středa 30. prosince 2015

Čas je líný, ale pádí na koni

Dny plynou pomalu, ale přitom rychle. Ráno vstáváme pozdě, protože až do osmi je nad Costa del Sol tma jak v pytli. A tak nějak jsme tím vyladili svůj denní režim s tím španělským. Oběd kolem druhé odpoledne už není vůbec výjimkou, i když Martin občas brblá.

Každý večer si pouštíme seriál a já vám můžu vřele doporučit novou americkou věc Sense8 od sourozenců Wachovských. Kdo má rád záhadno, téma přenosů vědomí a zajímavá místa od San Francisca přes Bombay a Nairobi až po Island, bude ve svém živlu.
Seriál je tak dobrý, že jsme to párkrát nevydrželi a pustili si několik dílů najednou. Celkem jich je 12 a já už vím, jak to dopadlo. Můžu jenom doufat, že vznikne pokračování.
Když jsme u seriálů, ještě doma jsme sjeli Most 3, seriál, který fakt miluju, protože Saga Norén, länskrim, Malmö, je dokonalá. I když nám ve trojce trochu zlidštěla. Ale sluší jí to.

A já tu malinko zvlčila. To je tím odstřihnutím od lidí a od civilizace. Tepláky a tričko jsem si nepřevlíkla dobrých deset dní. Člověk uplně zblbne. Ale aspoň, že se denně myju.
(Na předsevzetí o rtěnce se radši neptejte.)

S čím jsem ovšem ani trochu nepočítala, je abstinence. Ano, myslela jsem na ní už dlouho, v podstatě jsem o ní docela stála, ale nějak se mi do toho nechtělo. Rozjel se mi tu ale ekzem tak mocně (můj starý kámoš), že nezbývalo, než odložit zdravotní sklenku a prolévat se vodou. Moje heroické rozhodnutí, že si s sebou nevezmu do Španělska svojí záchrannou kortikoidovou mastičku, tak dostalo neblahý rozměr.
Řekla jsem si ale, že využiju přírodní zdroje a znalosti, které na téma ekzem mám...

Na sobotním trhu jsem si koupila propolis, který se osvědčil, ale protože lepí, tak si s ním můžu mazat tak maximálně hřbety prstů. Pak jsem zkusila všemi opěvovanou aloe. Je jí tu po stráních nepočítaně, tak jsem si ufikla jeden macatý a dostatečně dužnatý list, a šťávou z dužiny jsem si potřela postižená místa. To vám byl mazec... Nikdy v životě mě snad nic nepálilo víc. Za minutu byla vyrážka pěkně nateklá a rudá, jako bych snědla kilo cukru. Takže přes aloe cesta nevede.
Poslední možností zůstává sehnat někde ve městě mastičku s měsíčkem lékařským. Tak uvidíme.

Trošku nechápu, co tyhle potíže způsobilo, protože jídlo mám naprosto ukázkové a v pohodě jsem taky. Možná nějaký pražský dojezd a nebo prostě to chladno v domě. Ekzem zimu nerad. Extrémně nerad.

A teď pár typicky andaluských fotek...





V příštím životě tohle koupím, nechám udělat topení na peletky, pořídim si džíp a už se odtud nehnu (bez džípu) :).


15 komentářů:

  1. Uzivejte, tady zacina prituhovat.Hltam kazdy radek a zavidim.Ja kupuji vespu a tri domy.Jedem je na La Mairena, druhy v Benahavis a treti Ronda.Budu popojizdet na skutru, jist jen ulovene, lezet na levandulich.To bude muj druhy zivot.Ale pry kdyz clovek prestane snit, tak vlastne prestava zit.Tak krasny, spokojeny zivot a jen to nej v tom prestupnem roku 2016 preje Janice Palice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jano, díky za tipy na výlety! Máme v plánu po Novém roce půjčit kárku a něco kolem objet :). Ronda byla samozřejmě na seznamu a ty další dvě místa přidáme.
      A tím přestupným rokem jste mi udělala vskutku radost! Vůbec jsem to nevěděla :). To znamená den ve Španělsku navíc. Juch! :)
      Jen to nej přejeme také a máváme!

      Vymazat
  2. Propolis je dobré macerovat v alkoholu a potom zamíchat do bílé vazelíny, je to mastička-všelék :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chybí mi ten alkohol, jinak vazelínu mám a sluníčko na macerování taky :). Takže díky moc za tip, to vyzkouším!

      Vymazat
  3. Krasna krajina. Na serialy sa pozriem, z opisu vyzeraju zaujimavo. Ja som takto do noci pozeravala naraz viac dielov Last Ship.
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkni, Sense8 je opravdu dost dobrý seriál. Teď koukáme na True Detective 2 a nějak tomu nemůžu přijít na chuť.
      Last Ship omrknu, díky :).

      Vymazat
  4. mala som obdobie, že keď som prišla do pomerne čistého prostredia(Tatry, jaskyne....), vždy som sa celá vysypala...a svrbelo to ako čert.....tak asi alergia na čistý vzduch. Riešila som to tak, že prvý deň som sa prechádzala zásadne popri cestách... :))
    je tam krásne....Almería je ďaleko? tam som bola...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednou jsem se strašně osypala z jedné jeskyně v Mexiku :))). Možná na tom něco bude...
      Almería je kousek, víc na jih.

      Vymazat
    2. Teda, obráceně. Almería je víc na sever :).

      Vymazat
  5. Marketo a prosimte, kde na to koukate, you tube, netflix? Kazdy na blozich pise o serialech a je nevim, kde to najit? Dekuju!! Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeej, Petro, tak to Vám neporadím, manžel to přivezl z domova všechno nahrané na fleshce... :/

      Vymazat
  6. More! Namacet obcasne v mori ( ze zacatku to pali, ale to more pomaha ), slunicko, vetrat, hodne vetrat.. moc nenamacet.. take vic tepla a ne chladna a vlhka..ale to se mi to radi v "chladnem" Spanelsku, ze. Mozna to vlhko a plisen, ktera se tu ted extremne drzi za to muze.
    My prileteli z Cr zpet do Spanel dva tydny zpet..tam jsem mela exem uz katastrofalni.. Hlavne ruce, mezi prsty, klouby.. A tady s emi to vzdy zlepsi.
    Nicmene musim denne otirat prach. Diky pisku se prasi hodne, snad vice nez v Praze. Pak minimalne namacet, stale mazat, mazat, mazat..super je kokosovy olej, obyc modra nivea ( v plechovem kalisku ).
    Ja tu mam zasobu kremu z Cr od lekare, dam ti je! Ted jsem s nimi lecila kamaradky ruce tez zasazene ekzemem. Ale musite prijet ;)

    Jinak meilik jsem precetla, napisu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jo jo, se vším souhlasím :). Bude to dobré, vždycky se uklidňuju tím, že to je jen na chvíli, protože vím, že to umí zmizet uplně. Smíchala jsem si včera propolis s Infadolanem a myslím, že to je dobrá cesta.
      Na mejlík se těšim!

      Vymazat