po cizí zemi odvíjel naprosto stejným způsobem jako vždycky... Cestou z letiště do hotelu nás jako obvykle natáhl taxikář a po přespání v Málaze jsme za boha nemohli najít, kde se na tamním autobusovém nádraží prodávají lístky do městečka, kam jsme mířili. Což si zalouží další odstavec s přímou řečí...

Představte si normální autobusák s okýnkama různých dopravních společností. A informace, které jsou zavřené a mají zatažené rolety. (Je běžný pracovní den a není siesta. Siesta by si zasloužila taky článek, mimochodem.)

Zkouším okénko po okénku:
"Dobrý den, prosím vás, jedeme tam a tam, je možné koupit u vás jízdenky?"
"Tam nejezdíme, je mi líto. Zeptejte se na informacích, kde se lístky prodávají."
"Na informacích nikdo není."
"Aha."

A toto celé jsem absolvovala asi čtyřikrát. Pak se otevřelo informační okénko.

"Dobrý den, prosím vás, jedeme tam a tam, kde je možné koupit jízdenky?"
"Jízdenky se kupují v autobuse. Jede to v půl dvanácté, nástupiště 7."
"Pardon, nástupiště kolik?"
"Sedm."
"Pardon...?"
"Seeeeeeedmmmmmm!!!!"

Ohluchla jsem.
Ale na druhou stranu jsem byla ráda, že to není nástupiště 9 3/4...

To ovšem nebyl ještě konec šíleného příjezdu.

Když jsme malým poloprázdným autobusem dokodrcali po serpentýnách nad Costa del Sol do horského městečka, věděli jsme, že musíme ještě najít taxík, který nás s kuframa odveze tam, odkud jsme měli klíče. Mělo to být dvacet minut pěšky z města, mapku jsme měli připravenou. Jenže, když jsme v místním papírnictví (! prakticky nevycházím z údivu) objednali jednoho z asi pěti místních taxíků a ukazovali taxikáři mapu, tak vůbec nevěděl, co to je, kde to je, proč to je a dokonce tvrdil, že tam nikdy nejel. Ale pak bodře pronesl "Vamos a ver!" a jelo se.

Po nemilosrdném projetí asi páté díry v "silnici" jsme byli na místě. Taxikář nás zkasíroval, prohlédl podvozek a odfrčel zpátky do města.

A tak jsme tu. V malém domku. Sami.

Ranní výhled od snídaně.



Jóga místo. 

Městečko je díra, ale typická andaluská, takže moc hezká.

Chystám se tu normálně pracovat, tak uvidíme, co ze mě bude padat za obrázky... Zatím jsem tady z toho celá rozvrkočená.

14 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Jo jo, je to tu pěkný :).
      Ale kdybych tu bydlela celý život, asi se unudím k smrti :D.

      Vymazat
  2. tam budeš robiť to najkrajšie čo dokážeš....nádherné miesto...počkaj chvíľu a nápady prídu samé...
    alebo je tam toho krásna tak veľa, že Teba nenapadne nič...tak uvidíme...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem nanekraslila ani čárku. Trochu mě to děsí.
      Ale snad to nastartuju. :)

      Vymazat
  3. Markét, teším se na další reporty ;) Ubytování máte přes Airbnb? (a přijel Jenda v teplákách?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubytování máme přes známé a Jenda, kupodivu, přijel v džínách... Asi šel do sebe :).

      Vymazat
  4. Jééé...to budou super svátky...taky bych vypadla...a fakt k Vánocům není potřeba sníh :-)))
    Užívejte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! V případě nutnosti se tady taky dají sjíždět kopce na igelitu... akorát to bude trochu bolet :D.

      Vymazat
  5. Asi se budu pořád opakovat, ale to je sen! Strávit svátky a zimu vůbec daleko od lidí, ve Španělsku, s takovými výhledy! To bych asi i ty lyže obětovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ne, lyže neobětuj, to by byla škoda. Já žádný nemám, tak to řešit nemusím, ale kdybych lyžovala, radši bych tu zimu trávila třeba v Krkonoších. Jenže já a zima, to není velké kamarádství a tak nezbývá, než vypadnout :).

      Vymazat