středa 9. prosince 2015

Nejlepší ilustrované knihy vol. II

Hurá, hurá, dorazila druhá várka ilustrovaných knížek, které jsem si vybrala z přehledu The New York Times, o kterém jsem nedávno psala. Tím pádem mám takového malého předčasného Ježíška, ale pssst. (Co na tom, že jsem si to musela zaplatit a ještě ke všemu v tvrdé měně.)

Big Bear Little Chair, kterou napsala a ilustrovala Lizi Boyd, je kniha pro nejmenší prťata, s cílem přiblížit a vyjasnit jim pojmy "větší"/"menší". Přitáhla mojí pozornost hrozně jednoduchou grafikou a tím, že je pouze čtyřbarevná.


Ilustrace Lizi Boyd

Ilustrace Lizi Boyd

Ilustrace Lizi Boyd

Ilustrace Lizi Boyd




Madame Eiffel: The Love Story of the Eiffel Tower. Přiznám se, trochu mě rozčiluje ten fiktivní veršovaný příběh o tom, jak Gustav Eiffel postavil v Paříži věž pro svojí nemocnou manželku, aby se mohla nadýchat čerstvého vzduchu. Jako pěkné, romantické, milé, ale je to blbost. No nic, když se odpoutám od významné historické nepřesnosti a zaměřím se na ilustrace, tak je to perokresba s dodáním pouze jedné pastelky a tou je růžová. Hodně se mi líbí ta jednoduchá grafika. Ilustrovala francouzská výtvarnice Csil, napsala Alice Brière-Haquet.


Ilustrace Csil

Ilustrace Csil

Ilustrace Csil

Ilustrace Csil



A to nejpůvabnější nakonec... Je to tak půvabné, až to moje oči skoro nezvládají pobrat. Pokaždé najdu nějaký nový detail, který jsem předtím nezaregistrovala. Jsem naprosto nadšená z knihy beze slov Sidewalk Flowers od Sydney Smithe. Kombinace černobílých a barevných obrázků, někdy rozdělených do políček, jindy přes celou stránku, tomu dodává šťávu.
Sydney je velký sympaťák a tady na videu třeba ukazuje, jak pracoval při ilustrování jedné z řady knih. Připadá mi to jako naprostá šílenost a zároveň má u mne velký respekt, že pro tenhle styl nesáhl po počítači, ale všechno si pěkně vystříhal a poskládal. Muselo mu to zabrat desetkrát víc času, než kdyby to dělal v kompu.
Knížka Sidewalk Flowers u mě jednoznačně vyhrála.



Ilustrace Sydney Smith

Ilustrace Sydney Smith

Ilustrace Sydney Smith
(Třeba tady mě fascinuje, jak si ilustrátor dal práci s odrazem výkladní skříně, kdy, stejně jako z určitého úhlu v reálu, se rozkrývají vystavené věci jen díky odrazu postav jdoucích okolo.)

Ilustrace Sydney Smith


Máte v poslední době ilustrátorského favorita? Nějaký tip na ilustrovanou knížku?

4 komentáře:

  1. Já se zamilovala do dětské knížky Havětník (nakl. Baobab) kvůli linorytům od Daniely Olejníkové. Boží! Hned mi to taky připomnělo tvoje razítka z gum. Ale i text je velká sranda:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já chodím do obchodu okukovat Can´t You Sleep Little Bear? (ilustrace Barbara Firth), Diary of a Baby Wombat (ilustrace Bruce Whatley) a neteři budu teď kupovat Guess How Much I Love You (ilustrace Anita Jeram)...na ty první dvě si ještě počká :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áňo, díky za tip, podívám se, okouknu :).

      Vymazat